Bukefalos 28 år!

Så på fredag ska man åka till barnen.

Det ska jag, ska försöka övningsköra med dottern. Hon är duktig men lite rädd för kontrollerna. Vill att hon ska kunna bromsa så det känns att bilen skakar.
Det är en grymt bra grej att göra för sina barn! Själv misslyckades jag tyvärr, pappa och jag blev bara ovänner i bilen så jag fick ta en ohemul mängd lektioner på körskolan istället.
 
Fast man kan ju också välja att reflektera kring "jäklar vilken tur att det blev som det blev, hon ville inte att jag skulle vara på Buke för där är så många tjejer. Äntligen är jag fri att göra vad jag vill!"
Precis. Det jag menade med hur man formulerar för sig själv. Sen finns det en tidsaspekt också. Kan vara svårt att tänka så den stunden man bryter upp. Eller sekunden man blir uppsagd även om man senare kan reflektera på ett annat vis.
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Precis. Det jag menade med hur man formulerar för sig själv. Sen finns det en tidsaspekt också. Kan vara svårt att tänka så den stunden man bryter upp. Eller sekunden man blir uppsagd även om man senare kan reflektera på ett annat vis.
Ja, jag läste din andra mening noggrannare nu: Sen hur man formulerar det för sig själv kan vara avgörande för om det är sorg som en process eller om det är något som blir destruktivt och vidmakthåller ett dåligt mående.

Håller helt med.
 
Fast man kan ju också välja att reflektera kring "jäklar vilken tur att det blev som det blev, hon ville inte att jag skulle vara på Buke för där är så många tjejer. Äntligen är jag fri att göra vad jag vill!"
Tack en som förstår. och jag hoppas att ingen tycker att jag har varit jobbig mot dom.
 
Det ska jag, ska försöka övningsköra med dottern. Hon är duktig men lite rädd för kontrollerna. Vill att hon ska kunna bromsa så det känns att bilen skakar.
Har du gått handledarkurs och fått tillstånd? Ok, visst kan man övningsköra ändå men händer det nåt ligger man lite risigt till.....! Säger jag som också börjat övningsköra med min dotter - och under handledarkursen snabbt insåg att man idag ska köra lite annorlunda än jag lärde mig på min tid och jag lätt kunnat lära ut galenskaper.....! :angel:;)
 
Har du gått handledarkurs och fått tillstånd? Ok, visst kan man övningsköra ändå men händer det nåt ligger man lite risigt till.....! Säger jag som också börjat övningsköra med min dotter - och under handledarkursen snabbt insåg att man idag ska köra lite annorlunda än jag lärde mig på min tid och jag lätt kunnat lära ut galenskaper.....! :angel:;)
Allt går till enligt boken.
 
Efter en fullständigt livsomvälvande vändning har jag börjat med ett annat tankesätt. Jag ser var livet tar mig. Jag är tvungen, för jag kan inte planera och bli besviken och leva med den känslan varje dag.

Och livet har blivit mycket roligare, lättare och mer intressant.
Helt rätt, när jag och min fru skildes grät jag störtfloder i en veka. och sedan kändes det bra. i kväll så pratade vi om min dating profil på match.
 
Helt rätt, när jag och min fru skildes grät jag störtfloder i en veka. och sedan kändes det bra. i kväll så pratade vi om min dating profil på match.

Jag tycker det är jätteviktigt att ge känslorna plats. Är jag så ledsen måste jag gråta. Stänger jag in skiten börjar det ruttna och jäsa och till slut förpestar det hela tillvaron. Jag kan ibland behöva gråta till tårarna bara tar slut. Som en urladdning. Sedan börjar livet om.
 
Jag tycker det är jätteviktigt att ge känslorna plats. Är jag så ledsen måste jag gråta. Stänger jag in skiten börjar det ruttna och jäsa och till slut förpestar det hela tillvaron. Jag kan ibland behöva gråta till tårarna bara tar slut. Som en urladdning. Sedan börjar livet om.
Helt sant.
 
Och jag "sover" på soffan i Vårt numera hennes hus.
Jag måste säga att det känns konstigt men det är skönt att vara god vän med sitt ex.

QX galan går på tv och fan vad jag gillar Eva Dahlgren.

Om ni undrar varför jag sover över är för att ex inte vill att jag bränner genom natten, 30 mil till Stockholm.
 

Liknande trådar

Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 070
Senast: lingonben
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 857
Senast: Whoever
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 816
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 196
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp