Bukefalos 28 år!

Så svarar Andreas Helgstrand

Jag är kluven, det klart att det finns hästar som far mycket värre illa än den Andreas rider, om man ska tala om hästars välfärd.
Samtidigt så blir man så jäkla less på att se hästar som ser ut som kanelsnurror i halsen, en så skicklig ryttare ska självklart kunna rida en häst utan att "vika ihop den"
Lite samma med bilderna på Edward Gal som figurerar där han "roll-kürar" ihop Glocks Undercover (tror jag) på ett jäkligt onödigt sätt. Å andra sidan faller väl knappast hästen död ner av den hanteringen, men kan de inte bara låta bli, så får de vara ifred.
 
Jag ar inte ett dugg kluven. Vad Andreas gor ar fel och antingen vet han om det och det ar sa sjukt illa att han borde bli avstangd eller sa vet han inte om det och da ar han sa okunnig att han inte ens borde rida pa den niva han gor. Javla FEI och domare maste sluta domma upp sadan har skit.
 
Jag har inte sett händelsen och har ingen uppfattning om den.
Däremot får jag en tydlig uppfattning om huvudpersonen utifrån hur han bemöter kritiken. Han beklagar sig över hur uppmärksamheten (kring hans djurhantering) riskerar att skada hans kommersiella intressen, vilket ger mig en känsla av hur hans prioriteringar ligger. Han förklarar hur oerhört besvärande det var med fotografer(!) runt framridningsbanan. Han försvarar sig genom att framhålla att hästägarna minsann inte har något att anmärka på - vilket väl ändå har rätt begränsad relevans i sammanhanget. Sammantaget utifrån hur han bemöter kritiken får jag en litet tråkig känsla av personen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I ett öppet brev till Danska ridförbundet ställer den tidigare elitidrottschefen Kimi Nielsen kritiska frågor om ridsportens utveckling...
Svar
0
· Visningar
533
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Danske mångsysslaren Andreas Helgstrand fortsätter sprida sin verksamhet med dressyrhästar i världen. Nu ska han placera några av sina...
Svar
0
· Visningar
388
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Danske dressyrryttaren och hästhandlaren Andreas Helgstrand driver sitt företag Helgstrand Dressage med ekonomisk framgång. Förra året...
Svar
0
· Visningar
333
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Ridsportförbundet söker ny landslagsledare för ponny och children. Det är Helena Holm som ska avsluta sitt uppdrag, berättar förbundets...
Svar
0
· Visningar
415
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp