B

blindabelinda

vad är detta för sadel?

någon som vet något om märket Jorge Canaves?

på den grejjen som sitter över sadelgjordstropparna står det "mustang" tror jag, det är lite slitet men "must" ser man klart och tydligt.

ni som känner till märket, har ni någon aning om vad en sådan sadel kan vara värd?
det är en allroundmodell, kanske runt sju år eller liknande, svårt att säga men den är inte så sliten. sadelgjordstropparna är det enda förutom knävulsterna som ser slitet ut..
 
Jeg tror det er merket som oftest bare kalles "JC", hvertfall her i Norge. Så vidt jeg har forstått er det et rimelig, men godt merke. Denne norske nettbutikken: www.skoies.no selger slike saler, kanskje du får en viss idé om prisen der?

Priser på saler i Sverige og Norge er ganske like, av og til er Norge dyrere. :)
 
okej, tack för infon!

verkar som en ganska billig sadel, så då kanske den sadlen jag har hemma nu är värd runt 1500kr?
 
Hvis den er i god stand kan du sikkert ta litt mer for den! :) Merket har godt rykte på seg her i Norge, hvertfall!
 
nä men det är så att det är en tjej som har hemma min sadel som e en felsbach husar (har ingen aning om hur det stavas) och den är värderad till 2.500kr, och då fick jag hennes sadel pluss att hon ska lägga pengar emellan..

så då är frågan hur mycket jag kan ta i mellan för min sadel...
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 014
Senast: jemeni
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 762
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 616
Senast: Tofs
·
Utrustning Hej, har haft mycket sadel bekymmer med mitt fullblod. Sadelprovare häromkring har jag redan tagit ut men antingen tycker dom att det är...
Svar
17
· Visningar
3 401
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp