Sadellistan 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sadellistan 2.0

O.T Hur mkt är £930.00 ??:angel:
*dessa utländska sadelsidor:D*
 
Sv: Sadellistan 2.0

Förmodligen inte något riktigt bra svar, men i storleksordningen 10-15000:- borde det bli.

(Är lite dåilgt uppdaterad på valutor just nu, därav det höftade svaret.:angel:)
 
Sv: Sadellistan 2.0

Det är engelska pund va? (om jag inte är helt vilsen..) Isf blir det för tillfället 12412 svenska kr. :)
 
Sv: Sadellistan 2.0

*kl*
Slänger in mitt inlägg i den nya tråden då :)
Skulle behöva lite synpunkter på hur mina sadlar ligger på hästen. Bilderna är väl inte dom bästa dock.. (klickbara iaf)

Pessoa Blyth Tait bomvidd N, -00


M&N dressyr bomvidd 31, -00


Hästen:


Tycker själv att Pessoan är för smal (märks att den har tryckt på henne), men M&N ligger rätt bra, tror jag. Enligt eldhestras sida är M&N 31" 105 grader, men hittar inte pessoas bomvidder nånstans. Skulle det kunna funka med en likadan pessoasadel fast 1-2strl större?
 
Sv: Sadellistan 2.0

Får jag bara tillägga... KenTaur strl 4 är 110 grader. Mätte i helgen hos en sadelmakare. :idea:
 
Sv: Sadellistan 2.0

kl

Jag har hittat MASSOR med fler hemsidor, men jag kom på nu att jag glömde lägga in alla.
När jag har skrivit in dom lägger jag in resterande länkar till utländska tillverkare här i tråden. Många italienska/franska tillverkare som jag aldrig har hört talas om, men ni som gillar franska sadlar kommer säkert tycka det är kul :) Många snygga sadlar på dom hemsidorna är det i alla fall...
 
Sv: Sadellistan 2.0

Det kan skilja sig mellan exemplar, och skilja mellan ny och begagnad. Därför kan man aldrig vara helt säker, originalinläggen ger bara en fingervisning.
 
Sv: Sadellistan 2.0

mätte bara nya sadlar... Medea, Elektra och Andromeda. Alla va samma. Men som sagt det kan ju va lite olika. :D
 
Sv: Sadellistan 2.0

Bra att alla var samma! Då kanske dom har breddat den bredaste bommen lite. Alla andra ex jag har mätt har legat mellan 100-105. Även enligt Agersta (islandshästshopen) så var den ca 105.
 
Sv: Sadellistan 2.0

Hej!

Jag undrar lite ang. var du fått all information från? och har du nån utbildning i sadelinpassning o.s.v.?
Intressant att veta.. :)
 
Sv: Sadellistan 2.0

Är inte aukt utprovare. Har helt enkelt lärt mig pga att jag har dåliga erfarenheter av utprovare. Har haft mycket kontakt med tillverkare, sadelmakare, utprovare i över 4 år nu.
Alla märken som är med i listan har jag provat x antal exemplar av. När man har en haflinger där ca 6 av 130 sadlar passar på så lär man sig en hel del... Sen så tycker jag det är kul med sadlar också och det är intressant, så jag försöker ta reda på nya saker hela tiden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
346
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
889
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 744
Senast: Mogge
·
Utrustning Bästa Buke! Ni brukar ju kunna era sadelmodeller. Jag har en arabhäst med superkort, platt o bred rygg med medelhög bred manke, rätt...
Svar
3
· Visningar
742

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp