Bukefalos 28 år!

Säkerhetsväst för vuxen med kort rygg

annan1

Trådstartare
Har insett att jag nog behöver en väst för att kunna sätta igång min energiska sexåring på ett säkert sätt, efter två månaders sjukvila. Men alla västar jag provat blir för långa i ryggen för mig. Jag är vuxen men kort, 157 cm, och drar ca 38 i tröjor så det måste finnas plats för byst.

Nån som har ett tips?
 
Sv: Säkerhetsväst för vuxen med kort rygg

Jag har extremt kort rygg och för mig så fick det bli en Mark Todd storlek child L.
 
Sv: Säkerhetsväst för vuxen med kort rygg

Tack för svar! Den verkar ha fått bra betyg i konsumenttester. Är den rymlig i modellen "på bredden"?
 
Sv: Säkerhetsväst för vuxen med kort rygg

Har du provat airowear outlyne? Den finns i massor av olika storlekar och rygglängder.
 
Sv: Säkerhetsväst för vuxen med kort rygg

RaceSafe som Hööks har är i strl "kort rygg", har för mig att man kan få ännu kortare om man beställer från England.
Köpte min nu i februari för 1100kr inkl frakt från england
 
Sv: Säkerhetsväst för vuxen med kort rygg

Racesafe ger inte så mycket utrymme för bysten( om man har mer än c dvs), hade hellre tagit en väst som formar sig efter kroppen när den är varm mot panel västar. Dainese kanske kan vara ngt? Väldigt bekväma västar som följer kroppen finfint :).

Har själv en racesafe som jag har på mig 90% av ridturerna, övriga västar jag haft hade jag endast på terrängträning och intervall träning.
 
Sv: Säkerhetsväst för vuxen med kort rygg

Fast det måste ju vara lite från person till person, RaceSafe har ju snörning i sidorna...
Jag har D/Ekupa och "får plats" i min RaceSafe, även om den sitter tight. fast, de ska ju sitta tight :)
 
Sv: Säkerhetsväst för vuxen med kort rygg

Har du tittat på barnvästarna? Jag är en cm längre än dig, och har en child large (har storlek 34 i tröjor, men brukar ju kunna finnas Child XL med, och olika L resp XL är ju olika stora)

Annars så de dyrare märkena kan man ofta måttbeställa.
 
Sv: Säkerhetsväst för vuxen med kort rygg

*kl

Jag är också 157 cm, stl 36 i tröjor ungefär. B-kupa. Jag brukar låna en stallkompis racesafe stl child xl och den sitter som ett smäck. Den finns ju även i kort rygg, funderar på att köpa den så att jag kan rida i dressyrsadeln med.

Är det någon som vet skillnaden rent säkerhetsmässigt om man nu råkar köpa en för kort? Det skiljer ju inte mkt mellan standard back och short back. Men jag tänker att om man nu köper en short och den visar sig vara lite för kort jämfört med det optimala, så är det väl ändå bättre att jag kan rida med den i dressyrsadeln än att jag inte kan ha väst alls i den? Jag rider ju ut i dressyrsadeln ibland, därav att det kan vara bra att västen passar den med...

Rörigt, jag vet, men någon kanske förstår vad jag menar :o
 
Sv: Säkerhetsväst för vuxen med kort rygg

Tack till er som svarat! Nu har jag köpt en väst, en begagnad Jack Ellis stl adult small. Den känns bra - har inte ridit i den än, men den saknar den där jobbiga kanten. Nu är jag redo att sätta igång min sprattelgubbe
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
505
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Hej allihopa! Jag letar efter en ny kavaj eftersom jag snällt får inse att den jag har inte passar mig :banghead: idag har jag varit...
Svar
1
· Visningar
2 066
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Efter lite kroppsliga förändringar känner jag att jag behöver tips på kläder och gärna av dem som är lite i samma sits. Är lång, >182 cm...
2
Svar
25
· Visningar
2 286
Senast: Sonea
·
Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
2 020
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp