Bukefalos 28 år!

Sändningarna från VM i ridsport

nickan1

Trådstartare
Tittar på dressyren och kommentatorerna sitter i en studio i Sverige förmodar jag. Undrar varför SVT inte kan kosta på att skicka dit kommentarerna? Som de just sa så är det massa saker de inte ser när de inte är på plats t.ex. hur hästarna ser ut innan start. Undrar om SVT ska sända nästa fotbolls-VM med kommentarer i Stockholm? De verkar ju dock ha reportrar på plats iallafall.
 
Tittar på dressyren och kommentatorerna sitter i en studio i Sverige förmodar jag. Undrar varför SVT inte kan kosta på att skicka dit kommentarerna? Som de just sa så är det massa saker de inte ser när de inte är på plats t.ex. hur hästarna ser ut innan start. Undrar om SVT ska sända nästa fotbolls-VM med kommentarer i Stockholm? De verkar ju dock ha reportrar på plats iallafall.
Jag funderade på exakt samma sak. Vill egentligen inte klaga eftersom de faktiskt sänder så mycket, men kom igen. Så mycket kan det inte kosta SVT att ha personer på plats...
 
Det kan nog kosta en del trots allt, åtminstone så pass att det blir en prioriteringsfråga. Två kommentatorer och rimligen även nån produktionsassistent, ska man få ut nåt ordentligt så gärna även en fotograf för intervjuer mm... resor, trakt, logi, extratid... plus extrakostnaden för en handfull ljudsignaler fram och tillbaks och eventuellt även bild.
Men visst, fotboll mm finns det alltid budget till...
 
Jag skulle gissa att det faktiskt är just fotbolls-VM som tömt årets budget för dem. Matcherna spelades på vitt skilda ställen och de som bevakade dem flög kors och tvärs över Ryssland.

Just fotboll verkar ofta få kosta hur mycket som helst.
 
Tyvärr tycker jag SVTs kommentatorer i framförallt dressyren är fruktansvärt tråkiga att lyssna på så jag hoppar över dressyren helt och hållet.
 

Liknande trådar

Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 525
Senast: Lycan
·
  • Artikel
Hästnyheter I dag inleds VM i ridsport i Tryon med fem svenska ekipage i hetluften direkt. SVT Sport sänder omkring 60 timmar från mästerskapet och...
Svar
0
· Visningar
266
Senast: Gunnar
·
Tävling Efter Rolf-Görans Bengtssons Jerringpris har det blivit debatt både i media och på forum och för att inte förstöra någon tråd så ställer...
Svar
17
· Visningar
2 334
Senast: Miedo
·
Avel Sitter här och lurar på lite olika tankar om att avel. Jag säger inte att det jag tänker är rätt på något sätt utan mer egna funderingar...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
16 362
Senast: Estivuz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp