Bukefalos 28 år!

Sänk inomhustemperaturen och gå ner i vikt?

Den samlade Buke-empirin tycks vara att lägre inomhustemperatur leder till mindre aktivitet och ökat matintag, det verkar inte som forskarnas teori håller :)
 
Appråpå frysa,

Insåg igår att jag fryser som satan när jag spänner mig. Låg under dubbla täcken med vetekudden men kunde inte "ta åt mig" värmen... Brukar annars vara rätt lagom när jag ska sova. Sen så försökte jag verkligen slappna av, ta djupa andetag och sluta spänna mig. Efter några minuter var det bara att kasta ut vetekudden, blev för varmt.

Fryser för det mesta hela dagarna och kallsvettas gärna så fort jag blir lite obekväm/stressad. Har alltid kalla fingrar.. Jag tänkte fortsätta exprimentet med djupa lugna andetag när jag fryser och se om det hjälper. Hittills verkar teorin hålla :up:

För att återgå till ämnet, det kanske skulle funka att sänka värmen inne om jag hittar knepet till att inte frysa hela tiden :cautious: Fryser jag mindre leder väl kanske det till bättre blodcirkulation, bättre ämnesomsättning och om mer energi går åt till värme tack vare lägre inomhustemp så blir resultatet möjligtvis viktnedgång?
 
Appråpå frysa,

Insåg igår att jag fryser som satan när jag spänner mig. Låg under dubbla täcken med vetekudden men kunde inte "ta åt mig" värmen... Brukar annars vara rätt lagom när jag ska sova. Sen så försökte jag verkligen slappna av, ta djupa andetag och sluta spänna mig. Efter några minuter var det bara att kasta ut vetekudden, blev för varmt.

Fryser för det mesta hela dagarna och kallsvettas gärna så fort jag blir lite obekväm/stressad. Har alltid kalla fingrar.. Jag tänkte fortsätta exprimentet med djupa lugna andetag när jag fryser och se om det hjälper. Hittills verkar teorin hålla :up:

För att återgå till ämnet, det kanske skulle funka att sänka värmen inne om jag hittar knepet till att inte frysa hela tiden :cautious: Fryser jag mindre leder väl kanske det till bättre blodcirkulation, bättre ämnesomsättning och om mer energi går åt till värme tack vare lägre inomhustemp så blir resultatet möjligtvis viktnedgång?
Jag läste exakt samma i en gammal bok skriven av en som levde vildmarksliv tillsammans med ursprungsbefolkningen i Canada för hundra år sedan. Han fick av dem lära sig att genom att slappna av och inte spänna sig fryser man mindre. Jag tycker också det verkar fungera.

Sen hörde jag i ett tvprogram om Grönlands inuiter att man skall äta kontinuerligt i kyla, gärna valspäck och liknade med många kalorier - det leder nog inte till viktminskning :)
 
Och jag sitter med fleece morgonrock(tjock!) i 22grader och fryser ändå :crazy:

Kan olika tålighet till kyle vara beroende på vilken kroppstemp man har? Min är rätt låg 36.6/8.

Nog ingen omöjlighet, jag har gott om isolering (:D) men fryser ändå om vi inte har 23-24 grader inomhus.. Har en normaltemp på runt 36 grader
 
Och jag sitter med fleece morgonrock(tjock!) i 22grader och fryser ändå :crazy:

Kan olika tålighet till kyle vara beroende på vilken kroppstemp man har? Min är rätt låg 36.6/8.
Nja, alla vi tre i familjen har ca 36,5 som normaltemp och vi är alla väldigt varma. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga klimakteriet och medicinbiverkning stack vikten rejält uppåt. Jag tycker att jag har provat allt. LCHF (funkade Inte, för mycket...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
23 654
Senast: SiZo
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
74 763
Senast: turbofling
·
F
  • Artikel
Dagbok Det är ju ganska ironiskt egentligen. Hur jag, fylld av dödsångest, tog mina först stapplande steg till en psykolog förra hösten. Jag...
Svar
10
· Visningar
2 510
Kropp & Själ Jag har haft kontakt med psykiatrin i många år för mitt mående, har ADHD,Asperger,ångest,depression, grova humörsvängningar (troligtvis...
Svar
15
· Visningar
2 174
Senast: chaosgirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp