Sätta ihop två kaniner

marengo

Trådstartare
Min familj fick hem en kaninunge (hona) för en vecka sedan och satte idag ihop henne utomhus med vår andra kanin, en hane på ca 1,5 år. Det har tydligen gått väldigt bra, men vår äldre kanin ska sätta på den lilla heeeela tiden. Ingen i vår familj har superbra koll på kaniner egentligen, är mer van vid större djur. Ska man göra något åt detta? Båda är kastrerade/steriliserade, så är ju ingen fara på den fronten. Handlar det bara om dominans? Kommer han sluta snart? :p
 
Så gjorde våran förrförra hane när han fick hem sin tjejkompis, o ja vi uppfattade det som dominans. Vi tog dom till neutral plats o satt instängda med o matade dom med lite morötter o så, dom fick åter bekanta sig med varandra i lugn miljö helt enkelt. Efter det var dom bästisar tills han gick bort 5 år senare :love:
 

Liknande trådar

Däggdjur Hejsan! För ett tag sedan så gick min hankanin som jag haft i några år bort, och jag märkte snabbt att min hona blev lite nedstämd. Så...
Svar
1
· Visningar
1 286
Senast: Blyger
·
Övr. Djur 1) Finns det något bra, seriöst och framför allt unnigt kaninforum (FB-grupp el dyl) som kan rekommenderas? 2) Kanske någon här på Buke...
Svar
3
· Visningar
1 236
Senast: Blyger
·
Däggdjur Är det inte det ena så är de det andra. Nu har mina två kaniner bott ihop i dryga tre veckor och funkar helt okej. Tills idag. Nu är hon...
Svar
13
· Visningar
2 804
Senast: Milene
·
Däggdjur Efter mycket funderingar fram och tillbaka hämtade vi en till kanin i går söndag (vi har en kastrerad ettårig dvärgvädur sedan innan som...
Svar
4
· Visningar
1 423
Senast: Blyger
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp