sätte ihop hästar nu?

Tinuri

Trådstartare
hejsan

nu är det så, att min häst skulle behöva fri tillgång till hö (han e smal) men han står med en annan pålle som inte alls behöver fri tillgång till det, men det finns en islandshäst som oxå skulle behöva fri tillgång till höhär vid stallet, och för tillfället står den ensam i en hage.

dessa hästar känner ju varandra, är boxkamrater och så brukar jag ha isisen som handhäst utan problem oxå.

min är låg i rang

det skulle vara så bra om de skulle kunna gå i samma hage, för hästen min skulle må så bra av att få fri tillgång till hö, men det är ju detdär men hockarna :mad: okej båda har tjock vinterpäls men iaf, skulle ni våga testa att sätte dem tillsammans? de har inte stått i samma hage förr..
 
Sv: sätte ihop hästar nu?

Känner hästarna varandra o du har kunnat ha den som handhäst tidigare, så tror jag inte det skall vara några problem att släppa ihop dom
 
Sv: sätte ihop hästar nu?

jag skulle utan problem våga det, med tanke på att du haft denna som handhäst!
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
3
· Visningar
223
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 073
Senast: Bee
·
Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 632
Senast: Solis
·
Foder & Strö Skall se om jag kan ta ett nyare kort på henne. Detta är från april. Men hon har lagt på sig rejält nu. I vintras va hon lite för smal...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
7 979
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp