Bukefalos 28 år!

Saknad frihet?

Status
Stängd för vidare inlägg.

AnnaKarinA

Trådstartare
Hur mycket har ni saknat eran frihet och "råomsigsjälv"- stunder? Det är nämligen det absolut ENDA som får mig att tveka. Sambon vill och jag vill hur mycket som helst, men jag tänker lite "tänk om jag ångrar mig". Jag vet ändå, logiskt nog så lär man väl inte vilja lämna in sitt eget barn på återköp, men..... :crazy:
 
Sv: Saknad frihet?

Man får se till att man får sina råomsig själv stunder oxå... för man behöver andningshål även om man har barn...
Sen beror det ju på vad du menar med frihet, man är inte helt låst bara för att man får barn, de är ganska lätta att ta med sig och hitta på saker med även om man kanske gör andra saker än man har gjort tidigare och ibland även har roligare...

Det är inte mycket som vi har sagt att nej det går inte för vi har barn, möjligtvis har vi dragit ner på antalet biobesök men de var få redan innan...

Hunden har nog låst oss betydligt mycket mera för att vara ärlig...
 
Sv: Saknad frihet?

Jag har helt ärligt saknat att vara ensam hemma - utan BÅDE man och barn - sedan jag fick barn. Egen tid får jag dock ändå (och har fått från början) eftersom jag har häst och är i stallet ensam rätt ofta.

Och jag håller INTE med Snurrfian om att hunden låst mig mer.... Däremot håller jag med om att det inte är något jag velat göra som jag avstått från för att jag har barn, utan det är bara den där "ensam-hemma-tiden" som jag saknar.
 
Sv: Saknad frihet?

Jag fick barn för ca 7 veckor sedan och har hästar.
Jag funderade också på hur det sku gå, just med hästarna och kompisarna m.m.

Jag har nu farit och ridit nästan varje dag, är bort två timmar ungefär. Jag ammar lillkillen och sen far jag så får pappan ta hand om honom och samtidigt får sin egen stund med honom. Tycker också att jag behöver den där egna tiden för att koppla av för det blir ganska mycket barn ibland, kan vara skönt att tänka på hästar då.
Vi har också varit på fester eller vad man ska säga, några kompisar som träffas och de dricker, vi spelar brännboll m.m. Men man blir ju inte länge för man e ju såå trött på kvällarna.
Far man till kompisar så får de ju räkna med att man har en liten knodd med sig.
 
Sv: Saknad frihet?

*svara alla*
Okej, jag är övertygad! Nu ska jag bara hitta min sambo *s*
Sambon har en som som är 12, så han är ju så stor... fast iofs så är ju principen densamma, man tänker ju på honom när vi planerar saker oxå. Det suger nåt så förtvivlat i "mammatarmen" sen ett par åt tbax.... o hästarna har jag hemma, mycket jobb men kort resväg till stallet ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 461
Senast: Elendil
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 896
Senast: Myrten
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär kanske låter konstigt efter som att iprincip alla vet att jag har försökt att ta själv mord flera gånger. Men jag är SKIT RÄDD...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 456
Senast: cirkus
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 978
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp