Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade ett nytt möte med fk och af igår. Det mötet var i alla fall bättre än det första. Vi kom fram till att jag inte ska börja arbetsträna just nu utan det ska göras en arbetsförmågeutredning först. Det dröjer några månader innan det kan bli av.

Men det föreslogs också jobb på samhall. Jag känner mig inte alls positivt inställd till detta. Kan de verkligen erbjuda ett stimulerande och meningsfullt arbete? Tvivlar på det. Och så kollade jag upp vad lönen ligger på för arbete inom samhall. Den är skitlåg. Inte ens 24000 i månaden. Mer än så är man inte värd där tydligen. Men å andra sidan så betalar inte parkjobbet någon bra lön heller. I somras tjänade jag 24500 per månad. Jag känner mig inte riktigt uppskattad med en så låg lön.

Men jag är inte i läget att jag kan välja jobb. Jag får ta vilket skit som helst. Och det är ju ett kul tillskott till ett redan kasst liv.
 

Har en kollega som inte fick va kvar på jobbet men som fick jobb på Samhall. Han trivs jättebra! De hjälper till med anpassningar också. Han har nu blivit arbetsledare för ett gäng som städar i en butik och även utbildare i något som jag inte minns.

Minns att min farmor jobbade ett tag genom Samhall också, hon kunde inte jobba mer med det hon gjort pga värk, så hon fick då jobba i någon tillverkning.
 
Om jag skulle komma med 24 000 i ett kuvert till dig så skulle du alltså inte uppskatta gåvan eller säga tack? 😅
Och 24 000 i månaden blir ju nästan 300 000 per år, betydligt mycket mer än de flesta Triss skraparna i TV får?
Vet inte hur gammal du är men jag som har 20 år kvar på arbetsmarknaden skulle det innebära 5,76 miljoner för under dessa år… nog sjutton år det mycket pengar!
Sen finns det ju Elon Musk och kungen och sådana som har mer, men oavsett hur mycket andra har så nog finns det mycket roligt och nödvändigt man kan göra för pengarna 👍
 
Vad har du idag då? Har du mer än det att leva på just nu?
Nej, jag överlever inte på det jag har nu, men vill ha så mycket pengar att det räcker till solceller, ett nytt avlopp och att laga bilen när den går sönder.

Om man nu ska förstöra livet genom att arbeta så ska man ju ha en bra lön för det.
Men du har väl inte haft problem med att hålla dig vaken på jobbet förut? Så det borde du väl klara av?
Problemet är att jag ger allt på jobbet och kraschar när jag kommer hem.

Och det är väl med nöd och näppe jag hållt mig vaken på jobbet tidigare.
 
Vad har du idag då? Har du mer än det att leva på just nu?
Det finns ju förvisso långsiktig och kortsiktig ekonomi. Jag har tex studerat ett år och då haft studiemedel. Det går kortsiktigt eftersom jag kunnat fylla i hålen i ekonomin men mina sparmedel och dessutom kortsiktigt kan skjuta på en del kostnader. Långsiktigt håller det dock inte. Beräkningen man får göra är ju en långsiktig inkomst/utgifts nivå som måste fungera.
Sen kan jag inte bedöma vad som är en rimlig inkomst i TS fall.
 
Om jag skulle komma med 24 000 i ett kuvert till dig så skulle du alltså inte uppskatta gåvan eller säga tack? 😅
Och 24 000 i månaden blir ju nästan 300 000 per år, betydligt mycket mer än de flesta Triss skraparna i TV får?
Vet inte hur gammal du är men jag som har 20 år kvar på arbetsmarknaden skulle det innebära 5,76 miljoner för under dessa år… nog sjutton år det mycket pengar!
Sen finns det ju Elon Musk och kungen och sådana som har mer, men oavsett hur mycket andra har så nog finns det mycket roligt och nödvändigt man kan göra för pengarna 👍
Nu tvingas ju inte vinnarna i Triss leva enbart på sin vinst resten av livet då hade de säkert inte tyckt det var lika kul att skrapa. Men det är ju ett trevligt komplement om man redan har en inkomst.
 
Nej, jag överlever inte på det jag har nu, men vill ha så mycket pengar att det räcker till solceller, ett nytt avlopp och att laga bilen när den går sönder.

Problemet är att jag ger allt på jobbet och kraschar när jag kommer hem.

Och det är väl med nöd och näppe jag hållt mig vaken på jobbet tidigare.
Fast på Samhall kan du ju få anpassningar så du slipper krascha när du kommer hem.

Dessutom är jag säker på att du kommer finna mer mening i livet när du arbetar n är hemma hela dagarna. Kollegor och att känns att man gör nytta är guld för måendet.
 
Det finns ju förvisso långsiktig och kortsiktig ekonomi. Jag har tex studerat ett år och då haft studiemedel. Det går kortsiktigt eftersom jag kunnat fylla i hålen i ekonomin men mina sparmedel och dessutom kortsiktigt kan skjuta på en del kostnader. Långsiktigt håller det dock inte. Beräkningen man får göra är ju en långsiktig inkomst/utgifts nivå som måste fungera.
Sen kan jag inte bedöma vad som är en rimlig inkomst i TS fall.
Ja självklart men eftersom hon går back nu så måste det ju vara bättre att få in lite mera så att man kanske går runt utan att ta av sparpengarna
 
Jag har ju under sommaren tjänat 24500 brutto i månaden. Av detta har jag kunnat spara exakt 0 kronor. Och det är inte hållbart. Jag måste kunna spara pengar till avlopp, solceller och oförutsedda utgifter.
 
Fast på Samhall kan du ju få anpassningar så du slipper krascha när du kommer hem.

Dessutom är jag säker på att du kommer finna mer mening i livet när du arbetar n är hemma hela dagarna. Kollegor och att känns att man gör nytta är guld för måendet.
Jag hade anpassningar i somras också och det funkade inte. Problemet var att jag var tvungen att vara närvarande 100%. D.v.s. vaken.

Jag har aldrig känt någon mening med något jobb. Man gör det för att man måste.

Mening hittar jag på annat håll. Om jag orkar. Det är ju fan jobbigt att plantera träd också. Men att plantera träd är meningsfullt.
 
Jag hade anpassningar i somras också och det funkade inte. Problemet var att jag var tvungen att vara närvarande 100%. D.v.s. vaken.

Jag har aldrig känt någon mening med något jobb. Man gör det för att man måste.

Mening hittar jag på annat håll. Om jag orkar. Det är ju fan jobbigt att plantera träd också. Men att plantera träd är meningsfullt.
Men nu kanske du kan jobba deltid?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 469
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 810
Senast: Saeta
·
Skola & Jobb Hjälp och råd kära Bukeorakel! Ber om ursäkt för långt och rörigt inlägg, ska försöka reducera ner det så mycket jag kan. Jag har...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
13 196
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp