Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade ett nytt möte med fk och af igår. Det mötet var i alla fall bättre än det första. Vi kom fram till att jag inte ska börja arbetsträna just nu utan det ska göras en arbetsförmågeutredning först. Det dröjer några månader innan det kan bli av.

Men det föreslogs också jobb på samhall. Jag känner mig inte alls positivt inställd till detta. Kan de verkligen erbjuda ett stimulerande och meningsfullt arbete? Tvivlar på det. Och så kollade jag upp vad lönen ligger på för arbete inom samhall. Den är skitlåg. Inte ens 24000 i månaden. Mer än så är man inte värd där tydligen. Men å andra sidan så betalar inte parkjobbet någon bra lön heller. I somras tjänade jag 24500 per månad. Jag känner mig inte riktigt uppskattad med en så låg lön.

Men jag är inte i läget att jag kan välja jobb. Jag får ta vilket skit som helst. Och det är ju ett kul tillskott till ett redan kasst liv.
 

Jo det är ett val, i stort sett allt är ett val, sen är inte alla val så bekväma eller önskvärda men du har faktiskt valet att bo kvar eller flytta. Och du, massor av människor har genomgått förändingar i sitt liv och överlevt och till och med mått bra av det. Och en del av dem har liksom du konstaterat att jag dör om.... Statistiken säger förmodligen att du kommer att klara dig.

Rent krasst är det så att jag har ingen lust att genom min skatt betala för att du ska kunna ha ett gott liv med bra lön på ditt drömboende. Det är något du själv behöver fixa. Det är ett drömboende som jag inte anser mig ha råd med trots en helt okej lön och det är för mycket jobb med ett sånt hus för jag skulle orka med det dessutom, åtminstone om jag jobbar heltid. Jag tror det gäller för många.

För mig är det provocerande att du klagar på lönen, på arbetsmarknade mm. Du har valt ditt boende och därmed förutsättningarna att få jobb. Du verkar tycka du är förmer än de som jobbar på Samhall och dissar tanken (jag har jobbat där förresten, dock på ett helt vanligt jobb), städjobb tycks du vilja ha långt över marknadsmässiga löner för att utföra mm. Vem tycker du ska finansiera ditt boende om du inte hittar något jobb och bedöms som arbetsför? Jag tror inte jag klarat av det heltidsjobb du utförde i somras rent fysiskt och du fixade det i många månader.
Du menar alltså att jag inte ska ha något som ger mig anledning att leva? Du fattar inte djupet av det här. Jag går under på riktigt utan mitt hus. Det här är mer än ett hus. Det här är mitt liv. Hur svårt ska det vara att fatta?

Och jag var inte rik när jag köpet mitt hus. Bara några år tidigare var jag socialbidragstagare. Men jag sparade och slet för att få ihop till huset. Huset kostade 605000 kronor.

Varför ska jag välja att gå under?
 
Börjar känna att det är dags för akutpsyk igen. Jag får inte leva om man ska gå efter vad ni tycker. Jag ska utsättas för ångest, stress, utmattning och packas in i slaveri.
 
Jo, faktiskt. Men ni fattar inte det. Ni tror att det bara är att ta sitt pick och pack och sätta sig i en lägenhet. Jag klarar inte det. Men ni kräver det. Och det kommer bli min död.
Nej. Ingen kan kräva något. Det finns en som tydligen skriver att du bör flytta. Eftersom jag har den personen på ignore så vet jag inte vad som skrivs mer än dina svar. För ja, ignore kan vara en bra funktion. Det är bara att ignorera. För du vet ju att du mår bra i ditt hus. Det är ju det som räknas.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 463
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 695
Senast: Saeta
·
Skola & Jobb Hjälp och råd kära Bukeorakel! Ber om ursäkt för långt och rörigt inlägg, ska försöka reducera ner det så mycket jag kan. Jag har...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
13 096
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp