Bukefalos 28 år!

Samlar ni?

Sv: Samlar ni?

Vilka goa killar du :love:

Mini's alltså, hur fastnade du för dem?

Jag fick en radiostyrd mini cooper när jag fyllde 8. Den är röd och när man backade stegrade den och man kunde snurra runt den. Jag älskade bilen, verkligen älskade, men den gick sönder i motorn, totaldog bara. Jag har kvar min älskade bil dock. Min första mini!!:love::love:

Ja mina söner ja, jag blev såååå glad och den äldsta såg så härligt lycklig ut och hade verkligen myror i kroppen i sin iver att se hur jag skulle reagera. Han pratade om presenten ett tag innan och ville omväxlande berätta vad det var och samtidigt inte säga ett knyst. Jag tyckte faktiskt lit synd om honom just eftersom han verkligen tyckte väntan var jobbig. Han impade på skolpersonalen också med den här bilen!:)
 
Sv: Samlar ni?

Jag har lite ont om plats i mitt hus, därför får jag ligga lite lågt med samlandet. Men något jag samlar på är Stephen Kings alla böcker. Det fattas kanske på sin höjd tre böcker och alla ska vara inbundna, inga pocket.
Dom han skrev på 80-90-talet ligger nedpackade i flyttkartong och står på loftet. Dom från 2000 och framåt finns i bokhyllan :)

Sen så "samlar" jag på iller-pryttlar. Finns det något med iller på, så är jag väldigt svag för det. Men eftersom jag inte har så stor plats, så försöker jag hålla det på en lagom nivå. Mina illrar vinner ju en del, så jag samlar också på rosetter och pokaler.

Har hängt upp dom nuvarande illrars vackra rosetter på väggen på kontoret. Pazi har lyckats fylla ena väggen själv :) Pokaler och andra prydnadssaker står utspridda lite här och var i huset. Den finaste pokalen står i köksfönstret.
 
Sv: Samlar ni?

Vilka goa killar du :love:

Mini's alltså, hur fastnade du för dem?

Delar av min samling! :)

Japp, det är en katt! Han var i vägen hela tiden så till slut böjde jag mig ner och tog foto under hans mage istället, så han kunde vara nära mig utan att fatta att jag ändå fotade :D

21342_10151526598153877_67645073_n.jpg


Detta är min allra första mini!

9064_10151526598538877_568783927_n.jpg
 
Sv: Samlar ni?

KL

Jag samlar på cockerspaniel-saker (har iofs 2 levande oxå). Sen har jag insett att jag samlar på böcker med bakningsrecept. Har många...

Roligast att samla på är saker som är svåra att hitta. Att få leta...Cockersaker är lite så ( om man inte letar på Internet förstås).
 
Sv: Samlar ni?

De görs nog oftast röda tror jag, så det är därför jag har flest sådana. några av de mindre bilarna har jag på datorskärmen, där får plats 5 stycken i rad. Jag har tappat bort en vit, jag är sur för det:o

Den i lådan har jag fått av stollan här på buke, en av mina bästa vänner. Den är nog favorit tror jag, därför har jag inte ens öppnat den! Varje bil jag köper brukar jag snurra på hjulen medan jag tänker:o:o men inte den eftersom jag inte visste om jag skulle öppna eller inte, dne är liten s jag är rädd att den skulle råka försvinna för mig.

Jag ska ta foton på teckningen jag fick av min systers man, på en minis och på min sons figur.

Och TACK förresten :D
 
Senast ändrad:
Sv: Samlar ni?

Just nu samlar jag inte på något men som yngre samlade jag på Pokémon - kort och dom där telefonkorten man använde i telefonkioskerna.

Hittade till och med en bild! Snacka om nostalgi.
103561.jpg
 
Sv: Samlar ni?

Jag samlar på erotisk litteratur. Ska bara få tag på Ernestine så är min Markis de Sade-sektion komplett :D.

Och så samlar jag på olika typer av klänningar.
 
Sv: Samlar ni?

Jag samlar på Lena Furberg-serier. Dock tyckte jag tidningarna tog för stor plats så jag river ur sidorna och sätter i plastfickor. Irriterande nog saknar jag en del av "National Air".

Vaa?!? är det sant??? Nu svimmar jag nog.......

Kul med national Air - jag vet inte om du lagt märke till en konstighet i den serien: Jag färglägger ju inte själv och på den tiden var färgläggarna stationerade i nåt land långt borta där det inte förekommer snö..... Jag fick heller inte, på den tiden, se färgläggningarna innan de gick till tryck. Så när tidningen kom ut fick jag världens chock - färgläggarna hade målat all snö brun eller grön, så det ser ut som om hästarna vadar omkring i nån slags konstig gegga på en del av bilderna.:nailbiting: Det ser helt sanslöst ut! :arghh:

Numera är färgläggarna superduktiga, jag skickar noggranna färganvisningar OCH får se serierna innan de tryckt, så jag kan ändra på dylika konstigheter
 
Sv: Samlar ni?

Jag samlar på Lena Furberg-serier. Dock tyckte jag tidningarna tog för stor plats så jag river ur sidorna och sätter i plastfickor. Irriterande nog saknar jag en del av "National Air".

Här är en till som samlar Lena-serier, klippa i tidningarna har jag inte riktigt haft hjärta till bara. :o

Svarta Björn är nog min all time fave, tätt följd av Där nordanvinden blåser, Hyperion och Silvers Saga.
 
Sv: Samlar ni?

Så vad samlar ni på? Och vad tror ni driver denna, i vår tid, lite lustiga vana? Är det ekorr-genen som slått slint? Eller är det skatan som inte kan låta bli det glittriga som ligger bakom?

Jag tror på ekorr-genen. :p

Jag tycker det är roligt om man kan använda eller visa upp det man samlar på. Därför blev min kapsylsamling till detta:

WP_20130629_002_zps62f9cf61.jpg


och nyckelringarna detta:

WP_20130629_003_zps4d329df9.jpg


Kan inte riktigt släppa kapsylerna ändå, så jag plockar fortfarande på mig fler ifall jag hittar nån som jag inte har. Nyckelring brukar jag köpa från platser som jag har besökt.

Har även en samling med Disney-filmer, dock bara de tecknade klassikerna t.o.m. nr 44. När de därefter började med datoranimering så tyckte jag det var rätt tidpunkt att avsluta samlandet.
 
Sv: Samlar ni?

Just nu samlar jag inte på något men som yngre samlade jag på Pokémon - kort och dom där telefonkorten man använde i telefonkioskerna.

Hittade till och med en bild! Snacka om nostalgi.
103561.jpg

åh jag har en bunte japanska telefonkort kvar :) min pappa jobbade en del i japan när jag va liten och tog hem korten sen, va alltid djurbebisar eller fina naturbilder på
 
Sv: Samlar ni?

Nej det har jag inte sett, jag har kanske fel avsnitt!

Dock samlar jag inte på den långa konstiga serien. Jag minns inte ens vad den heter. Där hjälpte det inte ens att du tecknat den ;-)
 
Sv: Samlar ni?

De flesta serier som är två eller tre delar tycker jag är bra! De med en sorglig klang är ju favoriterna :-)
 
Sv: Samlar ni?

Nej det har jag inte sett, jag har kanske fel avsnitt!

Dock samlar jag inte på den långa konstiga serien. Jag minns inte ens vad den heter. Där hjälpte det inte ens att du tecknat den ;-)

NU blir jag GRYMT nyfiken på vilken konstig serie du menar! Regnbågens Rike? Freddie på Firefoot Farm? Näh, Freddie var väl inte SÅ konstig, eller....? ;)
 
Sv: Samlar ni?

Wow vad kreativt med klockan! Ett riktigt konstverk ju!

När man läser mellan raderna om hur ni samlar här på Buke så ligger nog ekorren närmast. Verkar som om flera av er har samlingarna gömda i lådor. Ekorrar gömmer väl också sina nötter, ibland så han inte själv hittar dem:angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp