Bukefalos 28 år!

Såriga ögon

Moaberg

Trådstartare
Idag upptäckte jag att min älskade kanin har sår runt båda ögonen, dessutom satt det 5 fästingar på ena ögat. Jag visiterar henne dagligen och det var inte där igår kväll. Hon är 4 år och har aldrig varit sjuk/skadad. Är det någon som vet vad det är och vad vi ska göra? Eftersom det är ganska sent nu så kan vi inte ringa veterinär, därför skriver jag här i hopp om att någon kanske vet vad vi ska göra tills dess att vi får tid hos veterinären
 
Hon är bra nu, det var ngn typ av allergisk reaktion, fästingarna kom då hon blev varm(och hade ju sår) runt ögonen
 

Liknande trådar

Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
913
Senast: Lyan
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
Svar
19
· Visningar
868
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 079
Senast: Viva
·
  • Artikel
Dagbok Jag har kanske haft tur eller helt enkelt varit förskonad från större problem i mina hästars munnar. Men sen för några veckor sedan...
Svar
2
· Visningar
791
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Tungband
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp