Bukefalos 28 år!

Schabrak-tråden

Jag älskar PS 😍 vad har du för färger? 😁😁
Och jag har ledsnat. Samtidigt är det svårt att sälja, för man tycker ju också om dem. :idea: (annars hade man ju inte köpt dem)

Jag tror jag skall ta ett röj i sadelkammaren och sälja av i alla fall hälften.

Allmän fråga är vad de säljs för idag? Vad är folk beredda att betala?

Någon som nyligen köpt begagnat i fint skick?
 
Och jag har ledsnat. Samtidigt är det svårt att sälja, för man tycker ju också om dem. :idea: (annars hade man ju inte köpt dem)

Jag tror jag skall ta ett röj i sadelkammaren och sälja av i alla fall hälften.

Allmän fråga är vad de säljs för idag? Vad är folk beredda att betala?

Någon som nyligen köpt begagnat i fint skick?
Jag sålde nyligen två begagnade ps i fint skick och det var jättesvårt att få dem sålda. Tog evigheter och fick sänka priset mer än jag hade trott. Men gissar att vissa färger är mer eftertraktade än andra, jag sålde ett svart och ett marint.
Känns som att marknaden drunknar i ps-grejer. De har dessutom så himla mkt rea nuförtiden så det är ju väldigt lätt att köpa deras schabrak nytt och billigt.
 
Och jag har ledsnat. Samtidigt är det svårt att sälja, för man tycker ju också om dem. :idea: (annars hade man ju inte köpt dem)

Jag tror jag skall ta ett röj i sadelkammaren och sälja av i alla fall hälften.

Allmän fråga är vad de säljs för idag? Vad är folk beredda att betala?

Någon som nyligen köpt begagnat i fint skick?
Endel får du nog nästan ge bort, alltså typ 300kr även om de är nästan nya. Lite äldre, fina monogram kan du kanske få lite mer betalt för.
 
Ja marknaden för PS har verkligen sjunkit... 😞

Kommer ihåg när min stallkompis sålde ett knallrött PS för över 5000 kr till nån dåre i Nederländerna, nu får man istället typ rea ut dem 300 kr/styck om man vill få sålt dem.

@Ketrawzc Har för tillfället endast 3 st då jag sålde av/gav bort massor när förra hästen råkade ut för olyckan och jag tänkte att jag inte skulle ha fler hästar. Det är ett äldre vinrött, samt två språjllans nya Signature i färgerna Purple grape och Hortensia. De är alla i full.
 
Ja marknaden för PS har verkligen sjunkit... 😞

Kommer ihåg när min stallkompis sålde ett knallrött PS för över 5000 kr till nån dåre i Nederländerna, nu får man istället typ rea ut dem 300 kr/styck om man vill få sålt dem.

@Ketrawzc Har för tillfället endast 3 st då jag sålde av/gav bort massor när förra hästen råkade ut för olyckan och jag tänkte att jag inte skulle ha fler hästar. Det är ett äldre vinrött, samt två språjllans nya Signature i färgerna Purple grape och Hortensia. De är alla i full.
Mitt föl född -22 är nog mer eller mindre betalt med pengar jag sålt ps schabrak för 🤓
 

Liknande trådar

Utrustning Vart har ni köpt era galgar till schabrak och stövlar?
Svar
5
· Visningar
560
Senast: Boomshaklak
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här är blandat stolpar från dagens föreläsning och "påståenden" från diskussionsfrågorna som handlar om intressen och självkännedom...
Svar
0
· Visningar
190
Senast: IngelaH
·
Samhälle Sverigedemokraterna har av TV4:s Kalla Fakta avslöjats driva en trollfabrik. SD:s anonyma konton har spridit propaganda och även sådant...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
7 920
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
3 454
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Rumsren - hur gör ni på natten?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp