Bukefalos 28 år!

Script och kopplingar till databas

H

horsedream

Hur skapar jag en koppling till en sql-databas?
Jag har en sida med dessa foldrar
admin
en/interactive/forum/
en/interactive/guestbook/general/default.asp kopplas till tabellen tblBigGuestbook
sv/interactive/guestbook/general/default.asp
sv/interactive/guestbook/horses/my.asp kopplas till tabellen tblGuestbookAnimals
en/interactive/guestbook/horses/my.asp

en= (språksida)
admin = ligger databasen mindatabas.mdf

tabellen finns en kolumn med namn LangID för att få in språkidet.
den ska fungera liknande den anslagstavla jag har problem med men att den avanceras ännu mera här.

Hur får jag ett script t.ex. gästboken att koppla till en viss tabell i databasen samt endast visa just den språkkoden för just det språket tex. en??
Hur får jag djurens gästbok att skriva in just för det namnet automatiskt och även dess språkkod och sedan på samma sätt i just den gästboken bara visa för det djuret och den gästboken?
Hur får den stora gästboken att just visa för just den språkkoden och samtidigt skriva in just den språkkoden??
Jag behöver verkligen er hjälp att lösa detta problem eller komma fram med förslag till hur det ska lösas.
Sidan finns idag men i ett annat format och jag behöver er hjälp med att koppla det på det bättre sätt, för att undvika att personer chattar i gästboken etc.

TACKSAM för er snabba HJÄLP med DETTA!! :bow:
 
Re: jaha...

Det kanske är så att ingen vet, dessutom är det ett forum ingen chat så man måste inte svara på sin egen tråd förrän den fallit tillbaka två sidor eller så. 2h15m är inte så lång tid. :)
 
Re: jaha...

Och vi får säkert ändå mer lust att hjälpa dig efter den kommentaren. Vad tror du det är, en supportsida eller? :mad:
 
Re: jaha...

Tja... andra får ju support och jag bara undrade om någon kunde hjälpa mig. Jag vet att jag verkade otålig där innan, men jag sitter och jobbar med databasen etc och har ett ganska pressat schema framför.
 
Hmmm

Det kanske var fel av mig att vara otålig men jag har skrivit innan varför.Jag trodde att denna sida skulle man kunna få hjälp ifall man har kört fast men om det är fel, tja då får jag försöka söka hjälpen på annat håll. Jag trodde bara att i den stora gemenskapen härinne att vi skulle kunna lösa problemet. :bow:
 
Re: Hmmm

Som de andra så vänligt säger, så får man ha LITE tålamod. Jag till exempel sitter till och från vid datorn från 10-13, sedan åker jag till stallet och är på annat håll. Och så småningom kommer jag hem antingen 20.30 eller 22.30 beroende på om jag åker upp till ridskolan och snackar bort ett par timmar också. Sedan sitter jag online till och från till ngn gång efter midnatt.

Skriver jag inlägg och frågar något, kan det ta allt ifrån en halvtimme till 14 DAGAR innan jag får svar, så jag försöker bida min tid och vänta till någon som VET har tid att svara.

Tyvärr, så är jag heller inget scriptsnille.

Mvh

IngelaH
 
Ok

JAg ska försöka vara lite mer tålmodig när det gäller svaren.
Det här var bara en sak som jag behövde snabbt svar på om alltså någon kunde hjälpa mig.
Trevligt att se dig här inne Ingela!!
 
Noll hjälp?

Tyvärr så har inte alla tid att vara inne på Forumen hela dagarna.
När trådskrivaren fäller sådana här kommentarer, som du har gjort, så svarar jag av princip INTE, även om jag kan. :mad:
 
Förlåt

Det var inte meningen ¨på det viset fjärma bort dig.
Jag sitter fast i det här och blev bara otålig för att jag är rätt stressad i dagarna.
JAg ber om ursäkt igen att jag verkade otålig och hoppas att du kan hjälpa mig ifall du kan. :bow:
 

Liknande trådar

Träning Natural Horsemanship FAQ Det här forumet har funnits ett antal år, och vissa frågor är ständigt återkommande, varpå nån kläckte iden...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 537

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp