Bukefalos 28 år!

SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Cecilia Wikström (FP) påstår nu att flyktingar från Syrien är mycket mer välutbildade än svensken i gemen. Kanske har hon blivit lurad av SR som ger samma felaktiga bild? Enligt SCB så är 25 procent av befolkningen och 12 procent av invandrarna från Syrien högutbildade. För den lägsta utbildningsnivån (förgymnasial) så är siffrorna 13 respektive 38 procent.
 
Cecilia Wikström (FP) påstår nu att flyktingar från Syrien är mycket mer välutbildade än svensken i gemen. Kanske har hon blivit lurad av SR som ger samma felaktiga bild? Enligt SCB så är 25 procent av befolkningen och 12 procent av invandrarna från Syrien högutbildade. För den lägsta utbildningsnivån (förgymnasial) så är siffrorna 13 respektive 38 procent.

Fakta :eek: det kommer sjoberga direkt att hitta någon obskyr humorist som kan opponera mot. ;)
 
Att klumpa ihop alla som erhåller asyl med alla andra som kommer hit antingen som återvändare eller som erhållit arbete, driver företag eller studerar gör ju det att hela det paketet visar upp svarta siffror, ekonomiskt sett. Så jag förstår varför man gör det.

Men det är knappast ett rättvisande sätt som politiker eller väljare kan använda för att skaffa sig en uppfattning och planera för framtida behov.
Varje människa som kommer hit och söker asyl, får den har rätt till boende, försörjning vård, skola och till slut omsorg.
Jag har till dags dato inte hört om mer än en handfull asylanter som för egna resurser fyller dessa behov.
Det gör den absoluta majoriteten av dem som invandrar.

Hur många miljarder behövs initialt de närmaste 4 åren? dvs till migrationsverket.
Hur många miljarder krävs för att kommunerna i sin tur ska kunna klara av "paketet" som migrationsverket släpper i knät på dem.
Hur ska vi rent praktiskt och ekonomiskt lösa bostadsproblemet för dessa hundratusentals människorna?
Hur ska dessa människor få en möjlighet att försörja sig själva.

Dessa 4 frågor kan visserligen en komiker raljera över. Men det skulle vara roligt att få realistiska och klargörande svar på dessa frågor.
Jag är så gammal att jag förmodligen inte kommer att vara med och finansiera den lånekarusell som blir följden av det hela, men alla de -40 som läser det här kan ju slå upp en historiebok och se hur nära dagens Grekland, Sverige verkligen var när det begav sig.
Det tog väl nästan 30 år att städa upp så.....
 
Någonting som orsakar en konflikt inom mig är islam.

Jag kan, hur mycket jag än försöker, förstå hur vi i Sverige 2015 kan tillåta den kvinnliga särbehandling som kan följa i fotspåren av islam.

Jag vet feminister som medverkat i sk. kärleksbombningar av moskéer.
En byggnad där kvinnor inte tillåts att sitta tillsammans med männen utan de hänvisas till separata ingångar och har sina platser bakom -inte sällan bakom skynken- längst bak i bönelokalen!

Kvinnor som besöker en moské måste tänka på sin klädsel.
För kvinnor menas det i detta sammanhang fotsida kjolar eller byxor som varken är transparenta eller åtsittande, tillsammans med blusar/tröjor med långa ärmar och helst höga kragar/eller så kallade polotröjor.
Män bör bära långbyxor, helst inte alltför åtsittande.

Muslimska kvinnor förväntas att inte komma till bönerummet under pågående menstruation (gäller endast den del av byggnaden där man utför bönen).

När jag läser frågorna och svaren på de "fråga imamen-siter" som nätet erbjuder muslimer blir jag förundrad (och i ärlighetens namn alldeles bestört) över alla de regler muslimska kvinnor har att rätta sig efter.

Uppdrag granskning begav sig till tio moskéer för något år sedan.
Två heltäckta kvinnor utrustade med dold kamera rådfrågade imamerna om hur de skulle förhålla sig till att den ena kvinnans man hade tagit sig ännu en fru.
Kvinnan sa till imamen att hon blev slagen av sin man och att hon inte längre ville ha sex med sin man.

Imamernas motbjudande svar och råd är häpnadsväckande!
(Den enda imam som stod på kvinnornas sida fick sparken av moskén efter att reportaget hade visats på TV.)

"Vilka värderingar sprider muslimska ledare i svenska moskéer? Med dold kamera avslöjar Uppdrag granskning råden imamerna ger till utsatta kvinnor.

Alla svenska församlingar som får ta del av statens bidrag till trossamfund tar samtidigt på sig rollen att ”upprätthålla och stärka samhällets grundläggande värderingar”.

Det betyder bland annat att samfunden ska arbeta för jämställdhet mellan män och kvinnor och att de ska motarbeta diskriminering, våld och brutalitet.

Uppdrag gransknings Nadja Yllner har besökt moskéer på en lång rad olika platser i landet för att ta reda på hur detta efterlevs i verkligheten.

Det handlar om moskéer med många besökare och stort inflytande över samhället. Och det är moskéer med goda förbindelser till Sveriges ledande politiker.

Utåt sett är de muslimska ledarna tydliga med att man ska följa svenska lagar och värderingar.

Inför dold kamera – ger de en helt annan bild."


Här kan ni se programmet:

Som sagt, jag är för religionsfrihet men kan inte förstå varför det inte höjs fler röster inför det faktum att en del muslimska kvinnor lever under ett avskyvärt patriarkaliskt förtryck!

Det händer här, i vår omgivning, 2015 samtidigt som genus- och jämställdhetsdebatten rasar.

Jag får inte ihop det.
 
Någonting som orsakar en konflikt inom mig är islam.

Jag kan, hur mycket jag än försöker, förstå hur vi i Sverige 2015 kan tillåta den kvinnliga särbehandling som kan följa i fotspåren av islam.

Jag vet feminister som medverkat i sk. kärleksbombningar av moskéer.
En byggnad där kvinnor inte tillåts att sitta tillsammans med männen utan de hänvisas till separata ingångar och har sina platser bakom -inte sällan bakom skynken- längst bak i bönelokalen!

Kvinnor som besöker en moské måste tänka på sin klädsel.
För kvinnor menas det i detta sammanhang fotsida kjolar eller byxor som varken är transparenta eller åtsittande, tillsammans med blusar/tröjor med långa ärmar och helst höga kragar/eller så kallade polotröjor.
Män bör bära långbyxor, helst inte alltför åtsittande.

Muslimska kvinnor förväntas att inte komma till bönerummet under pågående menstruation (gäller endast den del av byggnaden där man utför bönen).

När jag läser frågorna och svaren på de "fråga imamen-siter" som nätet erbjuder muslimer blir jag förundrad (och i ärlighetens namn alldeles bestört) över alla de regler muslimska kvinnor har att rätta sig efter.

Uppdrag granskning begav sig till tio moskéer för något år sedan.
Två heltäckta kvinnor utrustade med dold kamera rådfrågade imamerna om hur de skulle förhålla sig till att den ena kvinnans man hade tagit sig ännu en fru.
Kvinnan sa till imamen att hon blev slagen av sin man och att hon inte längre ville ha sex med sin man.

Imamernas motbjudande svar och råd är häpnadsväckande!
(Den enda imam som stod på kvinnornas sida fick sparken av moskén efter att reportaget hade visats på TV.)

"Vilka värderingar sprider muslimska ledare i svenska moskéer? Med dold kamera avslöjar Uppdrag granskning råden imamerna ger till utsatta kvinnor.

Alla svenska församlingar som får ta del av statens bidrag till trossamfund tar samtidigt på sig rollen att ”upprätthålla och stärka samhällets grundläggande värderingar”.

Det betyder bland annat att samfunden ska arbeta för jämställdhet mellan män och kvinnor och att de ska motarbeta diskriminering, våld och brutalitet.

Uppdrag gransknings Nadja Yllner har besökt moskéer på en lång rad olika platser i landet för att ta reda på hur detta efterlevs i verkligheten.

Det handlar om moskéer med många besökare och stort inflytande över samhället. Och det är moskéer med goda förbindelser till Sveriges ledande politiker.

Utåt sett är de muslimska ledarna tydliga med att man ska följa svenska lagar och värderingar.

Inför dold kamera – ger de en helt annan bild."


Här kan ni se programmet:

Som sagt, jag är för religionsfrihet men kan inte förstå varför det inte höjs fler röster inför det faktum att en del muslimska kvinnor lever under ett avskyvärt patriarkaliskt förtryck!

Det händer här, i vår omgivning, 2015 samtidigt som genus- och jämställdhetsdebatten rasar.

Jag får inte ihop det.

Hur mycket jag än försöker, förstår jag inte hur man ens kan överväga att rösta på ett konservativt antijämställdhetsparti som SD, om man är oroad över jämställdheten.

Till och med Moderaterna framstår som radikala feminister i jämförelse med SD.
 
Jag som kvinna kan inte låta bli kvinnoföraktet som följer med migrationen

Få svenskar jag talat med vet om att det var afrikaner som omnämndes som etniska svenskar i den grova gruppvåldtäkten på Amorella.

visar en bild på hur det ser ut Världen över.

VAR är det hög risk?
1st-map.png


Är den höga våldtäktsstatistiken i dessa länder varifrån dom flesta asylsökande kommer ifrån och det ökande antalet våldtäkter i Sverige bara en tillfällighet och finns det något samband. Tja, det det ligger väl nära till hands att tro att män som kommer från dessa länder faktiskt tar med sig sin kultur och kvinnosyn därifrån. Invanda värderingar förändras ju inte per automatik bara för att man sätter sin fot på Svensk mark.

De verkar ju förändras drastiskt till nästa generation i alla fall. Så flyttandet hit gör att färre kvinnor våldtas, är inte det bra?

För övrigt publicerades bild på en av de häktade och ingenstans har jag läst något om etniska svenskar ang fallet.

Riktig media ser inte som största poängen att framhålla etnicitet hos brottsmisstäkta.
 
Det var väl en man som fick skadestånd sen han anmälts av den kvinnliga chefen som han vägrat att ta i hand- för att det var en kvinna.
Det beteendet lönade sig å det grövsta.
Vart är vi på väg:eek:.
Tilbaka till Medeltiden?

Vi tillåter även att de nyanlända segregerar sig mellan könen. Valt av det manliga.
Ska vi dela upp badhus, skolor, stränder, dagis, sjukhus
Varför ska man inte lyssna på människor och deras tankar?
Ja just det @sjoberga ALLA ska räknas o inte förnedras, förminskas o avfärdas.

Du är inte trovärdig när du HELA tiden förvanskar statistik o kommer med "lösningar" som bara är teoretiska. Luftslott.

Politiker ska vara trovärdiga o föregå med gott exempel. Vara föredömen. Om du då gav av din egen inkomst/ förmögenhet ( som du anser att ANDRA ska göra) o lät folk bo hos dig till självkostnadspris. Då är du trovärdig.

Det här påminner om språkröret som ansåg att folk inte skulle få köra bil i Sthlm, men själv rattade runt en större bil. Cykla för tusan.
VEM införde de totalt livsfarliga cykelbanorna i STHLM?
Fahre? Vad händer när det blir snö på vägarna, folk parkerar? Hornsgatan består nu av EN fil som inte ens räckte till på 50-talet.

Essingeleden är Navet för att passera Sthlm. Ständiga köer, .Avstängda filer varje sommar för underhåll av den för ej för dagens trafik dimensionerade bron.
Ingen utbyggnad av tunnelbanan har skett sen....?
Infrastrukturen. tåg Sthlm- Göteborg drabbas årligen av stopp.

Vi behöver enorma summor till det, men det blir bara mindre o mindre pga andra alldeles för stora utgifter till... annat
 
Det var väl en man som fick skadestånd sen han anmälts av den kvinnliga chefen som han vägrat att ta i hand- för att det var en kvinna.
Det beteendet lönade sig å det grövsta.
Vart är vi på väg:eek:.
Tilbaka till Medeltiden?

Vi tillåter även att de nyanlända segregerar sig mellan könen. Valt av det manliga.
Ska vi dela upp
Ja just det @sjoberga ALLA ska räknas o inte förnedras, förminskas o avfärdas.

Du är inte trovärdig när du HELA tiden förvanskar statistik o kommer med "lösningar" som bara är teoretiska. Luftslott.

Politiker ska vara trovärdiga o föregå med gott exempel. Vara föredömen. Om du då gav av din egen inkomst/ förmögenhet ( som du anser att ANDRA ska göra) o lät folk bo hos dig till självkostnadspris. Då är du trovärdig.

Det här påminner om språkröret som ansåg att folk inte skulle få köra bil i Sthlm, men själv rattade runt en större bil. Cykla för tusan.
VEM införde de totalt livsfarliga cykelbanorna i STHLM?
Fahre? Vad händer när det blir snö på vägarna, folk parkerar? Hornsgatan består nu av EN fil som inte ens räckte till på 50-talet.

Essingeleden är Navet för att passera Sthlm. Ständiga köer, .Avstängda filer varje sommar för underhåll av den för ej för dagens trafik dimensionerade bron.
Ingen utbyggnad av tunnelbanan har skett sen....?
Infrastrukturen. tåg Sthlm- Göteborg drabbas årligen av stopp.

Vi behöver enorma summor till det, men det blir bara mindre o mindre pga andra alldeles för stora utgifter till... annat

Jag är ju här och lyssnar på dig. Trots att 75% av det du framför är rasistiska fördomar och myter, som du använder som argument för att stoppa människor som flyr krig och förtryck.

Sedan håller jag inte med om nästan nåt du orerar om eller förstår hur man kan vara så verklighetsfrånvänd , men lyssnar gör jag.
 
De verkar ju förändras drastiskt till nästa generation i alla fall. Så flyttandet hit gör att färre kvinnor våldtas, är inte det bra?

För övrigt publicerades bild på en av de häktade och ingenstans har jag läst något om etniska svenskar ang fallet.
Det VERKAR som om.....Till NÄSTA generation:eek::eek::eek::eek:.... fler människor ger högre antal!!!
det kommer alldeles för många o den misslyckande integrationen kommer att bli ÄN värre, så nej.

Jag undrar vad du hade för betyg i matte o om det är förklaringen till ditt sätt att räkna?
jag hade 5 i matte i alla år.
 
Det VERKAR som om.....Till NÄSTA generation:eek::eek::eek::eek:.... fler människor ger högre antal!!!
det kommer alldeles för många o den misslyckande integrationen kommer att bli ÄN värre, så nej.

Jag undrar vad du hade för betyg i matte o om det är förklaringen till ditt sätt att räkna?
jag hade 5 i matte i alla år.

Ok, det verkar inte. Det är fakta. Och nej, om våldtäkterna går ner så blir färre våldtagna. Enkel logik.

Eller är rasismen framme igen? Är det bättre att fler afrikanska kvinnor blir våldtagna i Afrika?

För övrigt hade jag 5a i matematik i hela grundskolan, gymnasiet och även i många matematikkurser på en av Sveriges tuffaste civilingenjörsutbildningar.
 
När det uppenbarligen fattas mellanstadiematematikkunskaper så ...
OM!!! våldtäkterna går ner i NÄSTA generation.....på 30 år hinner det ske många.

Kommer det 350000 nya så kan du räkna ut ANTALET. Hur många våldtäkter blir det? 5?
 
Den långsiktiga lösningen på ett bättre asylmottagande i Europa, inklusive en bättre fördelning.

Jag förstår inte vad du ser för problem med fördelningen. En jämnare fördelning skulle ju innebära att färre människor söker sig hit och då tappar vi framtidens välfärden helt och hållet enligt vad du har skrivit tidigare.
 
När det uppenbarligen fattas mellanstadiematematikkunskaper så ...
OM!!! våldtäkterna går ner i NÄSTA generation.....på 30 år hinner det ske många.

Kommer det 350000 nya så kan du räkna ut ANTALET. Hur många våldtäkter blir det? 5?

Det är fakta, stryk ditt om. Scenario 1, de kommer inte hit, 1500 blir våldtagna, 1500 i Afrika. Scenario 2, de kommer hit, 1200 blir våldtagna, 1100 i Afrika och 100 i Sverige. Färre kvinnor blir våldtagna om de kommer hit, enkel logik.
 
Jag förstår inte vad du ser för problem med fördelningen. En jämnare fördelning skulle ju innebära att färre människor söker sig hit och då tappar vi framtidens välfärden helt och hållet enligt vad du har skrivit tidigare.

Kapacitet handlar inte bara om framtida välfärd. Det handlar även om bostäder och integration. Fördubblas asylmottagandet under en längre tid kommer det bli svårt. Det kommer att drabba de som kommer hit på olika sätt.

Det betyder att asylmottagandet kommer fungera bättre för alla, om fördelningen blir gjord mer efter kapacitet. Och de lösningarna finns bara genom samarbete, den makten har inte ett nationellt parlament.
 
När det uppenbarligen fattas mellanstadiematematikkunskaper så ...
OM!!! våldtäkterna går ner i NÄSTA generation.....på 30 år hinner det ske många.

Kommer det 350000 nya så kan du räkna ut ANTALET. Hur många våldtäkter blir det? 5?

Hur svårt är det att förstå att summan av antalet våldtäkter går ned?
 
Hur svårt är det att förstå att summan av antalet våldtäkter går ned?
Fo, men det verkar ju vara kommunicernade kärl.
"
Våldtäkt och sexualbrott
Under 2014 anmäldes 19 200 sexualbrott, varav 6 620 rubricerades som våldtäkt. De anmälda våldtäkterna ökade med 13 procent jämfört med året innan. Sett över en tioårsperiod så har anmälda våldtäkterna ökat kontinuerligt, vilket har ett flertal orsaker.
"

Enligt brå
 
Kapacitet handlar inte bara om framtida välfärd. Det handlar även om bostäder och integration. Fördubblas asylmottagandet under en längre tid kommer det bli svårt. Det kommer att drabba de som kommer hit på olika sätt.

Vad bra att du uppmärksammar sambandet mellan volym och integration. Våra åsikter går dock isär i frågan om vilken kapacitet vi faktiskt har. Du ser ett kapacitetsproblem om asylmottagandet fördubblas under en längre tid. Jag ser ett kapacitetsproblem sedan en tid tillbaka och menar att bevisen för det knappast kunde vara tydligare. Jag har nämnt det många gånger tidigare och jag gör det igen; Sverige är sämst på integration i hela OECD men har samtidigt den bästa integrationspolitiken år efter år enligt integrationsindexet som används av EU. Har du någon förklaring till varför det är så?
 
Kapacitet handlar inte bara om framtida välfärd. Det handlar även om bostäder och integration. Fördubblas asylmottagandet under en längre tid kommer det bli svårt. Det kommer att drabba de som kommer hit på olika sätt.

Det betyder att asylmottagandet kommer fungera bättre för alla, om fördelningen blir gjord mer efter kapacitet. Och de lösningarna finns bara genom samarbete, den makten har inte ett nationellt parlament.
Så om Sverige börjar agera som vissa länder söder om Alperna dvs man accepterar EU påbud men ger blanka den i att genomföra dem så
får vi per automatik den fördelning över hela EU som vi eftersträvar ;)

Tältläger på någon Norrlandsmyr (det går, vi gjorde det i lumpen. Ett gäng massavedbitar, lite plankor på den sedan står de gamla fina tälten bra ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
86 972
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp