Bukefalos 28 år!

SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tino Sanandaji som har examen från Stockholms Handelshögskola, en masterexamen från University of Chicago samt en doktorsexamen i public policy (offentlig ekonomi) från samma universitet dömer du ut men komikern Henrik Schyfferts samhällsekonomiska msttekunskaper lovordar du? ;-)

Schyffert gör en väldig tankevurpa medan han ifrån sin lägenhet med utsikt över Vasaparken sitter och räknar på flyktingpolitikens kostnader.

Om vi bortser ifrån att han inte räknar in den faktiska kostnaden utan bara tar en summa ur luften delar han denna summa på landets tio miljoner invånare. :-)
(Dvs. han räknar med barn, ungdomar, sjuka, arbetslösa, pensionärer, bidragstagare mfl. Om vi nu leker att Schyffert har rätt får han multiplicera denna summa med antal familjemedlemmar. I min familj är vi sex personer. Med Henrik Schyfferts matematik kostar invandringen oss 6x12 000:-/år = 72 000:-. Mycket lakrits blir det...)

Jag förlåter honom då Henrik Schyffert faktiskt är komiker, hans uppgift är att leverera skämt.

Det blir så mycket lakrits så att du tycker att den är värd mer än att rädda människor undan krig och förtryck? Finns det ens så mycket lakrits?
 
Fast det var ju inte 1000 kr per månad utan 600 kr per år.
2015 beräknas det komma ca 100 000, säg att 50 000 får stanna, att det tar 5 år för dem att försörja sig själva.
Det är väl en kostnad på 10 miljarder per år i 5 år.
Sedan kommer det lika många till 2016
Så från 2016 kostar det 20/per år
O ve o fasa 2017 kommer det lika många till
Nu är kostnaden uppe i 30 miljarder per år
De närmaste 4 åren är det beräknat att det ska komma 100000 asylsökanden varje år.

Redan idag är de två snabbast växande posterna sjukkassans utgifter och migrationsverkets.

Men det är bara det ena av 3 stora problem,
Sedan ska alla dessa ha bostad
Och de ska ha jobb.
Peanuts verkar en del anse, jag för min del kan bara skaka på huvudet åt naiviteten och muttra ; nuts!
 
Vad snackar du om? Jag förmedlade "lite tankar i ämnet" och har inte på något sätt lovordat några "samhällsekonomiska mattekunskaper".
Då missuppfattade jag dig.
Förstod inte att du bara ville förmedla lite tankar -genom att länka till en raljerande uppgift om ekonomi- i en tråd där invandringens kostnader ofta diskuteras. ;-)
 
Det blir så mycket lakrits så att du tycker att den är värd mer än att rädda människor undan krig och förtryck? Finns det ens så mycket lakrits?
Oj, trodde inte att du skulle ta mitt "mycket lakrits blir det" så bokstavligt!

Nej, jag har inte tänkt att köpa lakrits för 72 000:- på ett år.
Jag har inte ens uttalat mig om huruvida jag personligen anser att mer pengar i plånboken är viktigare än att pengarna går till asylsökande och deras anhöriga.

Det jag hade invändningar emot var Henrik Schyfferts matematiska kunskaper.
Eller bristen på detsamma rättare sagt.
 
Då kanske vi kan lösa problemet med bostäder o arbetsplatser lättare.
Om inte tar emot färre utan bättre asylsökanden så innebär det väl att de som kommer är bättre rustade för de krav som det svenska samhället ställer, de kommer med hög kompetens och med egna resurser ;)
 
Varför då ta med en komikers tankar?
För att den är lika missvisande som din egenkonstruerade?
Det kan mkt väl vara du!
Hur många har röstat på FP politik? Hur ser det ut i undersökningarna nu? Till vilka partier övergår de till?
Det är inte politikerna som är Staten. Det är hela det svenska FOLKET!
FOLKET säger till er att det inte är önskvärt.

Om de inte byter inställning så kommer partiet att försvinna ur Riksdagen. Det inser partiledaren som kan vara räddningen. Kanske lika bra att det hamnar under 4% om det är stora motsättningar även inom partiet. Väckarklocka.
 
Varför då ta med en komikers tankar?
För att den är lika missvisande som din egenkonstruerade?
Det kan mkt väl vara du!
Hur många har röstat på FP politik? Hur ser det ut i undersökningarna nu? Till vilka partier övergår de till?
Det är inte politikerna som är Staten. Det är hela det svenska FOLKET!
FOLKET säger till er att det inte är önskvärt.

Om de inte byter inställning så kommer partiet att försvinna ur Riksdagen. Kanske lika bra det om det är stora motsättningar även inom partiet.

Därför att det är tankar som har ett brett stöd hos de du kallar svenska folket. Jag tycker Schyffert tydligt pekar på att det spelar liten roll hur man räknar och hur svårt det är att göra det, slutsatserna blir ändå desamma.

Nej, jag är inte kommunalråd, däremot står Daniel Andersson mig uppenbarligen väldigt nära politiskt. Där har vi framtiden för ett modernt Sverige.
 
För övrigt är Folkpartiet det enda svenska riksdagspartiet som tydligt och intensivt arbetar på Eunivå med Migrationspolitiken. De andra partierna är allt ifrån helt ointresserade av det till tveksamma.

Det är där lösningen finns. Ingen annanstans.

Med lite mindre skallben och fler hjärnceller är det lätt att inse.
 
Det är en avgrund mellan att diskutera volymtak och att diskutera vilken politik som måste till för att klara allt högre volymer.
Det tyckte inte migrationsminister Morgan igårdagens Dagens Eko. Han hade inget emot att diskutera volymtak nu när det är vilda västern som han uttryckte. Så regeringen kommer säkert att sätta ett tak när det är dax att fälla ner bommen
 
För övrigt är Folkpartiet det enda svenska riksdagspartiet som tydligt och intensivt arbetar på Eunivå med Migrationspolitiken. De andra partierna är allt ifrån helt ointresserade av det till tveksamma.

Det är där lösningen finns. Ingen annanstans.

Med lite mindre skallben och fler hjärnceller är det lätt att inse.

Lösningen på vad?
 
För övrigt är Folkpartiet det enda svenska riksdagspartiet som tydligt och intensivt arbetar på Eunivå med Migrationspolitiken. De andra partierna är allt ifrån helt ointresserade av det till tveksamma.

Det är där lösningen finns. Ingen annanstans.

Med lite mindre skallben och fler hjärnceller är det lätt att inse.
Då speglar även det din syn på alla väljare med hål i huvudet- de som inte röstar på Fp.
Läser du inte väljarsiffrorna? Anser du att partiledaren inte följer er politik?

Vad kan man kalla föraktet för sina partikollegor?

Brett stöd? tillåt mig småle.
hur många % fick FP i valet? Vad fick SD?
Antar att du är ute med cykel- siffrorna även där.
 
00
För övrigt är Folkpartiet det enda svenska riksdagspartiet som tydligt och intensivt arbetar på Eunivå med Migrationspolitiken. De andra partierna är allt ifrån helt ointresserade av det till tveksamma.

Det är där lösningen finns. Ingen annanstans.

Med lite mindre skallben och fler hjärnceller är det lätt att inse.
Vissa av folkpartiets liberalare traditioner ställer jag mig gärna bakom, de är en aning svaga när det gäller äganderätten samt har av tradition en ovana att ha svårt att bestämma sig, därav namnet pendelkråka ;) .

FP är förmodligen dömda att försvinna från riksdagen i o m att polariseringen fortgår. Min bedömning är att Sverige går samma väg som Tyskland i det här fallet. Ett konservativt block, Ett liberalt vänsterblock och sedan ett eller flera ytterlighetspartier. MP, V och SD.
Tråkigt men jag kan inte se vilken annan väg det hela skulle gå. Tillbaka till den tid då FP eller C var det största borgerliga partiet, visst. Men för att kunna bedriva en borgerlig politik måste vi ha ett borgerligt block.

Annars kör sossarna sitt eget race.

Som det nu verkar bli, att FP, C och KD desperat försöker profilera sig i olika frågor är naturligtvis förståeligt ur partiernas synvinkel, men strategiskt på lång sikt är det inte bra.
Om man då väljer att gå till vänster då?

Tja, om man hittar ett socialdemokratiskt parti som är lika öppet för samarbete och medinflytande som M varit så varsågod ;)
 
Jag som kvinna kan inte låta bli kvinnoföraktet som följer med migrationen

Få svenskar jag talat med vet om att det var afrikaner som omnämndes som etniska svenskar i den grova gruppvåldtäkten på Amorella.

visar en bild på hur det ser ut Världen över.

VAR är det hög risk?
1st-map.png


Är den höga våldtäktsstatistiken i dessa länder varifrån dom flesta asylsökande kommer ifrån och det ökande antalet våldtäkter i Sverige bara en tillfällighet och finns det något samband. Tja, det det ligger väl nära till hands att tro att män som kommer från dessa länder faktiskt tar med sig sin kultur och kvinnosyn därifrån. Invanda värderingar förändras ju inte per automatik bara för att man sätter sin fot på Svensk mark.
 
Jag som kvinna kan inte låta bli kvinnoföraktet som följer med migrationen



Jag har en högutbildad kvinnlig bekant som ska ta emot "praktikanter", både kvinnliga o manliga som kommer i deras uppdatering här a sitt yrke, det är en sak att de har en sämre utbildning och inte kan så mycket men männen är rent av mycket otrevliga, vill inte lära av en kvinna, så just män fick de sluta ta emot.

Sedan kollade jag för skojs skull med städföretaget i stan, 50 anställda,5 svenskar, resten utifrån varav 2 män, om männen städar??- icke sa nicke, de kör bara golvmaskin. Men det kanske bara är en olycklig slump.

Jag har en högutbildad kvinnlig bekant som ska ta emot "praktikanter", både kvinnliga o manliga som kommer i deras uppdatering här a sitt yrke, det är en sak att de har en sämre utbildning och inte kan så mycket men männen är rent av mycket otrevliga, vill inte lära av en kvinna, så just män fick de sluta ta emot.
Sedan kollade jag för skojs skull med städföretaget i stan, 50 anställda,5 svenskar, resten utifrån varav 2 män, om männen städar??- icke sa nicke, de kör bara golvmaskin. Men det kanske bara är en olycklig slump.
 
USA importerade betydligt mer olja än vad de själva producerade under hela 00-talet. Men även idag så tar ju oljan i Mellanöstern vägen någonstans. Att kontrollera stora resurser ger makt på världsmarknaden oavsett om t.ex Ryssland inte är i behov av att importera olja från av USA.

Kina och Asiana tar det mesta av oljan.
Haliburton fick kontrakten på oljefälten i Irak men oljan gick till Kina, nu har man diversifierat med olja från Ryssland.
I juni slöts ett 25-årigt leveransavtal mellan det kinesiska China National Petroleum Corporation (CNPC) och det ryska oljebolaget Rosneft. Avtalet sägs vara värt i storleksordningen 270 miljarder dollar och skulle därmed vara ett av de största i sitt slag.
 
Tino Sanandaji som har examen från Stockholms Handelshögskola, en masterexamen från University of Chicago samt en doktorsexamen i public policy (offentlig ekonomi) från samma universitet dömer du ut men komikern Henrik Schyfferts samhällsekonomiska msttekunskaper lovordar du?

Det är en sjuka vi har i Sverige tycker jag. Varför lyssna på folk som har ämneskunskap? Det finns ju kändisar.
 
Undrar över hur vi kan säkerställa att några sådana här inte beviljas PUT när dom kommer utan pass och ID handlingar?
Vill vi ha in dom i Sverige?

FN:s barnrättskommitté fördömer IS ”systematiska dödande av barn från religiösa och etniska minoriteter” och radar upp metoderna: massavrättningar av pojkar, halshuggningar, korsfästelser och barn som begravs levande.

Barn har också dött i den irakiska arméns bombningar, skriver FN-gruppen.

IS har också gjort sig skyldigt till systematiskt sexuellt våld, och att barn säljs som sexslavar.

- Barn från minoriteter har rövats bort på många ställen och sedan sålts på marknader med prislappar på dem. De har sålts som slavar, säger Winter.
 
För övrigt är Folkpartiet det enda svenska riksdagspartiet som tydligt och intensivt arbetar på Eunivå med Migrationspolitiken. De andra partierna är allt ifrån helt ointresserade av det till tveksamma.
Det är där lösningen finns. Ingen annanstans.
Med lite mindre skallben och fler hjärnceller är det lätt att inse.

Då lär du få se dig om efter ett annat parti 2018 om inte Björklund fortsätter på den inslagna vägen med migrationsfrågan, då kan han kanske snappa upp någon % från C.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
87 222
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • HUND MAGKATARR...
  • Rumsren - hur gör ni på natten?

Hästrelaterat

  • Åkerfräken
  • Föl 2020
  • Linjeavel PRE

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp