SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Hur fega är de egentligen, dessa SD-politiker som nu har avslöjats i Expressen? Intressantast är ju deras egna reaktioner på avslöjandet. Eller vad sägs om mannen som skyller på sin kompis och på sin dotter?

http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/flera-politiker-skriver-anonymt-pa-hatsajter/

alltid pinsamt när någons brallor dras ner.

Anonymiteten kan i sig vara förståelig. Med åsikter som dessa vill väl ingen ståta:D:D
 
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Det värsta med SD är inte åsikterna utan att de inte vågar stå för dem.
 
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Just läst... Fint att en lärare anser att icke svenska barn gott kan få svälta ihjäl. Hur fungerar man i sitter bete som lärare då??
Och skylla på fru och barn är ju verkligen så man tappar hakan. Patetiskt räcker inte till för att beskriva.. Och partiledaren är så klart inte tillgänglig för att kommentera. Han försöker väl samma taktik som med twittraren vad han nu heter, ekerot? Tiga är guld, så kanske det försvinner?
 
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Jag tror det var Homer Simpson som sa "but Marge, I never ment for you to find out"

I ljusets kranka blekhet tycks det vara svårt att stå för sin åsikt: hopp?
 
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Alltid något! Så får man hoppas att hon tänker över sitt yrkesval. Iaf att hon inte jobbar med barn om hon anser att andras barn gott kan svälta ihjäl.
Hon kanske skulle må bra av att jobba med SFI och få lite vidgade vyer? ;) Bruakr vara svårare att hata människor när man lär känna dem och förstår var de kommer ifrån.
 
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Fast det är väl få som skriver på Buke som är politiker på någon nivå kanske? Att skriva anonymt som privatperson är en sak, att göra som de här SD:arna gjort är en annan och allvarligare. Dessutom ljuger de och skyller ifrån sig när journalisten konfronterar dem.
 
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Lika fega som en hel del här som skriver saker under annat nick eller vänder kappan efter vinden. Förvånad? ;)

Ja att som icke politiskt aktiv skriva anonymt och inte stå för sina åsikter är fegt men gör man det som politiker så drar man upp det till en helt annan nivå. Har man politik som sin stora hobby eller än värre sitt yrke och offentligt har en åsikt men en annan smyg så lever man i en lögn.

Förutom att det är fegt så är man osedvanligt korkad om man använder en epostadress som med lätthet går att knyta till en själv och/eller sin arbetsplats.
 
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Sen finns det ju en skön ironi att de döljer sina identiteter när de skriver på en sajt som heter "avpixlat".
 
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Trots allt ståhej är jag lite kluven.
Anonymiteten ger ju säkerhet.
Många skulle överhuvudtaget inte gå ut och framföra åsikter utan att få vara anonyma.

Att lufta, stöpa om åsikter är enligt mig ok att göra.

Men när sedan vissa missbrukar anonymiteten till ren hatpropaganda eller personangrepp då är det inte bra.

Men jag kan inte låta bli att förvånas över att SD;s motståndare agerar lite som Hitler gjorde under kriget. När man får nya media-vapen så används de vid fel tillfälle och inte när det verkligen skulle svida. Hitler fick nya vapentyper och slängde in dem för tidigt och i för litet antal varför motståndarna kunde frambringa effektiva motmedel innan Tyskarna fått fram stora antal av dem.
 
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Så du menar att SD skulel vänta och sedan gå med ett massisvt uppåd och gå ut och debatera anonymt lite överallt? Hur ska man egentligen tolka det att man använder det nya vapnet "anonym propaganda" (om det nu är något nytt alls) vid fel tillfälle? Jag har svårt att se anonym hatpropaganda är ett vapen vid något tillfälle när det gäller ett parti som säger sig ha nolltolerans mot främlingfientlighet.
 
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Så du menar att SD skulel vänta och sedan gå med ett massisvt uppåd och gå ut och debatera anonymt lite överallt? Hur ska man egentligen tolka det att man använder det nya vapnet "anonym propaganda" (om det nu är något nytt alls) vid fel tillfälle? Jag har svårt att se anonym hatpropaganda är ett vapen vid något tillfälle när det gäller ett parti som säger sig ha nolltolerans mot främlingfientlighet.

Att du inte förstår strategi har jag förståelse för.
Nej man skulle naturligtvis samla på sig information och använda den när den gör mest nytta. Koncentrerat och målinriktat, inte för att sälja lösnummer.
Och vapnet är naturligtvis inte SD;s utan deras meningsmotståndares.
Nu tex, så har man tid att reorganisera sig. skulle motståndarna istället väntat tills straxt före valet hade nog problemet för SD varit värre. Då hade de av SD;s motståndare som hade tillgång till informationen agerat strategiskt.
 
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Du ska se att SD säkert hinner göra bort sig många fler gånger innan valet. Att du inte kan se skillnad på medias rapportering och politisk strategi har jag förståelse för.
 
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Nu handlade det knappast om SDs motståndare utan en journalist som gjorde ett scoop. Övriga partier kan knappast styra över skvallerpressens journalister.

Dina strategiideér känns inte direkt realistiska, hur hade du tänkt dig att en strategi att styra medierna så de avslöjar meningmotståndarnas brister på strategiskt riktiga tidpunkter skulle se ut? tror du att sossarna och moderaterna skulle kunna enas om lämplig tidpunkt och mejla journalisten att det var dags eller?
 
Senast ändrad:
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Du ska se att SD säkert hinner göra bort sig många fler gånger innan valet. Att du inte kan se skillnad på medias rapportering och politisk strategi har jag förståelse för.

Medias rapportering = lösnummer/media-tid = reklamintäkter ekonomisk strategi

Att vänta med att publicera tills en publicering verkligen skadar ett parti= strategi i syfte att detronisera ett parti.

Vad som bäst gynnar SD;s frånvaro från maktens honungstunnor får väl var och en avgöra själv;)
 
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Nu handlade det knappast om SDs motståndare utan en journalist som gjorde ett scoop. Övriga partier kan knappast styra över skvallerpressens journalister.

Dina strategiideér känns inte direkt realistiska.

Politik är en maktkamp, ett spel.
Den som är skicklig strateg vinner många fördelar.
Se bara på SD just nu. Man har gjort strategiskt riktiga val...vilket visar sig i opinionssiffrorna.

Om du inte inser det så förstår jag att du anser mina påståenden om strategi orealistiska. När jag tänker närmare efter klarnar en hel del av dina tidigare påståenden med:sneaky:
 
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Så hur ska du ha det, ska medierna utöva politisk strategi i syfte att skada ett parti eller ska de sprida nyheter (innan någon annan hinner före) och skapa vinst till tidningen?
 
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Jag fattar inte att det fortfarande finns ett nyhetsvärde i att "SD gör rasistiska saker/är rasister/bryter mot lagen".

Det som är förvånande och skrämmande är att trots att rasismen är helt öppen, så finns det människor som sympatiserar med dem. Det gör mig mörkrädd!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 240
Senast: alazzi
·
Samhälle https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J1yAo7/skarp-kritik-mot-svt-efter-granskning-av-nmr-och-forintelsen Därifrån hittade jag till...
Svar
3
· Visningar
729
Äldre http://www.expressen.se/nyheter/gavleimam-var-med-i-hemlig-jihadist-grupp/ Det jag länge antagit och gissat mig till har nu även...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
17 999
Senast: julgrisen
·
Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
12 200
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp