Bukefalos 28 år!

Semester i L.A

LadySara

Trådstartare
Jag och en kompis ska på en liten tripp till Los Angeles. Vi har även 5 årigt barn med på resan, Så nu behöver jag lite tips. Vad är värt att se. Vad är inte värt att lägga tid på.

Boende? Vart ska man egentligen bo? Å vart ska man INTE bo?
 
Jag och en kompis ska på en liten tripp till Los Angeles. Vi har även 5 årigt barn med på resan, Så nu behöver jag lite tips. Vad är värt att se. Vad är inte värt att lägga tid på.

Boende? Vart ska man egentligen bo? Å vart ska man INTE bo?
Vi bor alltid i Silver Lake, väldigt trevligt område, men inga hotell eller så där ifall det är det ni letar efter. Gillar både Malibu och Venice för lite beach vibes.
Santa Monica Pier är kul att ha sett och kan nog intressera 5-åringen. Hollywood kan vara kul att ha sett stjärnorna på gatan och kolla i lite affärer, men skulle inte vilja bo där.
 
Vi bor alltid i Silver Lake, väldigt trevligt område, men inga hotell eller så där ifall det är det ni letar efter. Gillar både Malibu och Venice för lite beach vibes.
Santa Monica Pier är kul att ha sett och kan nog intressera 5-åringen. Hollywood kan vara kul att ha sett stjärnorna på gatan och kolla i lite affärer, men skulle inte vilja bo där.
Boendet är det jag mest oroas över.. vill inte gamla på fel ställe typ
 
Provar att ropa på @lizan. Har en känsla av att hon kan bidra lite här.

Jag tycker Disneyland och universal studios är värt ett besök. Men attraktionerna på Universal kanske är för läskiga för barn i den åldern. Jag är osäker där.
 
När vi var i LA hyrde vi boende via airbnb på ett gated community nära the grove. Kändes tryggt att traska runt i kvarteren när vi var där men det är ett gäng år sedan. Vi åkte runt en hel del och ibland hamnade vi på ställen vi inte kände oss trygga i, då åkte vi bara vidare.
 
Boendet är det jag mest oroas över.. vill inte gamla på fel ställe typ
Vi har också enbart hyrt via airbnb, hotell i USA är så dyrt och ligger oftast inte i de bästa områdena enligt mig.
Exempelvis senaste boendet var en stuga på tomten till ägarna. En otroligt stor och fin, kuperad tomt med mycket blommor, växter och träd. Det fanns en pool och eldstad där vi hängde mycket. Tänker att något liknande kanske kan vara något för barnet, att ha tillgång till pool?

IMG_0816.jpeg
 
Jag har bott i Hollywood (privat) ena gången, och främst Anaheim (jobb) andra. Hollywood är kul att se men jag hade inte bott där igen. LA är lite som San Fransisco att svänger du in på fel gata så kan det vara jätteruffigt mitt bland annars vad man tror är rimliga kvarter 😅 Skulle jag resa privat till LA så hade jag letat boende i Venice Beach som jag verkligen gillade när jag besökte det området.

Jag tycker att det har börjat förekomma så mycket besvärliga uthyrare på airbnb att jag personligen hade bokat på hotell bara för att slippa tänka på om jag måste ägna en halvdag eller mer åt att städa och fixa innan jag lämnar stället 😅

Disneyland är helt klart superkul för en femåring. Universal har lite mer grejer för äldre personer, men är också ett toppenbesök.

Trafiken OCH lokaltrafiken suger, så är bra att bo nära där det finns mycket att göra 🙃

Har tyvärr inte jättemånga LA-tips, jag har antingen jobbat eller bara mellanlandat där några enstaka dagar innan jag dragit vidare någon annanstans.
 
Mitt tips är att ta en dag och bila längs kusten ner till San Diego och gå en sväng i botaniska trädgården där. Fantastisk väg att köra, fina stopp längs vägen med många bitar strand som inte är full med folk.

Se till att äta mexikanskt när ni är där, helt fantastisk mat.
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 222
Senast: kolblakkur
·
Kultur Hej! Jag ska åka till island men har en liten fundering. Är det mest värt att bo i reykjavik eller vid Keflavik nära flygplatsen? Vi...
Svar
12
· Visningar
778
Senast: Jeffery
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 436
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 552
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp