Semesterdagar.. Hur fungerar det?

Hos oss gäller att du måste plocka ut ett visst antal dagar, men i praktiken blir det ungefär samma skulle jag tro.
Jag tror också att vi måste plocka ut minst 20 dagar/år. Men när man fyller 40 år får man 31 dagar i stället för 25 dagar, och då är det ju bra att man får spara dagar om det behövs :) !
 
Eftersom jag inte jobbat där så länge tror jag inte problemet är sparade dagar. Jag har 8 dagar semesterdagar kvar att ta ut i år, sen förra året, och det har jag fått bekräftat att jag ska få i pengar men inget mer? Det jag undrar då är ju vad som händer med dagarna från detta året? Eftersom jag inte kommer jobba kvar där nästa år och ta ut semester då, så måste jag väl få det utbetalt nu?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 168
Senast: Fruentimber
·
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
15 686
Senast: _Elly_
·
Skola & Jobb Jag jobbar för ett pyttelitet företag som inte har något "officiellt" system för semesterdagar, utan vår HR-person loggar och håller...
Svar
13
· Visningar
1 787
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp