Bukefalos 28 år!

L

Linnzan

Vad finns det för hingstar att välja mellan på semin?( Quarter )
 
Sv: semin???

menar du svenska hingstar? det finns ju ett betydligt större utbud att välja från (hela europa, bästa hingstarna i tyskland o Italien), om du väljer semin.
och menar du kyld eller fryst? på fryst öppnar sig ju även den amerikanska marknaden...

det finns alltså MASSOR att välja bland, var ska man börja...
 
Sv: semin???

Nu tänkte jag ju då närmast på vad som fanns i Sverige. :)
 
Sv: semin???

nä det var ju just de... därför var jag lite nyfiken på vad det fanns för förslag. Hur bökit är det att ta från andra länder??? Typ Tyskland??? Någon som vet vad räkningen brukar landa på??? Hur går man tillväga?? Blev lite sugen nu då jag bladat run på lite olika sidor... Kanske inte är så dumt???:)Skriv gärna om era erfarenheter!!!!! Super tacksam för svar!!
 
Sv: semin???

Hej , jag har skickat ett PM till dig ang hingst.

Mvh Petra
 
Sv: semin???

Vad för typ av quarter letar du efter? Pleasure - reining - osv? :)
 
Sv: semin???

reining men vill inte ha en hingst som är för liten. helst inte under 152 cm.Sen tycker jag att det är intressant att veta vad mer det finns för hingstar så jag är tacksam för alla som kommer med tips.:)
 
Sv: semin???

Bertas Wild Rag. Dubbelreggad (AQHA/APHA) reining/cow.... Mankhöjden kan nån annan svara bättre på dock.
 
Sv: semin???

Japp det är den hingsten jag har fasnat för... fick avtal för ca 1 vecka sen.. blir nog han:)
 
Sv: semin???

Men vad skoj!!! Då måste jag få se en bild då den lilla kommer ut. :) Har du någon bild på ditt sto som man kan få se??
 
Sv: semin???

:confused: Nu är det bara att be till högre makter att det är en vanlig förkylning och inte virusabort som spökar.. min dam har fått hosta och varit snorig. Men det är bara hålla tummarna...:crazy:
 
Sv: semin???

En stilla fråga hur många Svenska hingstar har du hittat på semin innan du bestämde dig för honom?

Om du bara har tittat på Saratoga Whiz och Bertas Wild Rag så har du ju missat mycket kan man tycka.:crazy:

Saratoga är ju inte hemma ännu och skall han användas via semin så antar jag att de tar ett litet tag efter det att han kommer hem, annars har han ju i alla fall prestation bakom sig och egna sådana som gör honom till ett bra val.
Bertas Wild Rag har ju knappt varit ute så att hans meriter kan man ju inte räkna ut något på och dessutom är han så pass ung att han inte har några avkommor som kan verifiera huruvida han är bra eller ej.

Men du har ju många andra hingstar, om vi nu pratar reining.
Du har ett helt gäng hos Reined Cowhorse folket som dom säkert kan hjälpa dig att få kontrakt med. www.srcha.se

Reiningen har ju flera bra, Dun It With Charm, Bad Like I Wanna Be, BH Enterprise, CC Top Whiz, Silver N Hickory, Pablo Quixote osv osv. Du hittar flera hos www.sqha.com eller www.srha.nu.
Du kanske också vill titta på hingstar som är anslutan till de Svenska Futurity och andra program som finns, där du har chansen att få billiga språng (läs halva språngavgiften) och där du kan tävla din avkomma och vinna pengar här hemma. Svenska Quarter föreningens SQHF program och SRHAs Sire & Dam program:idea:

Pm;a mig gärna om du har frågor, jag har många kossehästar samt reininghästar jag kan rekommendera.:love:

Old Sorrel:idea:
 
Sv: semin???

Tackar för ditt svar!
Jo då det är inte så att jag tagit första bästa... utan faktum är att jag fasnade för hingsten.
 

Liknande trådar

Avel Önskar tips på svensk stammade halvblods hingstar. (SWB godkända) Har en vän som har ett sto med gammal svensk halvblodstamstam som vi...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: jemeni
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
517
Senast: Robina
·
Utrustning Jag vill köpa en begagnad westernsadel till min 3,5 åriga quarter. Vad tror ni skulle passa denna rygg?
Svar
0
· Visningar
333
Senast: Hasselört
·
Avel Hej, tänkte betäcka mitt sto nu i vår. Hon är född 2006 och är efter Camaro M - Helwan. Hon har aldrig haft föl tidigare ,men tog sig på...
Svar
3
· Visningar
1 170
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp