Bukefalos 28 år!

Senast tagna bilden VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Däckade efter bus och lunch förut idag!
20160915_193706_zpstchfqtew.jpg
Underbar bild!!!
 
Bor i Täby, har för mig att du också bor i Norrort? :p Skulle gärna ses någon gång!
Stämmer bra! För tillfället så har du nog mer tid än mig (jag jobbar inte alls mycket just nu och har inga hundaktiviteter inplanerade närmsta månaden), så det är bara att hojta till med förslag på när vi ska ses och vad vi ska hitta på ;)

Jag kan titta hur länge som helst på alla snabba långnosar. Underbart :love:
@Red_Chili
Du får se till att komma med och titta på riktigt någon gång! :bump:

Roligt att se en Magyar! Är själv sugen på att skaffa en och nu när jag fick se så fina bilder på en blev jag bara mer sugen. :)
Åh, hur kommer det sig att du är sugen på just magyar? Jag har mest sett dem på håll innan, så det var mycket intressant att få se en på nära håll igår :)
 
Va uppe på klubben idag och tränade lite tunnlar, så passade på att checka av honom lite. Resultat: till en början småstörd, hundar som for runt utanför staketet, människor som gick, bilar som körde iväg. Ja, you name it. Men efter lite tragglande hittade vi en ganska fin känsla! Jag tror jag måste släppa lite mer på pressen, för när jag skiter i honom går han där som en klocka för det mesta :angel::p
 
Stämmer bra! För tillfället så har du nog mer tid än mig (jag jobbar inte alls mycket just nu och har inga hundaktiviteter inplanerade närmsta månaden), så det är bara att hojta till med förslag på när vi ska ses och vad vi ska hitta på ;)


Du får se till att komma med och titta på riktigt någon gång! :bump:


Åh, hur kommer det sig att du är sugen på just magyar? Jag har mest sett dem på håll innan, så det var mycket intressant att få se en på nära håll igår :)
Såg dem i en historiebok för flera år sedan, men jag är sugen på en vinthund som kan gå LC, har ju en whippet men intresset att jaga är inte så stort och sedan vill jag inte ha en whippet till av olika anledningar. Jag vet inte riktigt vad det är som gjorde att jag är helt såld på Magyaren, de är otroligt vackra hundar, gillar att de har ett sådant "kraftfullt" uttryck och sedan tycker jag bara att rasbeskrivningen stämmer bra in på vad jag vill ha hos min nästa vinthund. :) Tycker det är en väldigt intressant ras, synd bara att jag inte har fått träffa någon än. :)
 
De senaste bilderna på Svansson:

Svansson jagar krabba (gick sådär)
3zJWs92.jpg


Svansson spanar på jordhögar i solnedgång
EMRooRE.jpg


Svansson har pallat äpple på promenaden men vägrar erkänna när jag frågar vart äpplet är.
LrSLyRe.jpg


Svansson posar snällt, men jag kan svära på att jag hörde honom sucka inombords
01x9K63.jpg
 
De senaste bilderna på Svansson:

Svansson jagar krabba (gick sådär)
3zJWs92.jpg


Svansson spanar på jordhögar i solnedgång
EMRooRE.jpg


Svansson har pallat äpple på promenaden men vägrar erkänna när jag frågar vart äpplet är.
LrSLyRe.jpg


Svansson posar snällt, men jag kan svära på att jag hörde honom sucka inombords
01x9K63.jpg



Han är så fin:love:
Jag vill ha en vit goldenfjant nån gång.
Nä, inte en jaktgolden, en fjantgolden:love:
 
Han är så fin:love:
Jag vill ha en vit goldenfjant nån gång.
Nä, inte en jaktgolden, en fjantgolden:love:
Fjantgolden är fenomenala ibland alltså :love:
Jag har lite koll på några uppfödare när Svansson inte längre finns med, som faktiskt jagar/jakttränar med sina fjantar. Det känns mer rimligt för mig sett till aktivering och personlighet än en röd vessla :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
76 650
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 153
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 873
Senast: Therese1988
·
Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 432
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp