Bukefalos 28 år!

Senior- och YR-SM 2010

Gimmick

Trådstartare
I år anordnar Föreningen Värmlands Distansryttare SM i distansritt. För första gången går det på samma tävlingsdag för seniorer och juniorer och i.o.m. det har vi satsat hårt på att göra en stor fest av tävlingen! Självklart hoppas vi på många deltagare! Vi kommer att ha både serveringen och utställarna alldeles bredvid veterinärområdet - allt för att göra det så trevligt som möjligt. Vi har fått många sponsorer och därmed ett stort prisbord att fördela på alla klasserna: Hotell/frukost på Länsmansgården (Sunne) till 2011 års Distansgala, övernattning på Hotell Selma Lagerlöf (Sunne), prispaket till bästa travare, "bästa sto" i båda SM-klasserna får en fri språngavgift med (skriver inte hingstens namn får då kanske tråden tas bort), pristäcken i flera klasser med mycket mera.

Tiden flyger iväg och på lördag är det bara 14 dagar kvar till den 15:e maj!

Varmt välkomna på SM i görgóa Värmland 2010-05-15!
önskar Föreningen Värmlands Distansryttare
genom
Anne Karlsson
PS
Nu är vi (eller iaf jag) grymt nyfikna på vilka som har tänkt komma och tävla?
DS
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Kul! Vilken stämning det kommer bli!
Varför går det inte att se vilka som anmält sig på TDB? :) Där står det ju dessutom den 14:e maj...
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Jag såg fram emot att komma och kolla, och så bestämde sig min kompis för att gifta sig just den dagen. Borde man inte kolla med tävlingsterminen innan man bestämmer såna saker? ;)
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Ang. att det står "tävlingsstart 14 maj" i översikten i tdb beror på att det är förbesiktning då för vissa klasser. Men själva tävlingen går ju den 15:e.

Ang. att man inte kan se vilka som anmält sig så fanns det för mig som administrativ att välja på "visa" eller "inte visa", jag valde "inte visa". De första startlistorna kommer publiceras när anmälningstiden gått ut, sen uppdateras en gång när efteranmälningstiden gått ut.
Mycke spännande kan jag säga iaf, 24 anmälda i nationella klasser och ett 15 tal som är anmälda till internationella klasserna och fler anmälningar vill vi ha...
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Jaa okej då förstår jag!
Desto mer spännande att se startlistorna sen då! :) Hoppas ännu fler anmälningar trillar in.

TrixaLagom-> vilken fräck kompis du har som ska gifta sig samma dag!! ;)
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Jag kommer inte och rider i år (men red CR hos er förra året) - däremot kommer jag definitivt som publik! :D Ska bli jättekul!!
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Nu har jag fått klartecken att vi får ett riktigt roligt inslag på vår tävling för alla som har en stund över - MINIATYRHÄSTAR!

p10709940.jpg


:love: De är ljuvliga små varelser! De kommer att finnas i en inhägnad ganska nära tävlingsplatsen, men ta det lugnt - de är lika noggrannt vaccinerade som våra distanshästar eftersom de visas på utställningar i hela europa.

Angående tävlandet: Kul att se att några av er som kommer till oss och tävlar har skrivit här! Men nog måste det vara fler som tänkt komma? Det finns iaf en hel del anmälningar.
/Anne
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Är tyvärr inte så duktig på detta, så jag kan inte gå in och redigera :crazy: men jag får göra så här istället.

Fick precis besked att Mia kommer och säljer sin distansutrustning också - kul!
/Anne
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Kommer och rider 50T. Har pga tillökning i familjen ingen groom. Borde gå att åka runt kvällen innan och ställa ut vatten, äpplen...eller? Rider inte för placerng...

Kul att kartorna är publicerade! Verkligen föredömllig banbeskrivning. Verkar bli en fantastisk dag!
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Pavana,
grattis till familjens tillökning! Visst kan du ställa ut det du behöver längs banan dagen före. Det finns även vatten på något/några (?) ställen. Jag har inte varit inblandad i banorna alls, så jag vet inte hur många vattenställen det blev till slut. Dessutom brukar det alltid finnas andra groomar som glatt hjälper dem som inte har några, så det kommer säkert att gå bra för dig! Håller med dig om att det kan bli en fantastisk dag - Lycka till!
/Anne
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Vilken tur att jag är i krokarna just då! Finns det någon med en trevlig häst som vill gå en kort klass i makligt lugnt tempo men saknar ryttare så är det bara att höra av sig till mig;)
Annars kommer jag som publik! Hoppas på bra väder bara..
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Jag kommer med Sokrates, som ska gå 80 km, men han får ha Beatrice på ryggen. Jag testar att hinka.
Dandher får stå över, och vänta till Sydnärke.
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Jag och Chimal kommer och gör en vanlig 80km:) Hoppas på en rolig dag med många anmälningar och fint väder, kan ni fixa det;)
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Väntar med spänning på startlistorna!! Presenteras de idag??

Kommer ni ha någon form av updatering på tävlingsdagen? Nån blogg eller så? Vore vääääldigt uppskattad från oss som inte kan vara där :)
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Sitter och uppdaterar hemsidan just nu faktiskt med startlistor, ryttarmeddelande och lite sånt!
Dock dröjer de internationella startlistorna ett par dagar eftersom de inte har samma slutdatum på anmälningsdag som nationella. Det går det att efteranmäla sig fortfarande...;)

Bloggen är uppe och igång redan (länken finns på rittens hemsida), där har man kunnat följa vårat arbete fram till tävlingen (även om det varit lite långt mellan uppdateringarna) Men på tävlingsdagen kommer det bloggas och publiceras foton precis som förra året!
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Väntar med spänning på startlistorna!! Presenteras de idag??

Kommer ni ha någon form av updatering på tävlingsdagen? Nån blogg eller så? Vore vääääldigt uppskattad från oss som inte kan vara där :)

sophiiia,
Carro har börjat lägga ut startlistor för de nationella klasserna redan, sedan kanske de uppdateras med efteranmälningar under nästa vecka. De internationella dröjer lite till innan de kan läggas ut.

Hon brukar alltid försöka blogga lite under våra tävlingar och det är redan några inlägg gjorda.

Spänningen stiger!
/Anne
 
Senast ändrad:
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Ååh vad kul! Vad duktiga ni är! Det verkar absolut som om ni har jobbat mycket inför tävlingen. Hoppas att allt flyter på!

Vore verkligen himla trevligt om ni hann med att rapportera och slänga in lite bilder då och då från tävlingsdagen! :grin: Känns som om det kommer bli rätt spännande!
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Rittens hemsida är verkligen toppen med en massa information. Jag blir inspirerad!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Kattsnack 3 🐈‍⬛🐈
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp