Bukefalos 28 år!

Senior- och YR-SM 2010

Sv: Senior- och YR-SM 2010

Vet någon när karta över tävlingsområdet och var uppstallningen är kommer?
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Vet någon när karta över tävlingsområdet och var uppstallningen är kommer?

Tekniken strular :o men det kommer förhoppningsvis upp under kvällen.

Uppstallningen kommer att bli vid gamla logementet, några hundra meter från tävlingsplatsen bara - och boendet är c:a 50 meter från stallarna. Det kommer att bli kanonbra!
/Anne
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

I YR SM tror jag 1:a Linn, 2:a Ebba och 3:a ?

I SM vinner Maria eller Annelie
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Har Linns häst gått någon 120 innan?

yrsm
1. Ebba Boberg
2. Sara Henriksson
3. Terese Compier

senior
1.Maria Hagman Eriksson
2.Annelie Eriksson
3.Yvonne Ekelund eller Ingrid Boström

Är min gissning
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

YR-SM tror jag tas hem av Ebba Boberg och Patos, före El Charimo.
i SM tror jag på Annelie Eriksson och Dahle.

Sen vet jag inte om Ella rider för placering, men jag tror att hon och hästen är kapabla att ta hand om en medalj.
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

*knapplån*

Sådär, områdeskarta, info om boxar och info om Prince Aussies vandringspris är publicerat, + uppdaterat lite på startlistorna.
Kommer senare ikväll maila ut info om boendet till de som har bokat det genom oss.

Jag vet vilka jag tror kommer vinna i SM:klasserna så det ska bli spännande på lördag att se hur utfallet blir.
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Som Björkvikare kanske jag är en aning partisk men jag hoppas ju på Ella först och sen Dahle.
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Vi önskar alla lycka till under A9-ritten och SM!!
Samtidigt konstaterar vi med stor sorg att vi inte kan vara med och försvara vår SM-titel sedan i fjol och inte heller får vara med och bevisa att vi vore värda en biljett till WEG - Kristall var beredd för det!
Men som sagt, vi hoppas det blir lyckosamma tävlingar och att ytterligare resultat på 18 Km/tim och däröver blir följden!!
Onsala Arabians Endurance Team/Liza, Per och Sigrid Sundberg
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Efterssom Prince Aussie -än så länge- finns hemma hos oss så vill jag gärna lista de namn som finns ingraverade på vandringspriset.
(Om jag fattat rätt säger statuterna att det skall vara 160 km, men jag misstänker att några är 120 km, vore kul om nån vet på riktigt!)

2000 Aktiw - Annalena Jansson
2001 Markony - Hanna Norin
2002 Djinn - Helen Moberg
2003 Amigo - Ingrid Boström
2004 Ingen plakett ingraverad
2005 Pargin - Annelie Eriksson
2006 Imagination - Liv Burdett
2007 Ingen plakett ingraverad
2008 Nowator - Anneli Schultz
2009 Kristall - Liza Sundberg
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Alla dessa du nänmer har alla vunnit 160 km i Sverige men om det är just dessa år kan jag inte med säkerhet säga men det verkar väl rimligt att det är det....
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Det finns naturligtvis statuter för priset, men jag kommer inte ihåg exakt. Priset är i alla fall instiftat av Gun (eller familjen) Carlsson och Mälarens Hästklinik. Om jag inte minns fel ska den delas ut till den häst som vinner Vasaritten 160 km och om det inte finns en 160 km där, till en annan 160 km i Sverige. Vilken avgörs av instiftarna. Men jag är inte 100% säker.

Gunilla Carlsson är säkert inne här med jämna mellanrum och hon kan säkert bringa klarhet i frågan.
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Weeeeo!
Det ska bli sååå spännande på lördag! Jag åker upp som publik och tänkte försöka vara uppe nästan med samma tupp som de första startande... vill gärna se dem i rondellen med propellern (kanske kan bli bra bilder där tänkte jag) :D

Jag håller på Annelie och Dahle :bow:
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Weeeeo!
Det ska bli sååå spännande på lördag! Jag åker upp som publik och tänkte försöka vara uppe nästan med samma tupp som de första startande... vill gärna se dem i rondellen med propellern (kanske kan bli bra bilder där tänkte jag) :D

Jag håller på Annelie och Dahle :bow:

JAAaa snälla ta massa bilder och ni andra som är där också!! =) Hade så gärna velat vara där och titta också!
Skulle gärna vilja se hur de gör vid nedpulsningen, i grind och allt sånt! är alltid spännande!!
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

*knapplån*

Är på plats på tävlingsområdet, sitter utanför stallarna just nu.

Är lite ändringar i startlistorna, tyvärr kommer jag inte åt att lägga ut dom på hemsidan men kommer förhoppningsvis få ut dom i bloggen under morgondagen.
Annars så har vi iaf uppehållsväder och det verkar hålla sig så under hela helgen!
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Sådär, fredagen avklarad! Ett par timmars sömn och så är det dags för start!
Uppdaterade startlistor ligger i bloggen på hemsidan, försöker uppdatera löpande under dagen imorn!
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Jaaa verkligen! Stor eloge till er för det! Mycket uppskattat!
Om någon missat det så tryck här för att komma till bloggen!
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Bra att ni uppskattar det, för bara för att jag tycker att det är kul att skriva härifrån kanske inte ni tycker det ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp