Bukefalos 28 år!

Senior- och YR-SM 2010

Sv: Senior- och YR-SM 2010

Jooo, det är nog många som sitter bänkade framför datorn idag och klickar på "uppdatera" många gånger i minuten! :)

Men nu har det varit tyst ett tag och just nu känns det ju jättespännande! Någon som har aktuell lägesrapport??
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Svarar mig själv lite :)

Resultat från Ridsports hemsida:

SM i distansritt för unga ryttare:
Guld - Fannie Eriksson, Dalarnas DRF, El Charimo
Silver - Terese Compier, Skånsta Ryttare, Rebel Yell
Brons - Sara Henriksson, Nerikes DRK, Ronya
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Jooo, det är nog många som sitter bänkade framför datorn idag och klickar på "uppdatera" många gånger i minuten! :)

Men nu har det varit tyst ett tag och just nu känns det ju jättespännande! Någon som har aktuell lägesrapport??

SM-vinnare 2010: Maria Hagman-Eriksson på Prylens Pepton. Maria gick ohotad i mål och hästen såg verkligen superfräsch ut! En värdig vinnare!:)

Sen kom Natalie och Ella in och jag tror de blev placerade i den ordningsföljden. Well done!

YR SM-vinnare: Fannie Eriksson, följd av Therese.
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Snabbt jobbat! Kul att se bilder samma dag som tävlingen.
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Tusen tack till alla som hjälpte groomlösa Pavana och mig runt T50! En särskild eloge till Pontiacs groom som kom fram och snabbgroomade Pavana vid första vetgate! Ni gjorde det möjligt för oss trots eget manfall.

Vill också passa på och ge beröm till tävlingsorganisatörererna. Helt makalöst outstanding!
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

*knapplån*

Hur blir det nu med svenska ekipage till VM? Skulle det inte avgöras efter SM? Det är väl bara Maria Hagman som kvalat in? Och finns det förresten någon ny landslagskapten efter Ingrid? Många frågor och förhoppningsvis många bra svar :laugh:.
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Här kommer lite bilder på gårdagens vinnare.

Maria Hagman och Prylens Pepton vid målgång:
_DSC7064.jpg


Fannie Eriksson och El Charimo i upplopp:
_DSC6846.jpg


Annelie Eriksson och Zsulemi:
_DSC6813.jpg
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

ÅÅh, helt underbart kort på Maria och Prylens Pepton! Speglar verkligen segern, härligt!
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Grattis till alla godkända ekipage! Vi har jobbat dag och natt inför tävlingen och hoppas att ni hade en trevlig dag hos oss i Värmland! Lite tråkigt väder på fm men på em/kväll hade vi strålande solsken, lagomt till målgång! :)

Jag var så himla imponerad idag av alla 16mils hästar! De var jätte fina och verkade må hur bra som helst! Maria och Pepton vann ju Svenska Mästerskapen och det var de väl värda! När Maria och Pepton sprang upp för BC så var det så man nästan tappade hakan, han flöt fram!

Tack för en fantastisk helg och till alla våra funktionärer som gjorde det möjligt för oss att arrangera ett mästerskap! :banana:
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Tack :)
Kul att du gillade layouten och bilderna

Finns det fler som har bilder från SM:et? Är så himla kul att se distansbilder ju :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp