Bukefalos 28 år!

Senior skall byta namn

Vad tycker du att Senior-forumet skall döpas om till?

  • Vuxen

    Röster: 68 27,0%
  • Människa

    Röster: 5 2,0%
  • Något annat, föreslå nedan

    Röster: 48 19,0%
  • Allmänt

    Röster: 56 22,2%
  • 25år-

    Röster: 23 9,1%
  • Livet

    Röster: 18 7,1%
  • Mänskligt

    Röster: 15 6,0%
  • Generellt

    Röster: 8 3,2%
  • Agora

    Röster: 5 2,0%
  • Prat

    Röster: 6 2,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    252
Jag föreslår så här
  1. GEMENSKAPEN
  2. FOLK o FÄ
  3. SOCIALEN
  4. SMOCKAN
  5. TRÅDMAGAZINET
  6. HJÄLP EN BUKEFALIST
  7. FRÅGA EN BUKEFALIST
  8. BUKEFALISTEN
 
Om forumen ska slås ihop och bli till ett enda större, så hoppas jag att modereringen ses över i samband med det. Det vore bra med ett par tydliga, aktiva moderatorer som faktiskt har tid - jag vet av erfarenhet hur mycket tid moderering faktiskt tar, och har full förståelse om man inte hinner för att man har mycket annat som upptar en. Ingen kritik mot någon alltså, jag vet vilken jäkla tid det kan ta.

Men som det varit en längre tid, med inhoppande moderator och inte sällan helt anonym moderering - trådar har bara låsts utan förklaring, man vet inte ens vem som låst - har inte varit bra. Senior behöver verkligen aktiv, synlig moderering, i synnerhet om det ska bli ännu större. Och vi behöver veta till vem vi ska vända oss när vi behöver.
 
Om forumen ska slås ihop och bli till ett enda större, så hoppas jag att modereringen ses över i samband med det. Det vore bra med ett par tydliga, aktiva moderatorer som faktiskt har tid - jag vet av erfarenhet hur mycket tid moderering faktiskt tar, och har full förståelse om man inte hinner för att man har mycket annat som upptar en. Ingen kritik mot någon alltså, jag vet vilken jäkla tid det kan ta.

Men som det varit en längre tid, med inhoppande moderator och inte sällan helt anonym moderering - trådar har bara låsts utan förklaring, man vet inte ens vem som låst - har inte varit bra. Senior behöver verkligen aktiv, synlig moderering, i synnerhet om det ska bli ännu större. Och vi behöver veta till vem vi ska vända oss när vi behöver.
Jag tycker du ska ta över. Det var mycket bättre när du hade hand om det. Då fick man iaf svar när man skickade PM. Nu är det bara dödstyst när man skickar en fråga till modden :meh:
 
Du har delvis rätt, men jag anser att Senior vet man vad det betyder, pensionär, Bukefalist kanske man klickar på för att ta reda på vad det är.

Senior ingår i alla jobbtitlar för ej nybakade studenter. Och jobbar man är man inte pensionär. Men det är säkert inget perfekt namn, att behålla Senior är dock bättre än majoriteten av förslagen i denna tråd.
 
Jag har lagt till några nya förslag från tråden i omröstningen. Det går utmärkt att byta vad man röstat på tidigare.
 
Men jag tror mig aldrig ha sett någon som trott att Senior är för pensionärer.
Klart du inte sett dem, förvirrade pensionärer som tittar in lär bli bortskrämda när de första gången ser blandningen av "Bra vän är kåt" och "Varulvslekar anmälningstråd", och övriga tittar ju inte ens in eftersom det uppenbarligen inte är något för dem? ;)

Själv kanske jag inte direkt gjorde kopplingen senior=pensionär, men det tog faktiskt flera års smygande på (övriga delar av) buke innan jag insåg vad som egentligen gömde sig på forumet jag mentalt sorterat in som nåt tråkigt för gamlingar. :angel: Så för min del hade ett namn i stil med "Allmänt" antagligen gjort att jag hittat dit tidigare (men för allt i världen inte "Vuxen", låter som det vore antingen snortråkigt eller barnförbjudet).
 
Klart du inte sett dem, förvirrade pensionärer som tittar in lär bli bortskrämda när de första gången ser blandningen av "Bra vän är kåt" och "Varulvslekar anmälningstråd", och övriga tittar ju inte ens in eftersom det uppenbarligen inte är något för dem? ;)

Själv kanske jag inte direkt gjorde kopplingen senior=pensionär, men det tog faktiskt flera års smygande på (övriga delar av) buke innan jag insåg vad som egentligen gömde sig på forumet jag mentalt sorterat in som nåt tråkigt för gamlingar. :angel: Så för min del hade ett namn i stil med "Allmänt" antagligen gjort att jag hittat dit tidigare (men för allt i världen inte "Vuxen", låter som det vore antingen snortråkigt eller barnförbjudet).
Sant, jag glömde Bra vän är kåt. :laugh:

(Jag tror dock inte att man ska underskatta pensionärerna på den punkten, när man inte orkar ragga längre är det väl utmärkt att ha bekantskapskretsen att ta till :angel:)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 813
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Äldre Läs mer här: http://www.bukefalos.com/threads/forumet-senior-sedan-forra-seklet.1407120/ och rösta här...
Svar
0
· Visningar
2 215
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning
Äldre En del som röstat om nya namnet på Senior har föreslagit att Ungdom och Senior slås ihop till ett forum. Jag tänkte att det kunde vara...
Svar
13
· Visningar
1 882
Senast: kryddelydd
·
  • Artikel
Hästnyheter Vet inte exakt när forumet Senior skapades, men det fanns i alla fall 1999: Att det blev Senior hade att göra med att forumet för de...
Svar
0
· Visningar
1 733
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp