Bukefalos 28 år!

Senior skall byta namn

Vad tycker du att Senior-forumet skall döpas om till?

  • Vuxen

    Röster: 68 27,0%
  • Människa

    Röster: 5 2,0%
  • Något annat, föreslå nedan

    Röster: 48 19,0%
  • Allmänt

    Röster: 56 22,2%
  • 25år-

    Röster: 23 9,1%
  • Livet

    Röster: 18 7,1%
  • Mänskligt

    Röster: 15 6,0%
  • Generellt

    Röster: 8 3,2%
  • Agora

    Röster: 5 2,0%
  • Prat

    Röster: 6 2,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    252
Jag gillar verkligen inte 25+. Troligtvis för att jag själv inte är 25+ Dock hänger jag mest på Senior då det nästan aldrig finns något som intresserar mig på Ungdom. Som det ser ut nu så kan jag våga skriva något inlägg på Senior då och då, men skulle namnet bytas till 25+ så skulle jag verkligen inte känna mig välkommen.

Så jag röstar fortfarande på Junior och Senior, gärna med sänkt åldersgräns så att jag kan skriva på S utan att känna att jag inkräktar. :p
 
Är emot specifik åldersindelning faktiskt... det känns för hårt med en sådan linjedragning.
Lättare för folk att hitta forum de själva känner sig tillhöra än att ngn annan ska bestämma det åt dom.
Känns som att det annars likväl ska finnas kvinna och man kategorier... och det är ju helt knasigt :P
 
En idé, iom den låga aktiviteten på Ungdom, vore kanske att slå ihop ungdom och senior, men göra ett separat "tjatter/lek/snacktrådar"? Några namnförslag har jag däremot inte.
Jag håller med dig om tjatter/lek/snack, tror jag. Jag är inte helt förtjust i alla evighetstrådar som är ännu fler på U än på S, även om jag själv skriver i en del ibland. Men ett eget forum för dem vore inte fel. Det skulle också kunna motverka onödiga tramsurspårningar.
 
Och snälla inte vuxen... ska ungdom då heta barn?
Fast tanken är ju att slå ihop S och U till Vuxen. Men eftersom inget annat är uppdelat efter ålder så blir ju Vuxen rätt obegripligt, just för att det inte finns t ex Barn.

Visserligen kan man ha samma invändning mot Senior eftersom det inte finns något Junior eller ens Ungdom, men det är åtminstone inarbetat.
 
En idé, iom den låga aktiviteten på Ungdom, vore kanske att slå ihop ungdom och senior, men göra ett separat "tjatter/lek/snacktrådar"?

Kan ju funka men problemet är väl att många seriösa trådar blir oseriösa efter ett tag. Irriterande om de ska läggas i en annan forumsdel på grund av det. Jag skulle leta mig fördärvad:D
 
Kan ju funka men problemet är väl att många seriösa trådar blir oseriösa efter ett tag. Irriterande om de ska läggas i en annan forumsdel på grund av det. Jag skulle leta mig fördärvad:D
Fast med snabb moderering som delar upp tråden och ett "flyttad till tjatter" så skulle det rädda den seriösa tråden, och gör att de (vi :angel:) som vill tramsa ändå hittar rätt.
 
Är emot specifik åldersindelning faktiskt... det känns för hårt med en sådan linjedragning.
Lättare för folk att hitta forum de själva känner sig tillhöra än att ngn annan ska bestämma det åt dom.
Känns som att det annars likväl ska finnas kvinna och man kategorier... och det är ju helt knasigt :P
Men kom du ihåg för många år sedan när Gunnar fick sig en avhyvling från en förälder som gick in här och ondgjorde sig för nått som inte var lämpligt för barn :rofl::laugh:. För att detta inte ska upprepas så är det nog säkrast att vi har barn för sig i ett eget forum
 
Jag tycker man ska ha ett ungdomsforum.
Tycker det är bra med ungdomsforum som är modererat, tänker att det hade vart tråkigt om den delen försvann.
Särskilt eftersom många vittnar om att de har trivts där. :up:
Jag tänker det finns en chans att det går i perioder och ungdomarna kommer tillbaka.

Beroende på vad det blir, ett eller två forum, tycker jag har inverkan på namnet.
Kan o andra sidan tänka mig om (vi) gamla ungdomare börjar hänga mer på senior så kommer de tillbaka. :o :p
 
Tänkte vara lite händig och ge några fräcka förslag, så jag sökte upp synonymer till Vuxen för att se vad som finns. Resultatet jag fick upp var bl.a. "mogen", "lämpad", "fullväxt" och... "mäktig"! Haha, vi får nog gå ett helt annat spår om det ska bli något bra namn till forumet här xD
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 802
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Äldre Läs mer här: http://www.bukefalos.com/threads/forumet-senior-sedan-forra-seklet.1407120/ och rösta här...
Svar
0
· Visningar
2 210
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning
Äldre En del som röstat om nya namnet på Senior har föreslagit att Ungdom och Senior slås ihop till ett forum. Jag tänkte att det kunde vara...
Svar
13
· Visningar
1 873
Senast: kryddelydd
·
  • Artikel
Hästnyheter Vet inte exakt när forumet Senior skapades, men det fanns i alla fall 1999: Att det blev Senior hade att göra med att forumet för de...
Svar
0
· Visningar
1 725
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp