Bukefalos 28 år!

Ser inte bra ut när moderatorer går till påhopp?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ackio

Trådstartare
Borde inte moderatorer på Buke föregå med gott exempel?

Dvs inte gå till påhopp, gå OT, vara know-it-all, trycka ner andra för deras val i livet osv? :meh::angel::idea:

Inte första gången jag ser en och samma moderator bete sig som.. allt annat än trevligt folk
 
Sv: Ser inte bra ut när moderatorer går till påhopp?

Som jag ser det har en moderator deltagit i en tråd på Senior i egenskap av användare. Att ha en avvikande åsikt är inte samma sak som ett påhopp.

Trådarna på bukefalos brukar hitta sina egna, något kluriga vägar. Vi brukar låta detta ske och det går inte som TS att styra hur trådarna utvecklas.

Om du tycker att en moderator missköter sig ska du anmäla detta till Gunnar, vår faderator och admin.
 
Sv: Ser inte bra ut när moderatorer går till påhopp?

Har anmält hennes inlägg. Hon må skrivit som människa MEN det ser fortfarande inte bra ut när man går till angrepp på en annan användare. Oavsett med eller utan moderator-titel. Sämre ut om man faktiskt sitter som moderator med. För då har man ett ansvar se till att stämningen är bra på ett forum.

Vet, sitter som moderator på flera. Skulle aldrig skriva ur mig sådana saker där. Inte ens ur PRIVAT vinkel. Särskilt när det står i ts: Trevlig ton, inga påhopp.
 
Sv: Ser inte bra ut när moderatorer går till påhopp?

Fast jag ser inga påhopp alls utom om det vore påhopp skulle det vara på moderatorn...
 
Sv: Ser inte bra ut när moderatorer går till påhopp?

Va? Jag ser inget påhopp alls? Hur tänkte du nu?:banghead: Jag tyckte hon gav ett vettigt tips, även om det nu kanske inte var önskat i just den tråden. Men så är det ju alltid. Det är väldigt svårt att styra exakt hur en tråd ska se ut.


Jag tycker det är värre att du startar en tråd där du hackar på A bara för att hon råkar vara moderator.
 
Sv: Ser inte bra ut när moderatorer går till påhopp?

Hackar inte. Jag påpekar att det ser inte bra ut att man går in med angrepp mot en persons livsval. Särskilt när tråden skapas för stötta valen.
 
Sv: Ser inte bra ut när moderatorer går till påhopp?

Vadå angrepp?:crazy: Hon skrev en helt vanlig kommentar, ett tips. Folk skapar trådar hela tiden där de önskar enbart en sorts svar, men så funkar det inte. Tänk typ såna:

"Min häst är halt. Vilket bett ska jag använda? Nu vill jag inte ha kommentarer om att jag borde ta kontakt med vet!"
 
Sv: Ser inte bra ut när moderatorer går till påhopp?

Nej hon skrev inte tips. Hon valde ifrågasätta N's val om hur hon skulle gå ner. Vilket vi inte vill ha. Det är skittufft vara så överviktiga som vi är.
Och shakes är inte bara negativt. Dessutom får N hjälp från dietister mm så hon är påläst. A valde trycka ner det val hon gör.

Vi är alla vuxna. Vi gör alla våra val. Det är inte ingen annans uppgift att ifrågasätta det. Poängen var att man ska få stöd och pepp OAVSETT val.
Inte ifrågasättas eller må skit för valen man gör. N mådde så dåligt! Hon var riktigt ledsen över detta och tappar lusten att kämpa.
DET ÄR INTE SÅ MAN SKA MÅ!
 
Sv: Ser inte bra ut när moderatorer går till påhopp?

Lägger ner detta. Kom på varför jag la ner buke sist.


Ta hand om er eller något.
 
Sv: Ser inte bra ut när moderatorer går till påhopp?

Fast som jag skrev kan man inte styra vad andra ska skriva. A har dessutom bett om ursäkt, och du (och nån annan) fortsätter att tjata och klaga. Vilken otroligt ful stil av dig.:wtf:
 
Sv: Ser inte bra ut när moderatorer går till påhopp?

Inte heller jag såg några påhopp från moderatorns sida.

Det är svårt, för att inte säga omöjligt, att hålla trådar på buke till ett och samma ämne utan att det tar något sidospår då och då :)
 
Sv: Ser inte bra ut när moderatorer går till påhopp?

Nu vet inte jag exakt vad det handlar om, men tyvärr kommer det alltid finnas nån som ifrågasätter saker och ting!
That´s life.

Alla upplever ju saker olika och som DarkInNight skriver: Det är omöjligt att alla trådar skrivs utan sidospår.
 
Sv: Ser inte bra ut när moderatorer går till påhopp?

Men herregud. Vad ska ni svara om någon skriver att de ska gåner genom att dricka vatten 5 dagar/vecka och äta mat en?

Dessutom framgår det ju med allra största tydlighet att moderatorn skrev första kommentaren pga ett missförstånd där hon trodde att användaren skulle gå emot läkarrekommendationer...
 
Sv: Ser inte bra ut när moderatorer går till påhopp?

Nej hon skrev inte tips. Hon valde ifrågasätta N's val om hur hon skulle gå ner. Vilket vi inte vill ha. Det är skittufft vara så överviktiga som vi är.
Och shakes är inte bara negativt. Dessutom får N hjälp från dietister mm så hon är påläst. A valde trycka ner det val hon gör.

Vi är alla vuxna. Vi gör alla våra val. Det är inte ingen annans uppgift att ifrågasätta det. Poängen var att man ska få stöd och pepp OAVSETT val.
Inte ifrågasättas eller må skit för valen man gör. N mådde så dåligt! Hon var riktigt ledsen över detta och tappar lusten att kämpa.
DET ÄR INTE SÅ MAN SKA MÅ!

Men du har inte funderat på om rådet kanske är baserat på egen erfarenhet, det finns ju faktiskt många som dras med övervikt av olika slag utan att det faktiskt syns på användarnamnet. Jag ser inte heller något påhopp, utan mer konstruktivt tips och förslag jag förstår också vad som menas då även jag har haft samma problem.
 
Sv: Ser inte bra ut när moderatorer går till påhopp?

Men herregud, vilken sandlådenivå.

Jag har läst den aktuella tråden och jag tänkte inte för en sekund att moderatorn i fråga gjorde något påhopp. Jag reagerade mer på att det var ett antal användare som uppenbarligen tycker att det här med att gå ner i vikt är ett extremt känsligt ämne där metoder inte får bli ifrågasatta.

En viktminskningstråd där vänliga tips och egna erfarenheter inte är välkomna låter farligt...
 
Sv: Ser inte bra ut när moderatorer går till påhopp?

Farligt och kontraproduktivt. Varför ska man inte få berätta sina egna erfarenheter så att någon kan slippa uppfinna hjulet på nytt?
Tråden var verkligen otrevlig och dessutom väldigt exkluderande.
/Shaggy som inte får vara med eftersom jag "bara" har 7 kg kvar att gå ner
 
Sv: Ser inte bra ut när moderatorer går till påhopp?

Jag känner att jag måste få kommentera eftersom det är jag som tydligen har hoppat på någon.
Här blir jag ju själv ganska påhoppad, kan man tycka. Men jag kan leva med det.
Hackar inte. Jag påpekar att det ser inte bra ut att man går in med angrepp mot en persons livsval. Särskilt när tråden skapas för stötta valen.
Du drar väldigt stora växlar av att jag råkade försöka komma med ett tips för ett långsiktigt bättre resultat.
Inte sjutton var det något angrepp mot någons livsval!
Nej hon skrev inte tips. Hon valde ifrågasätta N's val om hur hon skulle gå ner. Vilket vi inte vill ha. Det är skittufft vara så överviktiga som vi är.
Och shakes är inte bara negativt. Dessutom får N hjälp från dietister mm så hon är påläst. A valde trycka ner det val hon gör.
Först - har tanken möjligen slagit dig att det finns fler som drar på stor övervikt?
Sen - jag är tyvärr ingen tankeläsare, jag vet inte allt om alla människor och vilka de har bakom sig om de inte berättar det.
Däremot har jag en del kunskaper (från universitetskurser) som jag gärna delar med mig av.
Vi är alla vuxna. Vi gör alla våra val. Det är inte ingen annans uppgift att ifrågasätta det. Poängen var att man ska få stöd och pepp OAVSETT val.
Inte ifrågasättas eller må skit för valen man gör. N mådde så dåligt! Hon var riktigt ledsen över detta och tappar lusten att kämpa.
DET ÄR INTE SÅ MAN SKA MÅ!
Att få stöd kan också bestå i att få kunskap för att kunna göra val som kanske är ännu bättre längden.

Om man inte vill ha tips kan man låta bli att läsa det som skrivs. Och är det så illa att man tappar lusten att kämpa för att man får tips på ett forum, skrivna i välmening, då skulle jag nog kanske rekommendera ett forumfritt liv. För, precis som nämnts tidigare både här och på andra platser, man kan inte styra vilka svar man kommer få i en diskussionstråd på ett öppet forum.
 
Sv: Ser inte bra ut när moderatorer går till påhopp?

Nu tycker iaf jag att du tar i lite.

Kommentaren/tipset/åsikten hade man lätt kunnat låta bli att svara på och så hade det liksom försvunnit i mängden.

Nu blev det en helt onödigt hård ordväxling.
 
Sv: Ser inte bra ut när moderatorer går till påhopp?

kl

Om något så var det omvänt. Hur skulle a veta att n redan visste detta? Hon var schysst och sa det för att varna. Tänk vad fel det hade kunnat bli om n inte vetat.

Om jag hade skrivit i en tråd och sagt att jag skulle ta 5 Alvedon för min huvudvärk och någon sagt att det inte är en bra idé, hade jag vart tacksam. Inte svurit och skällt på personen i fråga. O_o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 299
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Hur många rastrådar klara Buke av? 🙄 Vi är en familj på snart fem personer som börjar bli lite sugna på hund, eller i alla fall jag och...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
10 832
Senast: Guldaskig
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 766
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 933
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp