Bukefalos 28 år!

Seven-Pevens bebistråd

Nana, Saith, Nomwe, Pito, Tujuh är nog mina favoriter för tillfället. Hur man nu uttalar dessa?
Yeddi går bort, Saba likaså. För vanliga.

Nana uttalas med betoning på första a:et, typ 'NAna', och med starkt/mörkare a så det inte blir som namnet "Nanna" som har mycket kortare första a.

Jisses vad svårt det var att förklara :p. Men det går nog att få fram uttal på google translate, i alla fall för en del av språken :)
 
Nana uttalas med betoning på första a:et, typ 'NAna', och med starkt/mörkare a så det inte blir som namnet "Nanna" som har mycket kortare första a.

Jisses vad svårt det var att förklara :p. Men det går nog att få fram uttal på google translate, i alla fall för en del av språken :)

Som Naana typ?
 
Måste bara få ihop det. Det får vara max 35 tecken och Eleven och Twelve blir 36 :mad:
Alltså dom kommer heta S*British Dream's Eleven by Lisuanto's och det blir ett j*kla tecken för långt.

Har inte koll på regler etc men kan de inte heta by lisuanto då?

Edit: knappast först med det förslaget, såg jag ;)
 
Vi är nu 3 dygn gamla och matte nästan hör oss växa! Fräsa har vi lärt oss också :o

20160512_114617_zps45eek3gz.jpg
 
Är dom ovanligt välpälsade dina små gullepluttar?

När jag varit på utställning så tycker jag att de flesta Devons varit väldigt nakna

Jag hoppas det. För mig var det viktigt att min devon skulle ha päls, och Seven har bra päls. Den mönstrade killen som kom först har enorm päls medan resten nog är ganska normala. Får se vartefter dom växer upp. Tyvärr släpper dom nästan alltid pälsen runt leverans, men den kommer tillbaka senare.

Det är ganska intressant att se de som faktiskt är långhåriga, vilket inte är helt ovanligt har jag märkt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp