Bukefalos 28 år!

Seven-Pevens bebistråd

Här kommer ett lite långsökt namnförslag... :D Seven är ju en rätt så bra film, så man skulle kunna köra på några dödliga synder. Wrath, Sloth, Greed, Pride och Envy är inte för långa. Ska nån av ungarna gå som avelsdjur funkar ju Lust också. :p
 
Här kommer ett lite långsökt namnförslag... :D Seven är ju en rätt så bra film, så man skulle kunna köra på några dödliga synder. Wrath, Sloth, Greed, Pride och Envy är inte för långa. Ska nån av ungarna gå som avelsdjur funkar ju Lust också. :p
Man får se upp så att man inte ger namnet Sloth till den mest energiska kattungen då :angel::p
 
En lite mer långsökt koppling till Seven/siffran sju vore något i stil med världens sju underverk (även om ungarna inte är sju till antalet, så är dom ju Seven's world wonders ;) ), de sju färgerna i regnbågen, sju sorters kakor, de sju haven o.s.v. Det kanske går att hitta tillräckligt korta namn i något sånt?
Precis min tanke igår. Sen började jag googla och orkade inte skriva ett inlägg. Det finns ju både gamla och nya underverk att ta av.. Men tyvärr är de för långa ofta. De gamla är ganska fula om man inte hittar andra stavningar än de svenska: Kolossen (Rhodos) är inte så kul, eller Artemis-templet. Då blir det snarare de som underverken uppkallats efter och då är det lite tråkigt, som Zeus och Cheops.

Bland de nya namnen är bara Petra bra egentligen, Colosseum är för långt, likaså Chichén Itza..
 
Precis min tanke igår. Sen började jag googla och orkade inte skriva ett inlägg. Det finns ju både gamla och nya underverk att ta av.. Men tyvärr är de för långa ofta. De gamla är ganska fula om man inte hittar andra stavningar än de svenska: Kolossen (Rhodos) är inte så kul, eller Artemis-templet. Då blir det snarare de som underverken uppkallats efter och då är det lite tråkigt, som Zeus och Cheops.

Bland de nya namnen är bara Petra bra egentligen, Colosseum är för långt, likaså Chichén Itza..
Sju sorters kakor vore enklare. Marie, Kaka (inte alls partisk...), Dröm, Tosca, Topp, Kex, Flarn :angel:
 
Sju på olika språk (enligt google translate)

Sewe - afrikaans
Yeddi - azerbadjanska
Zazpi - baskiska
Sedam - bosniska, kroatiska
Pito - filippinska
Sept - franska
Sân - frisiska
Sete - galiciska
Ehiku - hawaiitiska
Xya - hmong
Asaa - igbo
Tujuh - indonesiska, malaysiska, sundanesiska
Sette - italienska
Pitu - javanesiska
Setti - korsiska
Heft - kurdiska
Siwen - luxemburgska
Fito - malagassiska
Seba - maltesiska
Zeven - nederländska
Fitu - samoanska
Nomwe - shona
Sedem - slovakiska, slovenska
Siete - spanska
Saba - swahili
Sedm - tjeckiska
Yedi - turkiska
Hét - ungerska
Yetti - uzbekiska
Bảy - vietnamesiska
Saith - walesiska
Meje - yoruba
 
Kul med så fina missebäbisar!! En fundering, harleqin, vad är det för typ av teckning (stavas det med ä eller e??)? Har försökt googlat men inte fått fram nåt vettigt svar...
 
Kul med så fina missebäbisar!! En fundering, harleqin, vad är det för typ av teckning (stavas det med ä eller e??)? Har försökt googlat men inte fått fram nåt vettigt svar...

Kort kan man väl säga att bicolour är under 50% vitt, harlekin är över 50% vitt och van kräver fläck på huvudet, svansen och max nån liten fläck på ryggen.
 
Nana = japanska
Seitse = estniska

De jag kan som inte fanns med i Gabbys lista. Nana tycker jag är fint på en hona :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp