Bukefalos 28 år!

Sex EFTER förlossningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tokmaja

En vän funderade just på det, när är det ok att ha sex efter förlossningen.
Jag har bara fått hört att "känns det ok så är det ok".
Men hur är det med infektionsrisker osv så länge man har avslag?
Det är ingen fara va?
Är det bara att tuta och köra så fort andan faller på :banana: ?
 
Sv: Sex EFTER förlossningen!

Har man avslag är det nog läge att ha kondom på för säkerhets skull. Men annars är det ju bara att köra på.
 
Sv: Sex EFTER förlossningen!

6 veckor ska man väl låta bli iaf...
 
Sv: Sex EFTER förlossningen!

Rent spontant känns det som om icke-penetrerande sex kanske skulle kunna vara något om inte ens avslaget upphört? Så får också slemhinnorna en chans att vila.
 
Sv: Sex EFTER förlossningen!

fast om man känner att slemhinnorna känns bra?!
Själv skulle jag inte vilja mig på förrens avslaget var borta, men om man inte störs av det..
Finns det något medicinskt som säger att man bör avstå?
 
Sv: Sex EFTER förlossningen!

nu är det ju ett tag sedan jag fick barn, men rekommendationen för att inte få infektion, var 6 veckor.

Nu var jag sydd med 18 stygn så naturligtvis kan det delvis bero på det, fast jag har för mig att det hade med att livmoderstappen ska ha dragit ihop sig osv..

Som sagt, det var ett tag sen så minnet sviker LOL
 
Sv: Sex EFTER förlossningen!

Jag vet faktiskt inte vad medicinen säger om det hela, det är bara min tro att eftersom de tänjts ut kraftigt så tippar jag att de är sköra.

Och jag undrar, rakt ut i luften, är sex alltid samlag?
 
Sv: Sex EFTER förlossningen!

nä det är det absolut inte, inte för mig iaf.

orgasmer är ju nyttigt när man fått barn, tränar upp muskulaturen ;)
 
Sv: Sex EFTER förlossningen!

nej men det var just den sorten som jag funderade över.
:)
 
Sv: Sex EFTER förlossningen!

Du har en infektionsrisk så länge du har avslag. Men med normal hygien och kondom är det inte farligt! Däremot tror jag det är dumt med sperma i slidan för det ändrar PH:t så fel bakterier växer till ända upp i livmodern.

Själv höll jag ut tills stygnen kunde tas bort för jag var liksom sydd så mkt på insidan. Men utan stygn hade jag nog känt mig redo redan på BB :angel:
 
Sv: Sex EFTER förlossningen!

Desperata vi ringde till kvinnokliniken och frågade.
Eller snarare min sambo, för jag blev så generad.
Och där så sade de att det var ju bra att vänta i 2 veckor om man kunde.
Men sedan så var det helt riskfritt så länge som man använde kondom.
Så vi väntade i 2 veckor och köpte ett stort paket kondomer.

Jag var inte sydd alls.
Mina förlossnings-skador, de som nu är lagade med underlivsplastik, var från tidigare förlossningar.
 
Sv: Sex EFTER förlossningen!

Min läkare sa att jag var tvungen att vänta i 12 veckor pga att jag sprack ända till ring musklern.När det hade gått 13 vecor så var jag på efterkontroll så sa dom att det var okey..Men jag väntade nog lite till...Men alla är olika
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 938
Senast: Twihard
·
Skola & Jobb Hej, jag har varit arbetslös nu ett bra tag och känner mig värdelös som aldrig får nåt riktigt jobb. För 3 år sen läste ja till...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 636
Senast: escodobe
·
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
873
Senast: Lyan
·
Hemmet Vi ska renovera två badrum, ett som är befintligt idag och ett som ”inte finns”, det är en toalett idag som ska byggas ut så det ryms...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
6 086
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp