Bukefalos 28 år!

"Sex timmars regeln" - bättre förr?

Sv: "Sex timmars regeln" - bättre förr?

Alltså för min del hade det känts helt annorlunda om sambon hade fått stanna över, vilket han fick sen när vi hamnade på barnavd igen.:love:
Dela rum med en annan tjej, när man hade en liten unge som inte ville sova utan mest bara grinade/skrek var rejält stressande.
Spenderade större delen av natten knatandes i korridioren där.

Men när allt fungerar och är bra är det ju jätte fint när man får åka hem tidigt.
Men det är kanske lite annat när de måste tvinga hem folk,
folk som hade önskat att få stanna längre.
Gå hem tidigt fick man ju förut med om man ville,
vi åkte hem betydligt mkt tidigare med första.
6 timmarsregeln var ju inteprecis får, utan ska, här iaf.
Fast jag antar att de med tex barn som inte är redo
bara kommer få hamna på barnavd mer direkt i fortsättningen.
 
Sv: "Sex timmars regeln" - bättre förr?

Enligt sr så ERBJUDS kvinnor att åka hem efter 6 timmar istället för de tidigare 12 timmarna. Min tolkning är att minimumtiden de vill att man stannar har sänkts - inte att de KRÄVER att man åker efter 6 timmar.

Självfallet tvingas ingen men det är en besparing och personalen ser helst att du pyser asap om inga speciella skäl föreligger.
Amning är ex inget skäl i sig. Enligt intervjuerna som gavs på radio igår.
En släkting fick nyligen lämna BB (Jönköping och barn nr 1) dag 2 trots att hon var osäker och mådde jättedåligt över skrikande unge och amning som inte fungerade. Därtill hade hon haft en jobbig förlossning och spruckit rejält.
De behövde helt enkelt hennes plats och insisterade på att hon skulle åka hem och ta det lugnt, så skulle hon se att allt löser sig.

Att amningen skulle fungera var prio 1 när jag föddes och verkade som riktlinje för när man skulle få lämna sjukhuset.
Jag lägger ingen värdering i detta men med tanke på hur många som verkar ha problem med amning verkar dåtidens principer vara vettigare.
 
Sv: "Sex timmars regeln" - bättre förr?

Men eftervården i hemmet är väl bara fokuserat på barnet? Jag har velat åka hem tidigt trots att jag blivit snittad och med andra barnet kände jag mig så i form att jag åkte hem dagen efter jag snittades. Men det är ingen som erbjudit mig någon eftervård, jag har dock inte känt att jag har behövt det, men kan ändå förvånas över att man släpper ansvaret för nyopererade patienter så lättvindigt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp