Bukefalos 28 år!

Sex under graviditeten!?!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Vilya

Trådstartare
Hittar massor av trådar ang. hur länge man rider när man är gravid och på senior är det flera trådar om avsaknad av sexlust...

Men hur är det med er gravida och även nyblivna mammor, har ni minskad eller ökad sexlust? Har sexlusten kommit tillbaka efter förlossningen? Efter hur lång tid? Vilka ställningar fungerar/fungerar inte? Har ni hört något om vad man bör låta bli? Hur reagerar er kille/sambo/man, är de mer försiktiga? Känner de någon skillnad känslomässigt/fysiskt?

Får väl börja själv :o Hela jag är mycket känsligare och behovet av närhet enormt så jag får nog säga att min sexlust har ökat, tycker att vårt sex har blivit mer känslosamt och intimt nu när det är en liten på väg. Det enda som inte fungerar är missionären, får ont i magen och blir givetvis orolig då vilket är ngt avtändande, är i v. 13 och magen har precis börjat växa. Min sambo är nog lite orolig att han ska skada barnet men jag tror att han glömmer bort det när han väl kommer igång :o

Har ett barn sen tidigare men då var jag ensam från v.6 så jag har inte så mycket relatera till från den gången...
 
Sv: Sex under graviditeten!?!

Sexlusten har inte förändrats så mycket på mig. Däremot blir det lite krångligare nu när man är höggravid. Men det går... :o :D
 
Sv: Sex under graviditeten!?!

Har gått från rätt hög sexlust till mest ingen sexlust alls. Det är mycket trist faktiskt. Och nu på slutet så blir det så omständigt med jättemagen i vägen, så då försvinner det lilla sexlust jag hade.

Jenny
 
Sv: Sex under graviditeten!?!

Jag märkte inte så stor förändring under graviditeten..
inte efter heller :angel:
Det tog max en vecka innan det var dags att dansa vals i sänghalmen efter förlossningen.
 
Sv: Sex under graviditeten!?!

Jag har gjort samma resa som Jamtland. :-( Det känns jättekonstigt, sorgligt och skrämmande att helt plötsligt inte ha knappt någon sexlust alls. Eller...den finns liksom där bakom alltihop, men i förgrunden är alla äckliga lukter, illamåendet, tankarna på mat, tankarna på vad som händer med mig/min kropp/min framtid... Jag längtar efter att älska med min man som förut, men jag känner mig frånvarande...instängd i mig själv.

Vi älskar ibland ändå, och då är det fint. Men jag känner mig ändå inte riktigt som vanligt. Min man märker dock inte så mycket av detta. Han tycker att det är helt naturligt att jag blir lite konstig eftersom jag är gravid. Men jag själv har svårare att acceptera att jag plötsligt inte känner igen mig själv. Är faktiskt lite rädd för att aldrig nånsin hitta tillbaka till mitt vanliga jag... :(
 
Sv: Sex under graviditeten!?!

Som många andra har jag gått från ok lust till ingen alls... men det beror delvis just nu på att jag får ont av det, i bäckenet.. :smirk: .
Kan nästan inte gå efteråt så det har gjort att det inte är värt det helt enkelt och det är så j :devil: trist... :smirk:
Men så är det, man får väl ta ikapp det sen :banana: !
 
Sv: Sex under graviditeten!?!

Tokis - jag tyckte sex var bättre än akupunktur mot foglossningssmärtorna :idea: Men det gäller att hitta en bra ställning där du inte behöver sära så mkt på benen eller få tyngd på bäckenet. (missionären var ingen hit)
 
Sv: Sex under graviditeten!?!

tycker att vi har testat det mesta... :o :crazy: ..
*suck*
Men sex är ju inte bara en sak i o f :banana:
 
Sv: Sex under graviditeten!?!

Jag tänker försöka ha sex 1 gång i veckan trots alla hinder, för det finns inget effektivare på mig än det för att mjuka upp tappen, öppna mig ca 2-3 cm och så. Kan man förkorta förlossningen så varför inte liksom. Sedan att jag får förvärkar av det det får jag stå ut med eftersom de gör nytta :smirk: Jag vet inte om det är in och utet eller min mans str som passar ihop med min liksom, men för mig är det lika effektivt som när bm masserar tappen ;)
 
Sv: Sex under graviditeten!?!

En annan fråga på samma tema, inkräktar lite på tråden:

Hur har sexet känts för er under graviditeten? Har en vän som är gravid strax över v 20 och hon kan inte ha sex med sin make, har inte kunnat det på hela tiden för hennes slemhinnor i underlivet har svullnat så. Trots extra glidmedel är det för trångt och därmed blir friktionen (för) stor och det gör ont... Är det vanligt? Någon som varit med om det?
(det vill jag verkligen inte råka ut för när jag ska skaffa barn, hemska tanke, inget sex på 9 månader! :( Eller åtminstone inget skönt dito... huja!)
 
Sv: Sex under graviditeten!?!

har för ont i kroppen för sex så här är det celibat.... och frustration... drömmer mkt snusk :angel:
 
Sv: Sex under graviditeten!?!

Körfrälst skrev:
EnHur har sexet känts för er under graviditeten? Har en vän som är gravid strax över v 20 och hon kan inte ha sex med sin make, har inte kunnat det på hela tiden för hennes slemhinnor i underlivet har svullnat så. Trots extra glidmedel är det för trångt och därmed blir friktionen (för) stor och det gör ont... Är det vanligt? Någon som varit med om det?

Jag känner att mina slemhinnor är extra känsliga. Men min man har en mjuk tunga, så det blir inga problem för oss. :o "Uppvärmingen" blir nog extra viktig när man är gravid, om man har känsligare slemhinnor. Dels för att man som sagt är känsligare, men kanske oxå för att man är lite "borta" i tankarna och behöver längre startsträcka.
 
Sv: Sex under graviditeten!?!

*knapplån*

Extra blodfyllt och extra skönt :banana: Jag blev liksom känsligare på insidan, typ G-punkten, än tidigare. Kände inget av någon ökad torrhet eller skörhet, tvärtom :angel:

Fast vi bestämde att det skulle råda celibat mellan jul och nyår för att undvika eventuell färdknäppseffekt. (bebin var planerad tredje veckan i januari)

Pyttsan - gissa vem som pluppade ut när det blev stilla och tråkigt i mellandagarna :p

Havreflinga - det kan bli roligare sedan, när ditt huvud har vant sig vid att vara gravid och allt i underlivet växer till och blir mer blodförsörjt! :) Annars rekommenderas glidmedel med silikon som skyddar slemhinnorna och gör att tex svamp inte lika lätt får fäste.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Disclaimer: Om man inte vill läsa om mitt sexliv kan man klicka bort tråden redan nu. Är det någon som har lyckats återuppväcka ett...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 713
Senast: Sootie
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 242
Senast: Bapelsin
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 202
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 139

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp