Bukefalos 28 år!

Sexuell objektifiering done right

skiesabove

Trådstartare
Jag är en hemsk människa.
Men seriöst.
Dreggel????!!

http://dressmann.com/no/ (nya dressmanreklamen för jeans. som sitter på halvnakna cowboys. mmmm-mmmm!)

Plötsligt är det översexualiserade samhället inte något jag tänker gnälla på, åtminstone inte idag :d.
 
Sv: Sexuell objektifiering done right

Hahaha, när jag såg bilderna på stan så tänkte jag bara "What, Brokeback Mountain reklam, nu?" Innan jag insåg att det var dressmann.
 
Sv: Sexuell objektifiering done right

Har dom tagit bort snusket?!! Åh, jag är glad att jag hann se det innan det försvann. Det var verkligen EXTREMT sexigt, har inte sett en tv-reklam som var så drypande snuskig någonsin. Man kände typ svettlukten och kände saltsmak i munnen ^^.
 
Sv: Sexuell objektifiering done right

På förstasidan klickar du på "på TV" och så är det filmen i mitt som är mer naken. ;)

Typ mums. :d
 
Sv: Sexuell objektifiering done right

Vilken fjantig text: "Jeans for real men". Jaha, inte för låtsas-män då eller?
 
Sv: Sexuell objektifiering done right

Vilken fjantig text: "Jeans for real men". Jaha, inte för låtsas-män då eller?
Eller hur.

För övrigt älskar jag sexuell objektifiering av heta män, men den där reklamen var ju bara lika platt och hemsk och tråkig som alla andra Dressmann-reklamer. Buhu, dagens antiklimax.
 
Sv: Sexuell objektifiering done right

Trodde jag skulle få se något extra ordinärt smaskigt, men jag har visst en annan smak på vad som är sexigt på karlar :D
 
Sv: Sexuell objektifiering done right

Det här måste vara den mest osmakliga tråden i detta forum någonsin. Om det hade varit tvärtom så hade det blivit ett sjuhelvetes liv. Pinsamt damer!
 
Sv: Sexuell objektifiering done right

Det här måste vara den mest osmakliga tråden i detta forum någonsin. Om det hade varit tvärtom så hade det blivit ett sjuhelvetes liv. Pinsamt damer!

Som tjej på detta forum är jag beredd att hålla med dig här. Detta är inte okej någonstans. Vill man prata snusk och kolla på halvnakna karlar så finns det andra sidor för det som lämpar sig bättre.
 
Sv: Sexuell objektifiering done right

Halvnakna? De jag såg var fullt påklädda, inklusive skor och hatt.

Jag tycker att den här objektifieringen (dvs framställningen av männen i reklamen) skiljer sig mycket åt från den vanliga objektifieringen av kvinnor (dvs typ all reklam med kvinnliga modeller). Titta på vad männen gör i filmen. De "pratar" med varandra och rider i full galopp över ett fält. Vad de inte gör, som de flesta kvinnor i reklamen gör, är att titta med kåta ögon in i kameran och begära bekräftelse ("vill du ha mig?", I'm all yours!"). Nej, de här männen är självständiga och klarar sig utmärkt själva på prärien i sina jeans. De behöver ingen betraktare för att bli till. Vi som betraktar dem "råkar" bara se dem medan de pysslar med sina manliga göromål.
 
Sv: Sexuell objektifiering done right

Jämför t ex med den här jeansreklamen:

riley%20keough%20lee%20jeans%20campaign%20april%202011.jpg
 
Sv: Sexuell objektifiering done right

Halvnakna? De jag såg var fullt påklädda, inklusive skor och hatt.

Jag tycker att den här objektifieringen (dvs framställningen av männen i reklamen) skiljer sig mycket åt från den vanliga objektifieringen av kvinnor (dvs typ all reklam med kvinnliga modeller). Titta på vad männen gör i filmen. De "pratar" med varandra och rider i full galopp över ett fält. Vad de inte gör, som de flesta kvinnor i reklamen gör, är att titta med kåta ögon in i kameran och begära bekräftelse ("vill du ha mig?", I'm all yours!"). Nej, de här männen är självständiga och klarar sig utmärkt själva på prärien i sina jeans. De behöver ingen betraktare för att bli till. Vi som betraktar dem "råkar" bara se dem medan de pysslar med sina manliga göromål.
Precis.

Den här typen av reklamer med "halvnakna" män tycker jag ofta är idolisering snarare än objektifiering.

Därmed inte sagt att ren objektifiering inte förekommer alls hos betraktaren (här i tråden tex, men det är inte heller den första tråd på ämnet utan det har funnits trådar tidigare där folk postat både män och kvinnor de ser som attraktiva).
 
Sv: Sexuell objektifiering done right

Precis.

Den här typen av reklamer med "halvnakna" män tycker jag ofta är idolisering snarare än objektifiering.

Därmed inte sagt att ren objektifiering inte förekommer alls hos betraktaren (här i tråden tex, men det är inte heller den första tråd på ämnet utan det har funnits trådar tidigare där folk postat både män och kvinnor de ser som attraktiva).

Ja i denna tråd är det väl enbart objektifiering som gäller antar jag? Jag hade dock blivit väldigt bekymrad om ett gäng killar hade suttit och snackat likadant här om tjejer. Det är inte rätt forum enligt mig men eftersom en Moderator även skrivit här så kanske det är jag som är fel ute denna gång.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp