Michellan95

Trådstartare
Jag har funderat lite nu på eftermiddagen. Jag läste här om dagen att när man mäter livmodern så ska man ha "tom" urinblåsa för att det ska bli så rätt som möjligt när man mäter.

När BM mätte min mage så hade jag inte varit på toa på flera timmar pga att de skulle kunna ta urinprov och skicka på odling. Jag fick ett mått på 24 cm som är stort efter 24 hela veckor och vi mätte min mage efter 23 v. Ska tillbaka den 8/2 i v. 27+3 och mäta igen, kan det inte vara så nu att det inte har hänt så mycket med växandet? För att det blev felaktigt resultat eller vad man ska säga?

När jag var på rul så hade jag livmodern en bit ovanför naveln för att jag hade fylld urinblåsa och fick gå på toa för att få bättre bilder och vips så var livmodern under naveln. Borde inte samma sak kunna hända nu? Att jag kanske står kvar på 24 cm eller nåt och så ska hon stressa upp mig för att det inte har hänt ngt när det kanske faktiskt har det. Brukar det skilja mycket på sf-måttet i v. 24 vs 28, det är ju 4 veckor mellan?

Oj vad det blev rörigt inlägg men det är väl sånt kaos jag har i mitt huvud.
 
Sv: SF-mått?

Ibland har jag kissat innan och ibland inte, min bm har aldrig sagt något och min bm har fått olika mått varje mätning beroende på hur de legat i magen. Rasmus var nästan omöjlig hon kunde mäta, sen buffa på honom och när hon mätte igen var magen 5 cm större/mindre!

Mitt Sf mått var mindre med Tilde men hon var lika stor som Rasmus när hon föddes.
 
Sv: SF-mått?

Hmm... borde kanske ta det som det kommer med andra ord :) tänk att det kan skilja så mycket, för visst menar du att det var under samma besök?
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 233
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 047
Senast: _Taggis_
·
Gravid - 1år Har försökt googla och googla men tycker mig inte hitta några bra svar, så nu efterfrågar jag era erfarenheter. Mitt SF-mått har hela...
2 3
Svar
50
· Visningar
14 680
Senast: Sofie_B
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 203
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp