Bukefalos 28 år!

SGI-föräldradagar från den andre

AgentCarter

Trådstartare
Jag har studerat utan stöd från csn sedan i höstas, endast jobbat några dagar i veckan (är ändå en 100% universitetsutbildning jag gör) så jag tar för givet att min sgi numera ligger på 180 kr/dag. (verkar inte heller som om man kan kolla upp det på försäkringskassans hemsida)

Helt ärligt så känns det jävligt surt, visst jag är inte berättigad till studiemedel men jag tycker faktiskt inte min sgi ska vara inblandad i det. Jag har 9,5 poäng kvar innan jag kan få studiemedel om det är relevant. Jag hade inte rimligt kunnat tenta av de poängen från jag fick reda på att de fanns till dess min sgi skulle bli nollad.

Men jag tänkte vara föräldraledig i sommar, då mitt jobb och sambons är väldigt dagisovänliga tider. Mina föräldradagar är slut så jag tänkte ta några av sambon, men kommer de räknas på min eller hans sgi?
Trooor han kan ha rätt till högre sgi då han ändå jobbar, dock på två olika jobb.
 
Sv: SGI-föräldradagar från den andre

Det räknas på din SGI, du "får" ju bara dagar av honom, men det är du som är hemma alltså är det din Sig som träder in.
 
Sv: SGI-föräldradagar från den andre

Såg nu att jag kanske har en liten liten chans att ha samma sgi då jag gjort ansökan till csn men fått avslag! Nästan så man får lite hopp.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 974
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 369
Senast: Dimmoln
·
Övr. Barn Eftersom jag inte orkar sitta i försäkringskassans långa telefonkö så kollar jag om någon här har koll på frågan först. Efter barnet...
Svar
7
· Visningar
1 137
Senast: Soapbubble
·
Äldre Sjukskriven 50 % pga av utmattning, har nu nått dag 180 och Försäkringskassan vill bedöma mig mot hela arbetsmarknaden. Tydligen anser...
Svar
8
· Visningar
1 443
Senast: Lia_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp