Shetlandsponnyer utan papper

M

Michayla

Jag har två stycken minishettisar som jag skulle vilja skaffa pass till. Det finns inga som helst papper på dom så jag vet egentligen ingenting om dom. Jag ska ta ut en veterinär som ska göra signalementsbeskrivningar samt chipmärka dom men var ska jag sedan registrera dom i för rasförening?
 
Sv: Shetlandsponnyer utan papper

Vetrinär eller en id kontrolant som är godkänd chippmärkare kan göra singnalemetnsbeskrivingen och chipp märka din hästar.

Mitt ombud på mitt häst försäkringsbolag är id kontrollant och chipp märkare. Det blev inte alls så dyrt och det var väldigt smidigt.

Du får kolla på länken nedan och där står all info.

http://www.svehast.se/sh/

Mvh
Pudlan
 
Sv: Shetlandsponnyer utan papper

Såg nu att frågan redan var besvarad...
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 195
Senast: Luff
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
961
Senast: linlar1
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 622
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 651
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp