Bukefalos 28 år!

Shoppat något på sistone! Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har shoppat ett nagellack, en myslampa samt en resa till Paris! :bump:

2014-05-11_172029_536fe9b6e087c34cbb135b68.jpg


$T2eC16NHJFoE9nh6nPOrBQ3vG-w)cg~~60_35.JPG


paris-lr_1.jpg
 
Ja visst är den underbar? Jag hade en sådan för typ ett år sedan men lyckades ha sönder den när jag dammade, så det fick bli en ny nu! För övrigt köpte jag ju såklart även kanelbullar på Ikea. Och ost. Men mest kanelbullar.
 
Ja visst är den underbar? Jag hade en sådan för typ ett år sedan men lyckades ha sönder den när jag dammade, så det fick bli en ny nu! För övrigt köpte jag ju såklart även kanelbullar på Ikea. Och ost. Men mest kanelbullar.
Ååååååh, kanelbullar :love: :love: :love: Gud så gott!

Jag ska hem över midsommar och då ska jag köpa på mig knäckebröd, Bregott (i mängder!) och så ost då. Guuuud så jag ska njuta sedan när jag kan sitta ute i trädgården här i solen och äta knäcke med gott smör och god ost. Åååååh.

När åker du till Paris? :)
 
I know! Ikeas dessutom, de är de bästa! :D

(det kan eventuellt vara så att jag köpte hem jättegott knäckebröd också, och tog med mig Bregott från Sverige sist jag var där, men det säger vi inte till niphredil för då dör hon nog)

Paris den 18 juni! Bättre midsommarfirande får man leta efter!
 
@Mineur
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH vad jag blir avundsjuk!!!! Jag får inte mitt knäckebröd bregott och ost förrän om mer än en JÄKLA månad!

Ja, Ikeas är guld :love: Vi har mängder här hemma och jag är alltid allas favorit vid picknickarna :D.

Gud så fint med Paris i juni! Jag ska vara i Sverige då vilket känns superfint men annars håller jag med dig om att midsommar i Paris låter jäääävligt fint!
 
@IronWill Använder du inte den där så ska jag personligen leta upp dig och... göra något lagom skrämmande. Suuuperfin är den verkligen, och det är du också! Använd använd använd!

Tack så mycket! Den var rätt pösig när jag köpte den, så jag sydde in den lite. Sen så vände jag den bak och fram också, tyckte det blev bättre så när jag fixat till! haha. Boobsen fick inte plats när den satt åt rätt håll. :p
 
Nice! Extra kul när man "gjort" den lite själv också ju! Säger jag som i princip har svårt att skilja på en symaskin och en svarv...
 
Vet inte om det här är rätt tråd för köptips? Om inte får gärna skicka mig till en annan tråd :). Jag har inte köpt än men måste snart köpa en klänning som funkar till klädkod "mörk kavaj". Enligt mitt googlande måste den gå över knäna och får inte vara i ett för enkelt material (dvs ingen bomullstrasa).

Jag känner mig inte helt bekväm med klänning p.g.a. är rätt biffig och rak i kroppen (ingen supertimglasform men visst har jag både bröst, midja och höfter om jag anstränger mig lite för att plocka fram dem). Handlar typ alla mina kläder på addnature.se (med andra ord, min klädstil är ungefär "överprissatta friluftskläder").... Vill absolut inte ha en klänning som är för gullig, dvs inte en massa volanger, spetsar eller blommor. Dock gärna lite vårig/somrig. Någon med bra koll på klänningar som kan tipsa mig om lite stilar?
 
Köpte en sådan här bolero idag att ha på en kommande examensfest. Klänningen jag tänker använda är svart så jag behövde nånting att lätta upp den lite med.
45d604d9cf4c1a41c97390315c4d81c7.jpg
 
@Mineur Jo det är lite extra roligt när man har trixat lite själv. För mig blir det så mycket bättre, jag har liksom kort överkropp, höga höftben och så ganska långa ben till det. Det mesta som ska sitta i midjan på mig sitter på höfterna för att allt är så långt!

@nexxa Taack. :love: Då kanske man vågar sig ut med den då!

@Stalone Tack till dig med! Snälla rara du. :love: Jag stör mig lite på att den inte går hela vägen ner i backen som den gjorde på modellen i videon jag gluttade på när jag köpte den. Men man kanske kan lösa det med lite mindre höga klackar. :p Jag blir ungefär 182 cm i dom här.
 
@pepp Den är från Dry Lake! Såhär ser den ut.

dry-lake-viola-long-dress-2887214-1000x1000.jpg


@Stalone Såg nu när jag googlade den, att den inte alls var så lång som jag fått in i min skalle. :p
Men när du väl säger att det är snyggt när de bryter i färg så håller jag med dig, att det är snyggt att de syns!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
10 11 12
Svar
226
· Visningar
4 779
Senast: Enya
·
Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
28 29 30
Svar
581
· Visningar
30 562
Senast: sthu
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
69 70 71
Svar
1 400
· Visningar
56 615
  • Låst
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
182 190
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp