SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Här förvandlas, sakta men säkert, mitt matporslin till djurmåtskålar ... Borde köpa ny servis ... Eller hund- och kattmatskålar?
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Har sån otur att min syster öppnade en inredningsbutik förra veckan ;)
Köpte nya kuddar

8887241-origpic-dc4346_169072929.jpg


Och är lite sugen på nya ljusstakar.
ljusstakar.jpg
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Hur är det med sådana där gamla guldkantsserviser - kan man diska dem i maskin eller är det handdisk som gäller?
Jag har assietter från Gustavsberg med guldkant som jag diskat säkert 500 ggr i maskinen då jag haft dem i några år och guldkanten sitter kvar.

Jag kör även mina Gustavsbergs-tallrikar från 1905 i diskmaskinen. Där testade jag dock först med en tallrik som var kantstött. Den stod i diskmaskinen i kanske 30-40 st diskar innan jag vågade diska de andra tallrikarna, men nu diskas de också i diskmaskinen.

Ju äldre tallrikarna är ju betydligt hårdare verkar guldet sitta. Jag köpte muggar på indiska med guldhandtag och det guldet är nästan helt borta nu 2 år senare. Men mina assietter och tallrikar från tidigt 1900-tal är intakta!
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Det blev ett enkelt val, de hade inte Australien eller Asien i lager när jag var inne :p
Så det blev Nord- och sydamerika, Europa och afrika.
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Enkelt!
Jag har haft lite problem att bestämma mig, men jag tror det blir allihopa. Får hålla koll när de har dem inne.
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Detta är en tråd för att visa det senaste man shoppat till hemmet, och absolut ingår serviser i kategorin hemmet, men ni OT:ar tråden, gör en om bara serviser istället är mitt tips.

Maran - Jag har slutat med hästar så du kan hänga där själv. :idea:
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Se där, du har bättre koll på märket än jag :)

Det är LIVSFARLIGT att ha en syster med webbutik,
hittar saker hela tiden. Men nu har jag fått kuddförbud
av sambon som gjort en kuddutställning i sovrummet :o
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Maran - Jag har slutat med hästar så du kan hänga där själv. :idea:

Jag syftade på din ton i ditt inlägg som jag inte tyckte var så trevlig. På Utrustning uppfattade jag dig som någon som ibland anser sig ha befogenhet att ange vad folk ska skriva och inte. Jag tyckte att du körde samma stil här. Ungefär som jag gör nu.:D Jag har såvitt mitt teflonminne minns inte hakat upp mig på OT-inlägg vare sig här, på Utrustning eller något annat forum. Jag tycker att sådana emellanåt kan vara lika eller mer givande som det tråden handlade om från början. Det här forumet har hittills varit befriat från OT-påpekanden. Folk har trots det hållt sig hyfsat till ämnena eller inte stört sig på sidospår. Jag uppskattar den friheten.

Vilket forum du hänger i och inte bryr jag mig inte om. Det är din ensak, precis som det är min ensak var jag hänger.
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Detta är en tråd för att visa det senaste man shoppat till hemmet, och absolut ingår serviser i kategorin hemmet, men ni OT:ar tråden, gör en om bara serviser istället är mitt tips.

Men så dumt. Självklart får man inte bara tala om att man köpt servis, utan också diskutera om själva servisen.
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Och jag som TS anser att ALLT TILL HEMMET oavsett om det är en servis eller om det är servetter får diskuteras in i minsta detajl, därav tråden! :D


Just nu suktar jag efter snygga salt & pepparkar! ;):D

(Och gärna någon fin servetthållare som man kan ha framme på bordet! :angel:)
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Köpte två fåtöljer idag :)

arne-norell-sirocco.png

Men åh så fina! Vilken karaktär!

Och självklart får serviser diskuteras (gärna in i minsta detalj vad mig anbelangar!), de hör ju till hemshopping lika väl som något annat.

Jag ska någon av dagarna försöka få in en bild på det fina NK-bordet jag köpte. Det står tyvärr inte vem som designat det men kanske någon känner igen det?

Återkommer!
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Har blivit lite shopping senaste dagarna. :)

Washi-tejp
IMG_6335.jpg


Plåtburkar från Ikea
IMG_6340.jpg


Mini orkidé
IMG_6342.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp