Bukefalos 28 år!

SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eller hur :love:
Just det där mönstret är så svårt att hitta, virrvarr finns det ju massor av.

1000 kr!

Ja det är så himla fint. Har hittat ett sånt för 1500 men tycker det är lite mycket.. Tror dock inte det blivit sålt heller. Ska nog dra iväg ett mail och erbjuda en tusenlapp :D
 
Ja det är så himla fint. Har hittat ett sånt för 1500 men tycker det är lite mycket.. Tror dock inte det blivit sålt heller. Ska nog dra iväg ett mail och erbjuda en tusenlapp :D

Gör det! Hittade ett i malmö också, men då skulle det gå på över 2000 kr med frakt och allt :crazy:
 
Funderar på att bjuda på denna håriga stol :D tänker att den kan funka i en hall eller ett sovrum kanske!

fb_img_1488570220188_58b9cadae087c3216f5b0a27.jpg

Kan inte bestämma mig för om den är häftig eller gräslig :D
 
Funderar på att bjuda på denna håriga stol :D tänker att den kan funka i en hall eller ett sovrum kanske!

fb_img_1488570220188_58b9cadae087c3216f5b0a27.jpg

Kan inte bestämma mig för om den är häftig eller gräslig :D
Den är väldigt speciell. Men i rätt hem kan den säkert funka. Inget för mig, men min katt hade säkert gillat den. :)
 
Jag behöver köpa nytt matbord eftersom jag planerar att ha middagsbjudning. Jag vill att man ska rymmas minst 8 personer men helst 10. Jag har gärna personer sittandes på kortsidorna.

Hur stort bord behöver jag då? Kommer köpa begagnat/second hand så skulle behöva mått att gå efter :)
 
Jag behöver köpa nytt matbord eftersom jag planerar att ha middagsbjudning. Jag vill att man ska rymmas minst 8 personer men helst 10. Jag har gärna personer sittandes på kortsidorna.

Hur stort bord behöver jag då? Kommer köpa begagnat/second hand så skulle behöva mått att gå efter :)

1m brett och 2m långt är "minsta måtten" för att 8-10 personer skall kunna sitta bekvämt om man googlar :)
 
1m brett och 2m långt är "minsta måtten" för att 8-10 personer skall kunna sitta bekvämt om man googlar :)

Jag har också googlat och hittade att man ska räkna 55 cm per person och minst 80 brett, det ger att att bord på 220 rymmer 8 personer, tror inte att det rymms folk på kortsidan då.

Hittade ett som är 215*80 cm men känns nästan lite litet... måste nog försöka ta mig till möbelaffär och känna lite.
 
Jag har också googlat och hittade att man ska räkna 55 cm per person och minst 80 brett, det ger att att bord på 220 rymmer 8 personer, tror inte att det rymms folk på kortsidan då.

Hittade ett som är 215*80 cm men känns nästan lite litet... måste nog försöka ta mig till möbelaffär och känna lite.
Om du inte hittar ett tillräckligt långt bord kan du ställa ihop två bord, men det har du säkert tänkt på :)
 
Jag behöver köpa nytt matbord eftersom jag planerar att ha middagsbjudning. Jag vill att man ska rymmas minst 8 personer men helst 10. Jag har gärna personer sittandes på kortsidorna.

Hur stort bord behöver jag då? Kommer köpa begagnat/second hand så skulle behöva mått att gå efter :)

Beror mycket på vad du vill ha för stolar. Mät ett bord du har nu, och kolla hur mycket plats en person behöver - mitt råd. Vi har karmstolar för att sitta bekvämt, och det tar ju mycket plats.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp