Bukefalos 28 år!

Shoppingtråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shoppingtråden del 3

943271_10151249079987824_2114529144_n.jpg


Eskadronschabrak på Norrköping Horse Show för halva priset!
 
Sv: Shoppingtråden del 3

kl
Har shoppat lite allt möjligt till Kakan senaste tiden
ny grimma


Amigojersey cooler




Schabrak Euro Star 50%


ofodrat ländtäcke




skimmelschampo + nya foderhinkar
 
Sv: Shoppingtråden del 3

Han klädde ju i zebratäcket! Tror min lille också ska få ett sådant, du får väl skriva en recention sen :D

Kakan är så fin! Verkligen charmig häst :)
 
Sv: Shoppingtråden del 3

Jag gjorde ett fynd för ett par veckor sedan=)
Köpte en dressyr sadel på second hand affär för 650:- tyvärr passade den inte så jag tog med den till en ridsports affär i Tingsryd.
Där man kan byta in sin sadel.
Fick hela 4000:- för den. Så la till 500:- och köpte denna:) Som ligger kanon efter jag köpt till ett koppar järn:)
Nya_sadeln.jpg
 
Sv: Shoppingtråden del 3

Var det trevligt på VIPkvällen ?

Skulle också ha varit där men blev dålig i tisdags så jag orkade inte i kväll men jag fick som tur var en återbudstid idag vid 12... lite sent med tanke på att jag velat gå men inget att göra åt :cry:
 
Sv: Shoppingtråden del 3

Kl

Jag funderar på om jag måste köpa en mindre häst... Beställde ett träns som tyvärr inte fanns i stl full, så jag fick ta cob då tränset inte tillverkas längre, men det är definitivt för litet till min häst :(

E0E7B3FD-D8A0-4DE0-B03F-33FEC6626CA4-2799-0000051DB2E240B1_zpsd5a5f7c1.jpg

Någon som vet något annat märke som har denna typen av nosgrimma?
 
Sv: Shoppingtråden del 3

Om jag var du skulle jag göra ett extra hål så långt ut som möjligt på nackstyckets remmar.Har själv gjort det när jag råkat ut för samma sak...

Kan fixa bild till i morgon om du vill ;)

Annars så kan du ge tränset till mej ;) :love:
 
Sv: Shoppingtråden del 3

Kan du inte försöka hitta ett nackstycke i samma färg bara som är strl full?
Kanske är svårt dock..
 
Sv: Shoppingtråden del 3

Fast allt är på det yttersta hålet, förutom käkremmen... Nu har jag gått igenom alla engelska webbshopar också och googlat ihjäl mig, tränset finns ingenstans att hitta. Kan inte bestämma mig om jag ska gå lös med håltången och försöka få det att funka eller helt enkelt sälja det. Pannband går ju att hitta annat, säkert nackstycke också iofs och om jag gör ett extra hål i nosgrimman syns det ju inte.
 
Sv: Shoppingtråden del 3

Jättefint träns men jag tycker du ska sälja det.
Det är inte snyggt när det finns typ 2cm kvar på remmarna :(
 
Sv: Shoppingtråden del 3

Om det inte är med dubbelflärp, brukar det blir bra att göra extrahål i sidostyckets bettfäste :)
 
Sv: Shoppingtråden del 3

Jättefint träns men jag tycker du ska sälja det.
Det är inte snyggt när det finns typ 2cm kvar på remmarna :(

Nä, det är ju så jag också tänker. Det är ju om jag behåller typ nosgrimman och fixar nån lösning där och köper ett träns från samma märke i stl full där jag slänger nosgrimman... Tål att tänkas på ett tag. Hade det funnits i stl full hade jag ju bytt direkt! (finns i stl full i svart hos ÅF om någon är intresserad)

Det är nog litet överlag också, Treadstone kanske är små i storlekarna(?) för jag provade det på minsta islänningen som är typ 130 hög och hon kunde inte heller ha det på annat än yttersta.
 
Sv: Shoppingtråden del 3

Då är det nog lite litet i storleken.

Men om det är ett Treadstone träns måste ju en ÅF kunna ta hem det åt dig i rätt storlek?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 691
Senast: Lyan
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
931
Senast: Linda_A
·
Juridik & Ekonomi Vart vänder man sig? Känner att jag har så mycket att rodda med att allt blir fullständigt övermäktigt. Vem bevakar att en remiss...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
3 858
Senast: Wille
·
Mat Nu har den tredje i raden av likadana stektermometrar (köpta på Ica) gått sönder och jag får nog köpa något dyrare för att bli nöjd...
Svar
5
· Visningar
364
Senast: Human
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp