Shoppingtråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag orkade inte bry mig om det, lika bra att betala direkt så jag blir av med det :p dock ville jag belysa att dom var sjukt långsamma att leverera! O_o

Jag vill inte på ngt sätt snacka skit om ngt företagmen när företag gör så drar jag öronen åt mig. Risken finns att företaget kursar och då får man antagligen inga pengar tillbaka :/

[/QUOTE="Alexandra_W, post: 18068792, member: 10"]Nu glömde jag kolla ang retur *trött*

Men skjuta upp. Så 10 dagar = gratis. 30 dagar = 29 kr.[/QUOTE]
Aha, det var så det var :)
 
Jag vill inte på ngt sätt snacka skit om ngt företagmen när företag gör så drar jag öronen åt mig. Risken finns att företaget kursar och då får man antagligen inga pengar tillbaka :/

[/QUOTE="Alexandra_W, post: 18068792, member: 10"]Nu glömde jag kolla ang retur *trött*

Men skjuta upp. Så 10 dagar = gratis. 30 dagar = 29 kr.
Aha, det var så det var :)[/QUOTE]
Vid en konkurs så bör företagen fortfarande leverera, men du får inte tillbaka några pengar. Konkursförvaltaren tar över ansvaret för leveranserna.
 
Aha, det var så det var :)
Vid en konkurs så bör företagen fortfarande leverera, men du får inte tillbaka några pengar. Konkursförvaltaren tar över ansvaret för leveranserna.[/QUOTE]

Nja det är ytterst sällsynt att ett konkursbo levererar. Det skulle vara att gynna en lågprioriterad fordringsägare före högre prioriterade. Du kanske tänker på när konkursförvaltaren väljer att driva företaget vidare? Då kan leveranser ske.

Men annars slås det stopp på allt vid konkurs. Tillgångar säkras, man undersöker vilka fordringsägare som finns och sen får de betalt i prioritetsordning där man som konsument är mycket lågt prioriterad.
 
Vid en konkurs så bör företagen fortfarande leverera, men du får inte tillbaka några pengar. Konkursförvaltaren tar över ansvaret för leveranserna.

Nja det är ytterst sällsynt att ett konkursbo levererar. Det skulle vara att gynna en lågprioriterad fordringsägare före högre prioriterade. Du kanske tänker på när konkursförvaltaren väljer att driva företaget vidare? Då kan leveranser ske.

Men annars slås det stopp på allt vid konkurs. Tillgångar säkras, man undersöker vilka fordringsägare som finns och sen får de betalt i prioritetsordning där man som konsument är mycket lågt prioriterad.[/QUOTE]
Du har kanske rätt, den enda konkursen jag har erfarenhet av var dock mitt tidigare jobb och då sköttes leveranser som vanligt under tiden konkursförvaltaren inväntade bud på hela företaget, vilket typ var en vecka. Men det är säkert olika :)
 
Mitt senaste inköp. Jag har varit på jakt efter en lite bredare nosgrimma utan pullback - och är förtjust i droppformat... Och tadaaa -här är det. Horseguard Ergo.
49416_1496255268.jpg

38612_1496255274.jpg
 
Men oj, jag tolkade det verkligen inte som något nedvärderande?
Det var inte alls menat som någon kritik, jag tyckte det var väldigt snyggt och hade gärna köpt ett eget om det hade haft allt jag önskade :confused::confused:

Men oj, jag tolkade det verkligen inte som något nedvärderande?

"Synd" och "har svårt för" har jag svårt att tolka som något annat än att man inte gillar det, och det tycker jag helt frankt att man kan hålla för sig själv. Det finns betydligt trevligare sätt att uttrycka det om man nu måste :)

Tillägg:
Jämför "snygg tröja, synd att den var blå, jag har svårt för blått" och "snygg tröja, hade lätt köpt om den fanns i grönt!".
 
Jag var på lokala Hööks idag, det var 20 % på hela sortimentet. Hade kanske varit roligare om gamlingen varit fräsch men en ny grimma, pälsglans och ultra shield blev det i alla fall.
 
"Synd" och "har svårt för" har jag svårt att tolka som något annat än att man inte gillar det, och det tycker jag helt frankt att man kan hålla för sig själv. Det finns betydligt trevligare sätt att uttrycka det om man nu måste :)

Tillägg:
Jämför "snygg tröja, synd att den var blå, jag har svårt för blått" och "snygg tröja, hade lätt köpt om den fanns i grönt!".

Jodå jag förstår hur du menar, men jag hade verkligen inte tolkat det negativt som sagt.
 
Jag var på lokala Hööks idag, det var 20 % på hela sortimentet. Hade kanske varit roligare om gamlingen varit fräsch men en ny grimma, pälsglans och ultra shield blev det i alla fall.

Tog också en tur förbi och kammade hem liknande skörd. :up: Rider inte så ordentligt just nu så en snygg (:love:) gimma (som vi egentligen inte alls behövde :angel:) känndes som en kul sak att unna sig, annars blev det inte så mycket mer än lite skötselgrejjer här heller
 
Jag är sugen på ett rambo micklem men mitt sto har lite speciell huvudform :crazy:
Hon har kort huvud och där passar cob bäst men bred skalle så måste ha strl full runt nosen..

Hur är de i storleken?

De på hööks ser inte så roliga ut, men de är bra? Ser lite grådassiga ut men bara sett genom påsen bakom disken..
 
Micklem är otroligt ställbara. Min dam som brukar ha full kunde precis ha cob i Micklem men full (standard Horse) blev bättre. Skulle prova full på din. Köp där du kan byta.

Men de är väldigt reglerbara. Det jag hade var fint i lädret.
 
Micklem är otroligt ställbara. Min dam som brukar ha full kunde precis ha cob i Micklem men full (standard Horse) blev bättre. Skulle prova full på din. Köp där du kan byta.

Men de är väldigt reglerbara. Det jag hade var fint i lädret.

Tack :) letar lite efter begagnat men då ska jag kolla efter full
 
Tack :) letar lite efter begagnat men då ska jag kolla efter full

Min d-ponny som oftast har full i sina träns från Dyon och Stuebben har ponny i sitt Micklem fast med pannband i full...
Och det enbart för att han har 10.5 cm i bettstorlek.....

Större storlek på Micklem gör att nosremmen blir för lång...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 328
Senast: ii-ssa
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
795
Senast: Linda_A
·
Mat Nu har den tredje i raden av likadana stektermometrar (köpta på Ica) gått sönder och jag får nog köpa något dyrare för att bli nöjd...
Svar
5
· Visningar
322
Senast: Human
·
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 634
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp