Bukefalos 28 år!

Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, sista shoppingrundan innan löning i slutet på april... säger vi, så länge.

Laxoljan är på väg att ta slut här hemma så det fick bli två nya flaskor. Sen blev det två nya skålar, en matskål och en vattenskål med anti-glid så nu slipper jag förhoppningsvis bli väckt i ottan av att hunden skramlar med matskålen. Sen ska vi testa en ny typ av belöningsgodis, en typ av roll-on variant som jag inte sett innan. Fungerar som en deo-flaska. De hade outlet-pris på dem så vi kan lika gärna testa. Han är svår med godis utomhus då han tappar godiset hälften av gångerna och tappar fokus för att han ska leta upp det. Snabb belöning utan spill och utan att tappa fokus är vad vi behöver.
52512_PLA_Nutrivet_Wildlachsoel_1l_5.jpg

288591_01_dsc4667_1.jpg

288590_silver_line_mattschwarz_01_dsc4291_6.jpg

16772797-origpic-47123d_1.jpg
Jag ger samma laxolja, är väldigt nöjd:) OT, men jobbar du säsong på kyrkogården?
 
Hade inte hört talas om dom innan. Tyvärr var det helt tomt under rubriken leksaker just nu. Fanns en kastdummy med kaninskinn, men vill ju inte uppmuntra kamp med dummy (och sen tror jag inte den håller för det heller).
Jag såg också att det var tomt just nu när jag var inne och kollade :( :down: vad tror du om bollen med kaninskinn då? För mig funkar det att kampa med sådana, men det kanske är min som är för dålig på att kampa eller nåt :D
 
Japp det gör jag. Blev väldigt lättad när jag fick veta att de vill ha tillbaka mig detta året också. Lite långt att åka, men man kan inte få allt här i världen :D
Så roligt! Du kan säkert ställa frågan om att byta ställe inom förvaltningen om du vill det framöver:)
 
Så roligt! Du kan säkert ställa frågan om att byta ställe inom förvaltningen om du vill det framöver:)
Ja det kan man nog. När jag ansökte om jobb för årets säsong så skrev jag till att jag helst jobbar på Östra där jag bor, men det blev samma som förra året. Dock är det bättre än inget jobb alls och jag trivs väldigt bra där borta ändå så restiden kan man nog överleva :D
 
Ni som skrivit i tråden tidigare om att sy egna selar, har ni någon bra hemsida ni beställer materialet ifrån eller har ni tygaffär i närheten?
Tycker de hemsidor jag varit inne på haft så tråkigt utbud:down:

Fråga i tråden för de som tillverkar egna hundprylar :D
Jag sitter och googlar lite på sådant nu. Verkar som om Jonic har en del kul, men såklart inte i just det utförandet som jag vill ha... :banghead: Önskar att jag kom ihåg varifrån hon som gjort mina selar beställde sitt material...
 
Sitter och tittar på dragsele till labben. Beslutsångest!
Zero dc faster ser ut att vara en bra modell, men i så fall måste jag måttbeställa för annars kommer halsmåttet vara alldeles för litet.
Sen finns det ju Newa Nomesele också.

Tanken är att börja med lite barmarksdrag, sambon ska förhoppningsvis jogga med honom i skogen och jag funderar på att skaffa hjulsats till sparken så vi kan köra på sommaren med.
Har ni tips om nån annan sele, eller tankar om de jag funderat på?
 
Jag funderar på om jag ska beställa den svarta Helags byxan från Engelsson, de är så otroligt skön ( har redan ett blått par) men vet ju också att de snart ska få in nya färger för våren. Svart är ju praktiskt, men tänk om de får in någon galet snygg färg?! Åh så svårt :p
* hej hej i landsproblem*
 
Jag funderar på om jag ska beställa den svarta Helags byxan från Engelsson, de är så otroligt skön ( har redan ett blått par) men vet ju också att de snart ska få in nya färger för våren. Svart är ju praktiskt, men tänk om de får in någon galet snygg färg?! Åh så svårt :p
* hej hej i landsproblem*
Jag skulle väntat om det inte var så att jag akut behövde ett par. Just med tanke på det där med färgerna.
 
Sitter och tittar på dragsele till labben. Beslutsångest!
Zero dc faster ser ut att vara en bra modell, men i så fall måste jag måttbeställa för annars kommer halsmåttet vara alldeles för litet.
Sen finns det ju Newa Nomesele också.

Tanken är att börja med lite barmarksdrag, sambon ska förhoppningsvis jogga med honom i skogen och jag funderar på att skaffa hjulsats till sparken så vi kan köra på sommaren med.
Har ni tips om nån annan sele, eller tankar om de jag funderat på?
Jag har fastern och är jättenöjd! Har inte provat den andra så kan inte uttala mig om den. :)
 
Jag funderar på om jag ska beställa den svarta Helags byxan från Engelsson, de är så otroligt skön ( har redan ett blått par) men vet ju också att de snart ska få in nya färger för våren. Svart är ju praktiskt, men tänk om de får in någon galet snygg färg?! Åh så svårt :p
* hej hej i landsproblem*

Är det tåliga och sköna? Kollat på de men är sugen på ett par från fritidsfabriken men priset tar emot lite :o
 
Är det tåliga och sköna? Kollat på de men är sugen på ett par från fritidsfabriken men priset tar emot lite :o
Jag älskar mitt par! Bra passform och skönt tyg. Väljer dem alltid före de andra paren fritidsbyxor jag har. Tycker Engelsson generellt har vettiga kläder till vettiga priser.
Har också tittat på fritidsfabriken, de har så många fina färger på sina byxor, men tycker också de är ganska dyra:o Vet dock flera som äger byxor därifrån och är stört nöjda.
 
Nån här i tråden tipsade mig om dogmania. Nu har jag köpt saker för 1200 kr där :nailbiting: Svisch sa det från kontot. För det var ju klart att även lagotton behöver en ny sele...fastän hon är 11 år och har njursvikt. Annars blir det ju orättvist, om jag köper bara till labben, eller hur? :o
Tur jag fått in pengar från FK, så jag inte behövde ta av sparkontot....
 
Nån här i tråden tipsade mig om dogmania. Nu har jag köpt saker för 1200 kr där :nailbiting: Svisch sa det från kontot. För det var ju klart att även lagotton behöver en ny sele...fastän hon är 11 år och har njursvikt. Annars blir det ju orättvist, om jag köper bara till labben, eller hur? :o
Tur jag fått in pengar från FK, så jag inte behövde ta av sparkontot....

Haha, var inne och kollade där också. Fick fort fly.
 
Nån här i tråden tipsade mig om dogmania. Nu har jag köpt saker för 1200 kr där :nailbiting: Svisch sa det från kontot. För det var ju klart att även lagotton behöver en ny sele...fastän hon är 11 år och har njursvikt. Annars blir det ju orättvist, om jag köper bara till labben, eller hur? :o
Tur jag fått in pengar från FK, så jag inte behövde ta av sparkontot....
Det är nog jag som är skyldig :angel: som tur är så finns inte det jag vill ha i lager just nu, så jag måste vänta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 691
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Min man har börjat prata om hur mysigt det vore med en hund till, själv är jag lite mer skeptisk. Det är lätt att bara se alla mysiga...
2
Svar
31
· Visningar
2 180
Senast: hollypolly
·
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
612
Senast: Trott
·
Övr. Hund Vi har två hundar. 1 år och 1,5 år båda tikar. Den yngre är finnspets och den äldre blandras( labrador, golden, pudel och jackrussel)...
Svar
15
· Visningar
827

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Shop to you drop, del 4
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp