siamesexperter se hit!

ojoj nu vart det lite argumentation med abessiniern, men han gick undan, får se hur detta går. Hur mkt argumentation ska man tillåta? Jag antar han vill vara den som bestämmer men hon har fått vara det hittills då hon var äldst (4½ månad gammal) tidigare.

/Johanna
 
han har grävt ur hälften av sanden inatt och grävt sanden över matskålarna? vad tror ni, protest mot maten? Har inte hunnit vara och köpa siamesfodret än, utan igår fick han kitten 34 och en portionspåse. Är det vanligt att katter gräver över matskålarna? kanske för att jag satte dom bredvid bajslådan.... hmmm....

Att gräva ner/över mat är ett normalt beteende. Men för att slippa det i fortsättningen ställ lådan längre bort från skålarna.

När katterna har ätit så att de är mätta, men har mat kvar, så är det naturliga beteendet i det vilda att gräva ner/över maten så att inte andra djur kommer åt den.

Man kan se det i större eller mindre grad även hos tamkatter. Från att de 'krafsar' mellan matskålarna (min Yakitori gör det, inte de andra två) till att de öser över vad de nu hittar.

Så inget att oroa sig för, inga klagomål på maten eller något utan bara ett normalt beteende. Så flytta du skålar & låda från varandra så han slipper få sand i maten.
 
ahhh okej :) hehe trodde han blitt tokig :angel:

de andra kraffsar ju vid matskålarna men inte sådär, fast dom har maten skild iofs, jag satte ju bara in allt provisoriskt igår, då han fick vara själv i sovrummet med oss över natten :)
 
bild på hängmage

där ser ni hur han ser ut i kroppen. vägde nyss, han väger bara 4,3 kilo men han har ordentligt med hull, men han kanske inte är så överviktig då? En uppfödare jag pratade med hade en kastrathanne som vägde 6 kilo... så han kanske är normalhull? :confused:
 
men alltså vilken käääärlek jag känner för denna gubbe, gud vad han är go. Han pratar inte så mkt, nästan så jag blir besviken för jag gillar deras speciella läten :D

Inatt han han legat och myst under täcket med mig :love:
Hundarna har han accepterat nu :eek: men katterna är han tveksam till :smirk: men det går frammåt och det fort, jag trodde absolut inte på så snabba framsteg då förra ägaren sa det tog 2 månader för honom att våga gå runt i deras hus :confused:

Nu har jag köpt hem RC siames 38 och light 38, han har inte ätit mkt, men jag ska banne mig inte ge han sånt han är van bara för att, han ska få lite gourmet-blötfoder idag... men jag tycker ju att det mest bara går genom kroppen.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 427
Katthälsa Min katt är överviktig. Min plan var att utesluta torrfodret helt och enbart ge blötmat, men jag har märkt de senaste dagarna att katten...
Svar
10
· Visningar
1 904
Senast: MJLee
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 117
Senast: Och_Aye
·
Övr. Hund Åkte ju upp till Göteborg i måndags em/kväll och fick med oss hem en supermysig greyhoundtik med kapplöpningsstam. Både fin stam och fin...
Svar
5
· Visningar
1 663
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp