Det funkar ungefär som att rida på en grimma, fast det är lite smartare.

De flesta sidepull har en nosrem av lassorep. Det gör dels att hästen har lite mer respekt för den (går de inte undan för en lätt signal på sidepullet är det däremot risk för skav, så då får man sätta på ett fårskinn), och dels att den är styv så att nosremmen sitter som en lös "ring" runt nosen.

Det gör att om du tar ett ensidigt tygeltag och hästen lyder, och du belönar den med eftergift, så känner hästen det mycket snabbare och tydligare.
 

Liknande trådar

Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 107
Senast: JohannaB
·
Utrustning Häst har strl 160-165 i vanliga täcken..försöker nu hitta ett ländtäcke att ha vid ridning (inget skrittäcke, o inget reflex) men alla...
Svar
10
· Visningar
539
Senast: Leeelot
·
IT & mobiler Enligt mitt antivirusprogram har jag massor av spårare från olika sidor som spårar vad jag gör på nätet, för att kunna anpassa annonser...
2
Svar
20
· Visningar
1 056
Senast: Rosett
·
Utrustning Rambo summer series har en tillhörande liner på 100gram till. Fungerar den linern bara just till om man skulle ha självaste täcket...
Svar
3
· Visningar
426
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp