Bukefalos 28 år!

:confused:
Måste veta eftersom jag gärna vill inviga mitt idag :p
Det för 200 på Hööks. Verkar som om jag får ha på innersta/näst innersta på sidostyckena och yttersta/näst yttersta på nos och käkrem :eek:
Det är stl X-full till min varmblodshäst som brukar ha maxad full i grimmor.
 
Egentligen ska man väl ha tre fingrar, fast jag tycker det blir alldeles för slappt då...
 
På yttersta hålet så blev det ungefär drygt 2 fingrar tror jag. Men jag måste göra nytt hål på sidostycket, det kom lite långt ner ändå.
Yttersta på nos och käkrem, kunde inte få det hårdare. Vad för hästar är det där sidepullet skapat för :confused: :confused: :confused:
 
Vilka storlekar finns sidepullet i?? Eftersom att dom verkar vara så stora kanske mina shettisar kan ha dom.. :) hehe
 
Jo jag vet, jag beställde ett i stl full till hästen som brukar ha full, men jag fick inte ens in mulen i nosdelen :eek:
 
Va verkligen??? ojoj, då blir det hööks i morgon då.. :) Men nu såg jag att enligt hemsidan att dom endast finns i cob, full och x-full.
 
Oj, då hade inte min tös fått in nosen i ngt ;) Bred som attan i huvudet.

Men iaf, hon går på en remontnosgrimma som sitter två fingrar löst. Tänk pdå på att den inte har någon stadga alls och inga "extra" remmar som håller den balanserad men det funkr ändå. Så du behöver inte spänna hårdare än två fingrar iaf.
 
Det ska egentligen sitta ganska långt ner, men själv föredrar jag att ha det lite högre upp då det blir lite mildare. Dessutom har jag nosremmen ganska löst.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 093
Senast: tuaphua
·
Utrustning Hallå, Nån som har bettlöst träns, med repnosgrimma? Jag skulle behöva ha måtten för en stor häst, st. Full. 1. Längden på nosdelen...
Svar
0
· Visningar
373
Senast: Plantan
·
Utrustning Jag är väldigt intresserade av bettlösa alternativ men känner ännu inte till så många. Har googlat en del men hittar inte så mycket mer...
Svar
3
· Visningar
526
Senast: skiesabove
·
Utrustning Alltså inte för att försvara en för hårt åtdragen pullback-nosgrimma på något sätt, men det gjordes en studie för några år sen där...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 256
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp