Bukefalos 28 år!

Sista förbrukningsdag

LindgrenV

Trådstartare
Jag har en kalkonfilé med sista förbrukningsdag idag. Inser ju alltså att jag behöver äta upp den idag, men jag kommer nog inte orka att varken tillaga eller äta den. Kan man frysa den och använda den senare trots att sista förbrukningsdagen är idag!?
 
Sv: Sista förbrukningsdag

Ja, så har jag gjort massor med gånger. Inte med kalkon, men allt annat.
 
Sv: Sista förbrukningsdag

Absolut! Jag köper ofta kött som säljs till 1/2 priset pga att det går ut den dagen. Antingen fryser jag det samma dag, eller tillagar det. Vilket som fungerar ypperligt :)!
 

Liknande trådar

Mat Vi är några barndomskamrater som ska ses i GBG för att gå ut och äta och prata ikapp oss om vad som hänt i livet sen sist sas. Bodde i...
Svar
6
· Visningar
418
Kropp & Själ Sambon och jag har varit ihop i 9 år idag. Jag väger mer än någonsin. Vi vill gärna fira, men helst utan mat. Ni som har följt mig vet...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 458
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
731
Senast: ginnies
·
Katthälsa Seven är jättehungrig jämt. Jag jobbade idag, hon fick frukost och sen blötmat när jag kom hem. Trots det skickade jag ner henne från...
Svar
4
· Visningar
317
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp