Bukefalos 28 år!

Fira utan att äta massor? Tw vikt.

Hon vill gå rundleder och jag förstår henne :)
Jag trodde det var att inte behöva gå samma väg tillbaka som var poängen.

För mig är att gå från A till B och att gå i cirkel likvärdiga alternativ ur den aspekten. Det är bara det att man sällan kan göra A-B eftersom att det oftast blir problem med att ta sig hem då. Därav tips om plats där det är genomförbart. Men passar det inte så passar det inte, alla har sin känsla av vad de gillar bäst. :)
 
Jag trodde det var att inte behöva gå samma väg tillbaka som var poängen.

För mig är att gå från A till B och att gå i cirkel likvärdiga alternativ ur den aspekten. Det är bara det att man sällan kan göra A-B eftersom att det oftast blir problem med att ta sig hem då. Därav tips om plats där det är genomförbart. Men passar det inte så passar det inte, alla har sin känsla av vad de gillar bäst. :)
Ja man kan ju ställa en bil i starten och en i slutet isåfall men ändå lite krångligare än rundleder :)
 
Jag trodde det var att inte behöva gå samma väg tillbaka som var poängen.

För mig är att gå från A till B och att gå i cirkel likvärdiga alternativ ur den aspekten. Det är bara det att man sällan kan göra A-B eftersom att det oftast blir problem med att ta sig hem då. Därav tips om plats där det är genomförbart. Men passar det inte så passar det inte, alla har sin känsla av vad de gillar bäst. :)

Ja man är ju olika! Jag tycker det är trist att komma tillbaka till samma punkt, men än värre är förstås att behöva gå samma sträcka fram och tillbaka. Bäst är att gå komma någon vart, dvs gå från A till B och sedan lösa transporten på något annat sätt. Men vill man ta bilen till promenaden så funkar det ju inte, jag undviker helst bil för att just bli friare i var jag vandrar.
 
Ja man är ju olika! Jag tycker det är trist att komma tillbaka till samma punkt, men än värre är förstås att behöva gå samma sträcka fram och tillbaka. Bäst är att gå komma någon vart, dvs gå från A till B och sedan lösa transporten på något annat sätt. Men vill man ta bilen till promenaden så funkar det ju inte, jag undviker helst bil för att just bli friare i var jag vandrar.
Du kommer ju bara tillbaka till samma punkt resten av leden är ju nytt hela tiden?
 
Du kommer ju bara tillbaka till samma punkt resten av leden är ju nytt hela tiden?

Jo, fast vi går sällan mer än 5-10 km och då blir det ofta inte så stor variation eftersom diametern inte blir så stor på t ex bara 5 km i omkrets. Lättare att då variation om man går 5 km fågelväg.
 
Och så ska man krångla med bussar som passar osv. Eventuellt behöva stressa för att hinna med en buss eftersom nästa går 2 timmar senare. Nä. Jag vill ta bilen, och då kräver det att jag kan ta bilen både dit och därifrån.
Jag föredrar också helt klart rundslingor men tänkte bara säga att man kan ju ställa bilen vid slutet och ta bussen till starten så slipper man stressa för att passa bussen. Men för övrigt håller jag som sagt helt med dig, jag vill ta bilen dit och hem utan att behöva gå fram och tillbaka.
 
Jo, fast vi går sällan mer än 5-10 km och då blir det ofta inte så stor variation eftersom diametern inte blir så stor på t ex bara 5 km i omkrets. Lättare att då variation om man går 5 km fågelväg.
Men det beror ändå på var man går?
Ja har en banvall utanför mitt hus du kan gå miltals på utan minsta variation på vad man ser längs vägen, den är skittråkig rent ut sagt och åker jag en bit bort kan jag gå en rundslinga på 4 km där vi passerar både öppna fält ,tät skog ,kohage och vatten.
 
Men det beror völ ändå på var man går?
Ja har en banvall utanför mitt hus du kan gå miltals på utan minsta variation på vad man ser längs vägen och åker jag bort en bit kan jag gå en rundslinga där vi passerar både öppna fält tät skog och vatten 😅

Självklart beror det på var man går, jag har inte beskrivit hur det alltid är. Men jag upplever det lättare att få variation om jag går 5 km bort, än om jag går 5 km runt. Någon runda som är varierad har jag häromkring också, men jag vill ju inte gå samma runda hela tiden, och att hitta många rundor som är så varierade är svårare. Men jag tänker att det mest visar just det jag reflekterade över, att vi är olika och har olika preferenser, och det som är rätt för någon är tvärtemot vad som är rätt för någon annan.
 
Jag fattar verkligen varför ts inte vill gå från punkt a till b.
Blir ju väldigt mycket projekt av det då.
5 km är ju dessutom bara en kortare promenad, 40 minuter och sen då?
 
Jag tror faktiskt att vi har gått alla de ställena redan. Enda museet vi inte har varit på, men pratat om att vi ska gå till, är medicinhisoriska. Det är kanske dags att ta tag i den biten då.

Haha, såklart, men just etapper med buss fram och tillbaka lockar inte. Jag vill gå rundturer på 5-10 km, ungefär.

Ja det finns i uppsala med, vi har tänkt ta något sånt någon gång. Jag får nog vänta tills ryggen är mer okej. Även om den faktiskt känns rätt så bra med panodil i kroppen.
Kajak brukar inte göra underverk för diskbråck, snarare tvärt om. Så vettigt att avvakta lite med det.

Annars kanske ni ska testa nåt ni inte gjort förut?
 
Kajak brukar inte göra underverk för diskbråck, snarare tvärt om. Så vettigt att avvakta lite med det.

Annars kanske ni ska testa nåt ni inte gjort förut?
Jo, det är planen, med tips från denna tråd. Tyvärr så har vi nog gjort rätt mycket tydligen O_o
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 393
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 203
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 806
Senast: Exile
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 659
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp