Sitta kvar på bockande häst

För mig har det alltid fungerat med att släppa tyglarna, luta sig bakåt, ha låg tyngdpunkt, och det viktigaste; hålla om med benen. Utan det hade jag nog inte klarat mig. Men har peppar peppar aldrig åkt av, inte ens tokiga seriebockare. Skulle dock aldrig klara av att sitta kvar med korta tyglar/stigläder. Det skulle antagligen leda till att jag blivit framtung eller spänt mig = en säker avtrillning. Att hålla koll på sitsen och slappna av, tycker jag är det viktigaste, förutom att hålla om med benen.
 

Liknande trådar

Ridning Min häst är väldigt tittig på uteritter blir rädd och gärna försöker vända hem. Stannar mycket och när man ber henne att gå fram så...
2
Svar
26
· Visningar
1 511
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 782
Senast: Sel
·
Träning Hej, jag har lite problem med en häst jag rider. Han sparkar bakut och stegrar och bockar en hel del (minst en gång per varv). Vi...
2
Svar
30
· Visningar
3 869
Senast: Roheryn
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 137
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp